Přídavný 2.takt motor na bicykl - zkušenosti?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#46 Příspěvek od PeteBurns »

Hlavne, ze ty jediny vzdy vsetko chapes a uvadzas veci na "spravnu" mieru :lol: Asi si este nikdy nepocul o pridavnom stredovom pohone, vsak? ;) Vykon 250W pre elektricky motor a max. 25km/h plati pre vsetky e-bike, nielen s motorom v naboji ;) Co je ale v tomto pripade dolezite, je to, ze Stasek ma pravdu, Samarit sa za kazdu cenu snazi obhajit svoj nespravny nazor a ty zase iba rypes a robis zo seba dementa :twisted:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

Nevím, kdo je tady dement, když i přímo na tom obrázku od samarita je hned na 1. řádku napsáno "Nejdůležitější body vyhlášky vztahující se k motorovým nástavbám osazeným spalovacím motorem" - to jen tys do toho zas zamontoval nějaký elmotory - a je úplně jeno, jestli jsou osový, středový nebo nábojový. Prostě jseš OT a ještě blbě žvaníš a vulgárně nadáváš lidem.
S tebou jsem skončil, víc na tvoje provokace odpovídat nebudu, ale budu je přímo psát do bonz-vlákna.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#48 Příspěvek od PeteBurns »

Darmo sa snazis, nezmysly neobkecas, bonzaku ;) :twisted:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#49 Příspěvek od EKKAR »

PeteBurns píše:Darmo sa snazis, nezmysly neobkecas, bonzaku ;) :twisted:
Bonzovat se nemá, ale hlásit se to musí ... Máš Smolíčka.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#50 Příspěvek od kokun »

PeteBurns píše:... Vykon 250W pre elektricky motor a max. 25km/h plati pre vsetky e-bike, nielen s motorom v naboji ;) ...
Loni v létě jsem při houbaření potkal na lesní cestě jednoho svého známého jak jel na elektrokole.
Dali jsme se do řeči a "vypadlo z něj", že onen e-MTB má údajně e-motor o výkonu 750W (jen nwm, jestli jmenovitý, anebo jen špičkový). Kolo mělo stát přes 36kKč.
Měl ho teprve chvíli a jel ho prý otestovat právě po lesních cestách. Potkali jsme se už poměrně dost vysoko - já houbařil samosebou v dost prudké části lesa - on to bral lesní cestou, která se šplhala po serpentinách. Měl namířeno ještě podstatně výš. Přitom mně kolo nepřipadalo jako specielně "crossové" - vypadalo obyčejně, jako každé silniční.
I v tomto článku se píše o "násobně vyšších výkonech":
...
Tento bod si někteří výrobci neuměli dlouho přeložit správně, a tak se potichu chodilo okolo horké kaše. Nové systémy středových i nábojových pohonů, které deklarují jmenovitý výkon 250 wattů - například Bosch Performance CX nebo Yamaha PW-X, jsou reálně i násobně výkonnější. Je to logické, jedná se o pohony takřka výhradně pro elektrická horská kola a s 250 watty si moc radosti v 18stupňovém stoupání neužijete.
...
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#51 Příspěvek od PeteBurns »

To je znama vec, ze bezne vykony su 500W aj viac :) Ale seriozni predajcovia zaroven uvedu, ze taky bicykel nesplna zakonom stanovene podmienky pre pozemnu komunikaciu, zato do lesa bez problemov ;)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#52 Příspěvek od p32 »

No a už jsi rozpoznal rozdíl mezi elektrokolem a přídavným spalovacím motorem na kolo? :lol:

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#53 Příspěvek od PeteBurns »

Zatial este nie, ale pilne na tom pracujem :P :lol:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#54 Příspěvek od p32 »

Doufám, že to bude ještě pilnější a už to nechlastej. Jste jak malí kluci. :lol:

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#55 Příspěvek od samarit »

Tak se nám to tu zvrhlo někam úplně jinam. Chrěl jsem znát zkušenosti a rady na kolo s tím namontovaným KITem a nakonec se tu hádáme o legislativu, která u nás včetně orgánů, soudců a politiků nestojí za nic. Asi jsme se měli po revoluci stát novou spolkovou zemí Německa a bylo by to všechno vyřešeno!
Ten můj obrázek je výsek z toho pamfletu pardubické PČR.
..ale prosím k věci, kdy jsem píše:V pokračování a reakci na můj úvodní post jsem už teď docela spokojenej, jen to startování bych potřeboval snadnější (něco jako na své pile Stihl = zavřu vzduch, zatáhnu, blafne, otevřu vzduch, zatáhnu a frčí). Proč to nejde tady také tak? Měnil jsem svíčky, dumal nad karburátorem a nic jsem nevymyslel. I když je v plováková komora plná benzinu, tak se hned po prvním startu (rozjedu se a pustím spojku) benzin do válce nedostane v dostatečném množství (nebo vůbec). Když jsem zkusil vyndat svíčku a vstříknout benzín rovnou na píst, tak to pak čaplo hned. Ta "fixirka" v karburátoru je prostě slabá. Chtělo by to nějaký fígl, aby se (jan při startu) dostalo dostatečné množství benzínu do válce.
Neporadil by někdo, jak usnadnit to startování? Abych s tím nemusel běhat jako trotl po dvoře pro obveselení sousedů? Asi nějak před startem vstříknout benzín do válce? Myslím, že v karburátoru nedojde tou slabou tryskou k dostatečnému nasátí benzínu do studeného válce.
Naposledy upravil(a) samarit dne 11 čer 2018, 07:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#56 Příspěvek od Crifodo »

Co jsem se díval na nějaký čínský kit s 90 ccm, je tam dekompresor na páčku, motor se jinak blbě našlapává. Nevím jaká je konstrukce toho tvého karburátoru, membránové u pil mají extra zavíranou vzduchovou klapku pro bohatou směs na start, dvoutakty ve fichtlech měly extra táhlo na sytič. Tou "fixírkou" myslíš volnoběžnou trysku?

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#57 Příspěvek od samarit »

Tou fixírkou myslím proud vzduchu procházející nad tryskou ponořenou do benzínu v plovákové komoře proudící do válce. Nšco jako tady https://www.motorkari.cz/upload/images/ ... 9/9147.jpg
Ten obrázek "Teorie karburátoru" znázorňuje složitější karburátor. Já tam nemám "vzdušník" u plovákové komory, ani žádnou viditelnou díru pro "atmosférický tlak" v té komoře. Snad tam jde kolem "cucáku" tj. to co hýbá plovákem dolů.

Edit 15:45
Ještě jsem našel schema karburatoru. Co znamenají ty poziční čísla nevím. Musím ještě v reálu zjistit co jsou a co znamenají poz.č. 37 AŽ 44.

Edit 16:05
Už vím, poz.č. 41 je dírka z plovákové komory do prostoru filtru vzduchu - to je ta dírka pro "atmosférický tlak". Nic jiného tam není, jen takové šoupě pro uzavření otvoru pro vzduch, ve kterém je malé díra pro menší sání vzduchu.
Přílohy
Tady je to co chápu jako fixírku
Tady je to co chápu jako fixírku
Tady je schéma toho karburátoru. Co znamenají ty poziční čísla nevím. Musím ještě v reálu zjistit co jsou a co znamenají poz.č. 37 AŽ 44.
Tady je schéma toho karburátoru. Co znamenají ty poziční čísla nevím. Musím ještě v reálu zjistit co jsou a co znamenají poz.č. 37 AŽ 44.

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#58 Příspěvek od samarit »

No asi si s tím startováním nepomohu. Výrobce a distributor asi dobře o tomto problému ví, proto asi nabízí jako doplněk tahový startér. Ten by mi ale překážel šlapkám při šlapání.

Uživatelský avatar
samarit
Příspěvky: 116
Registrován: 16 pro 2015, 01:00

#59 Příspěvek od samarit »

Ještě mě něco napadlo. V pile Stihl je pro snadnější startování dekompresní ventil. I když jsem ho nikdy nepoužil, je to jistě dobrá pomůcka, protože se eliminuje komprese nad pístem, ale sání pod pístem zůstane. Tím se nemusí tahat za startovací lanko takovou silou. Tak by možná pomohlo osadit do hlavy válce nějaký dekompresní ventil. Pak bych možná nemusel běhat po dvoře a startovat rozběhem a puštěním spojky, ale stačilo by nedzvednout zadní kolo a šlápnout (místo tahání za lanko startéru u té pily). Dekompresní ventil se asi sám zavře po nastartování motoru. Znamenalo by to najít správné místo v hlavě, vyvrtat a udělat závit? Mám to risknout? Asi by to chtělo jinou hlavu

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#60 Příspěvek od kokun »

Tvoje úvaha asi bude správná:
"Chcípák" - dekomresní ventil
...
Kromě zastavování motoru jsme ventil používali i v případě, kdy jsme moped “rozšlapávali”, tj. startovali motor při zařazeném rychlostním stupni, který propojil šlapky nejenom s motorem, ale i prostřednictvím řetězu se zadním kolem. Tehdy, v počáteční fázi rozjezdu, dekompresní ventil umožňoval použít menší sílu šlapání. V momentě, kdy se moped rozjel dostatečně rychle a bylo lze počítat s jeho setrvačnou silou, jsme dekompresní ventil uzavřeli a pokud bylo vše v pořádku, motor naskočil.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“