Problém s emisemi VW up!
Moderátor: Moderátoři
Motory 1.0 MPI 44 a 55 kW jsou totožné, je to jak píše Ekkar uškrcený softwarově. Já si to nechal "chipnout" ne hlavně kvůli výšším kW, ale kvůli tomu, že:
1) V origo softu je při volnoběhu stále mírně otevřená škrtící klapka a při řazení hodně pomalu padají otáčky, soft od Cimbu klapku na volnoběh zavírá a otáčky při řacení padají rychleji.
2) Origo soft táhne do cca 4700 ot./min., soft od Cimbu až do maxima (cca 6500 ot./min.).
1) V origo softu je při volnoběhu stále mírně otevřená škrtící klapka a při řazení hodně pomalu padají otáčky, soft od Cimbu klapku na volnoběh zavírá a otáčky při řacení padají rychleji.
2) Origo soft táhne do cca 4700 ot./min., soft od Cimbu až do maxima (cca 6500 ot./min.).
A proto jsem se ptal, jakou máš jistotu, že to před čipem bylo v pořádku a že se to tím nedodrbalo?
Nad těch 6tis. ot/min. to bude žrát tak 16-18 l/100 (hlavně že šetříš tím rychlejším volnoběhem). Mezi 3-4tis., což je standard, to má výkon stejný. Pokud chceš bezpečně předjíždět, tak ti nepomůže ani tohle.
Nad těch 6tis. ot/min. to bude žrát tak 16-18 l/100 (hlavně že šetříš tím rychlejším volnoběhem). Mezi 3-4tis., což je standard, to má výkon stejný. Pokud chceš bezpečně předjíždět, tak ti nepomůže ani tohle.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
V tom bych problém neviděl auto musí splňovat co deklaruje výrobce. Není to tak dávno co byl bratr s Puntem r.v. 97 na emisích a legálně prošel. Auto má najeto přes 240tis km. Nicméně jezdí dlouhé trasy, bratr ho nešetří a před emisemi vyměněna lambda a těsnění na výfuku._luky_ píše:... Máš 4 roky staré auto a to již nevyhovuje dnešním požadavkům na emise.
Spíš bych viděl problém v úpravě SW. A vůbec jak auto s modifikovaným SW může projít přes STK?
A jste si jisti, že tam není ještě něco jiného? Např. u fiatu mají jiné motorizace jiný tlak čerpadla paliva aby rozprášil větší dávku paliva ve stejném čase.
Internet - metla lidstva
Za klukama dojel známý, 2x ho vyhodili z emisí, nelze načíst. Octa, 2008 asi. Známý automechanik to dal do značkového servisu, kde dělal, ze známosti že se kouknou. Diagnóza-vadná řídící jednotka, 30kKč. Chlápek se naštval, v servisu jim vynadal, z čehož má radost ten automechanik, už tam nemá chodit. Ale mezitím sehnali jednoho guru, který se šklebil-nová jednotka, jo. Pět minut na PC, OK. Cena 1500,-, cena v pohodě akceptována. (Pro moje okolí servis UnO).
Kdysi jsem jezdival s Fiatem Dabloo. Nebyl můj, předohraby si nekupuju, ale s tím Fiatem jsem jezdil pravidelněji. Byl v tom jakýsi vzněťák, myslím kolem 1.4, to už nevím. Bylo to takové lenivé auto. Trošku se probouzelo kolem 1k8, ale ani pak to nebylo nic živého. Každej prý že je to turbem, atd, prdlajs!
Když jsem s tím jel do prudkého kopce, od určitého náklonu ožilo a s troškou fantasie se dá říct, že mě zatlačilo do sedadla! Přestože jsem s plynovým pedálem ani nehnul, stoupání se ještě zvedalo, rychlost auta vzrostla. Jakmile stoupání začalo klesat, auto zase náhle zvadlo. I kdybych prošláp plyn až na podlahu - nic, prostě už zase jelo zdechle. Aby se to stalo, kopec musel být prudký, většina kopců byla bez tohoto efektu. To auto bylo nové. Jak někdo za něco takového může dát peníze, to prostě nechápu.
Když jsem s tím jel do prudkého kopce, od určitého náklonu ožilo a s troškou fantasie se dá říct, že mě zatlačilo do sedadla! Přestože jsem s plynovým pedálem ani nehnul, stoupání se ještě zvedalo, rychlost auta vzrostla. Jakmile stoupání začalo klesat, auto zase náhle zvadlo. I kdybych prošláp plyn až na podlahu - nic, prostě už zase jelo zdechle. Aby se to stalo, kopec musel být prudký, většina kopců byla bez tohoto efektu. To auto bylo nové. Jak někdo za něco takového může dát peníze, to prostě nechápu.
Tam je důležitý, že Janda udělal ten soft "na závoďák mimo veřejný komunikace" výhradně na prání Světa Motorů na test stanic měření emisí - pochybuju, že by ho volně prodával, protože to by se mu lidi začali vracet, že jim nahrál špatnej soft, se kterým se nedá projít STK - on naopak tvrdí, že jeho produkční soft je legální, protože emise nezhoršuje. Nikde není řečený, že "Krutor" má ve svým "cígu" nahranej zrovna ten soft, speciálně navrženej na to "aby nesplňoval". A k těm protokolům z emisního měření - hladiny škodlivin uvolňovanejch motorama vůbec nezáležej na typu motoru, protože ty hladiny v % složek ve vejfukovejch plynech určuje norma €uroX, kterou ten konkrétní typ plní od výroby - takže hladiny pro auta plnící €uro4 musejí bejt pro všecky stejný, stejně tak pro €uro5 nebo €uro6 - a TO SE PRÁVĚ VYBÍRÁ TÍM ZADÁVÁNÍM TYPU MOTORU A JEHO VÝROBNÍHO KÓDU - aby mašina na měření věděla, jak vysoký hodnoty má akceptovat. Pokud má Krutor v ŘJ nahranej soft pro 55kW verzi motoru se stejnou ekoteroristickou normou €uro, jakou plnil jako 44kW, pak zadaný hodnoty musejí bejt stejný - a to, že motor požadavek aktuálně neplní není softem, ale jinou, například mechanickou závadou.
Já bych přestal mlátit prázdnou slámu zbytečnou debatou, vzal bych auto na DŮKLADNOU prohlídku - svíce, zapalovací cívky, všecky těsnění v motoru a v hlavě zvlášť, celý sání překontrolovat na falešnej vzduch, vejfuk taky - a kdybych žádnou závadu nenašel, pak teprve bych se díval po softwaru. A to že bych nejdřív zazálohoval tu Jandovu verzi, nahrál bych do motoru origo tovární soft pro 44kW, udělal jednu "lekci italský údržby" (protáhnout na plnej knedlík 15 minut po dálnici nebo na dvojku proti kopci) - a pak bych ty emise nechal změřit znovu. A hin by sa hukázalo, hde je zakopané pes ...
Já bych přestal mlátit prázdnou slámu zbytečnou debatou, vzal bych auto na DŮKLADNOU prohlídku - svíce, zapalovací cívky, všecky těsnění v motoru a v hlavě zvlášť, celý sání překontrolovat na falešnej vzduch, vejfuk taky - a kdybych žádnou závadu nenašel, pak teprve bych se díval po softwaru. A to že bych nejdřív zazálohoval tu Jandovu verzi, nahrál bych do motoru origo tovární soft pro 44kW, udělal jednu "lekci italský údržby" (protáhnout na plnej knedlík 15 minut po dálnici nebo na dvojku proti kopci) - a pak bych ty emise nechal změřit znovu. A hin by sa hukázalo, hde je zakopané pes ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
@EKKAR: A co tam teda má nahrané, když neprošel emisema? Tu neškodnou verzi z 55 kW? Hold si někdo experimentuje a zkouší, kam až to jde vyhnat na úkor platících a všemu věřících.
U pátého řádku už dávej aspoň tři tečky, stejně ty litanie dál nikdo nečte.
U pátého řádku už dávej aspoň tři tečky, stejně ty litanie dál nikdo nečte.
Naposledy upravil(a) Standa99 dne 18 led 2018, 08:19, celkem upraveno 1 x.
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA