![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Moderátor: Moderátoři
Loni v létě jsem při houbaření potkal na lesní cestě jednoho svého známého jak jel na elektrokole.PeteBurns píše:... Vykon 250W pre elektricky motor a max. 25km/h plati pre vsetky e-bike, nielen s motorom v naboji...
...
Tento bod si někteří výrobci neuměli dlouho přeložit správně, a tak se potichu chodilo okolo horké kaše. Nové systémy středových i nábojových pohonů, které deklarují jmenovitý výkon 250 wattů - například Bosch Performance CX nebo Yamaha PW-X, jsou reálně i násobně výkonnější. Je to logické, jedná se o pohony takřka výhradně pro elektrická horská kola a s 250 watty si moc radosti v 18stupňovém stoupání neužijete.
...
Neporadil by někdo, jak usnadnit to startování? Abych s tím nemusel běhat jako trotl po dvoře pro obveselení sousedů? Asi nějak před startem vstříknout benzín do válce? Myslím, že v karburátoru nedojde tou slabou tryskou k dostatečnému nasátí benzínu do studeného válce...ale prosím k věci, kdy jsem píše:V pokračování a reakci na můj úvodní post jsem už teď docela spokojenej, jen to startování bych potřeboval snadnější (něco jako na své pile Stihl = zavřu vzduch, zatáhnu, blafne, otevřu vzduch, zatáhnu a frčí). Proč to nejde tady také tak? Měnil jsem svíčky, dumal nad karburátorem a nic jsem nevymyslel. I když je v plováková komora plná benzinu, tak se hned po prvním startu (rozjedu se a pustím spojku) benzin do válce nedostane v dostatečném množství (nebo vůbec). Když jsem zkusil vyndat svíčku a vstříknout benzín rovnou na píst, tak to pak čaplo hned. Ta "fixirka" v karburátoru je prostě slabá. Chtělo by to nějaký fígl, aby se (jan při startu) dostalo dostatečné množství benzínu do válce.
...
Kromě zastavování motoru jsme ventil používali i v případě, kdy jsme moped “rozšlapávali”, tj. startovali motor při zařazeném rychlostním stupni, který propojil šlapky nejenom s motorem, ale i prostřednictvím řetězu se zadním kolem. Tehdy, v počáteční fázi rozjezdu, dekompresní ventil umožňoval použít menší sílu šlapání. V momentě, kdy se moped rozjel dostatečně rychle a bylo lze počítat s jeho setrvačnou silou, jsme dekompresní ventil uzavřeli a pokud bylo vše v pořádku, motor naskočil.