Vadná autobaterie - jak přeměřit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#31 Příspěvek od kolovratek7 »

dred píše:som sa mohol opýtať skôr... Cievka cvaká aj pri zapínaní cez spínačku ? Keď dáš do polohy štart ?

Pokiaľ áno - tak už len štartér von.... :cry:

Po přepínání do polohy START se startér ani nehne necvakne. Cvaká to jen za volantem a někde v palubovce, ale těžko říct kde.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#32 Příspěvek od dred »

Tak pripoj hlavný + kábel a druhým káblom prepoj + na kontakt 50 na cievke - ako keby si štartoval - "brnkni do vrtule"
Keď motor naskočí - máš vadnú spínačku !

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#33 Příspěvek od kolovratek7 »

dred píše:Tak pripoj hlavný + kábel a druhým káblom prepoj + na kontakt 50 na cievke - ako keby si štartoval - "brnkni do vrtule"
Keď motor naskočí - máš vadnú spínačku !
Jen pro jistotu, klíček by měl být v jaké poloze? OFF / ON / START nebo to nezáleží?

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#34 Příspěvek od JiriTom »

ON, pokud to má nastartovat a běžet. OFF jen na protočení...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#35 Příspěvek od BOBOBO »

Pro vyzkoušení starteru je to šumák . Ta rezatá svorka 2 se mi zdá dost shnilá . Když spojíš oba silné šrouby na starteru , musí se protočit . Potom drátem od přívodu aku s přívodem na cívku . Pokud se v obou případech točí , je chyba na cestě od spínačky k cívce . Rozebral jsi zkusmo hned ten konektor u cívky ? Nějak se motáš v kruhu . Čas hledání této chyby je v řádu minut. A hlavně!!!! nezapomeň vyřadit a přesvědčit se o tom !!!

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#36 Příspěvek od kolovratek7 »

BOBOBO píše:Pro vyzkoušení starteru je to šumák . Ta rezatá svorka 2 se mi zdá dost shnilá . Když spojíš oba silné šrouby na starteru , musí se protočit . Potom drátem od přívodu aku s přívodem na cívku . Pokud se v obou případech točí , je chyba na cestě od spínačky k cívce . Rozebral jsi zkusmo hned ten konektor u cívky ? Nějak se motáš v kruhu . Čas hledání této chyby je v řádu minut. A hlavně!!!! nezapomeň vyřadit a přesvědčit se o tom !!!
Tak propojením + z baterky a cívky u startéru to krásně nastartovalo jak nikdy pomocí klíčku, sotva jsem se dotkl plusu, už to bylo nastartované. Na vyřazení jsem si dával majzla už při přechozích pokusech. A samozřejmě po vypnutí nastartovat nejde, plus svítí kontrolka baterky.

Takže chyba je cestě ke startéru zřejmě. A jak nejlépe to najít, či co přesně udělat? Chápu, že pro někoho to banální, ale ještě jsem to nedělal, ale schopný snad budu s vaší pomoci.

Motám se sice v kruhu, ale pomalu a jistě se snad vymotávám. Ten rezavější šroub u startéru asi nemusím čistit, jak to chytlo ne? Je tam strašný přístup, na těch fotkách to tak nevypadá, ale dostat se k tomu, to by jen tak nebylo.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#37 Příspěvek od dred »

:aplause: no hurá... teraz bude príjemná robota :evil:
Vybrať spod palubovky spínaciu skrinku, nájsť druhý koniec kábla čo ide od štartéra (svorka č.50 je aj na spínačke) premerať kábel.
Ale na 99% to bude vadná spínačka.
Väčšinou sa dajú rozobrať na dva kusy - diel s kontaktami ešte potom zvlášť.
Rozobrať a väčšinou stačí len vyčistiť kontakty vnútri. Veľa zdaru.
:agree:
Naposledy upravil(a) dred dne 20 čer 2018, 17:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#38 Příspěvek od BOBOBO »

Nevím , proč se raduješ . Takový domácí imobilizer na drátě ke starteru je lahůdka .

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#39 Příspěvek od kolovratek7 »

Tak jsem se pokusil demontovat spínací skříňku a po hodinovém boji jsem oddělil zadní část. Celá je přišroubovaná k volantu v držáku, který nejde povolit, nejsou tam závity a blbý přístup. Jinak na fotce šrouby, číslo 4 a 5 nelze povolit. Jak kdyby měly strhnuté čepičky závitů.

Na druhém obrázku je vidět přední a zadní část po povolení. Bohužel se mi nepodařilo ani jedno oddělit. Tak přední část na druhém obrázku je tam nějak pevně přidělaná. Z té zadní části vedou kontakty, které jsou vidět na prvním obrázku. Ten konec je celý takový volný, ale nedaří se mi to vytáhnout z toho. Na třetím obrázku je pak přední část ze zadní strany.
Četl jsem různé návody, ale všude ty skříňky jsou jiné. Nevíte jak na tu mou?

Díky moc.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

To co nejde sundat ze sloupku volantu je zámek, kterej se upevňuje trhacíma šroubama nebo lisováním a skutečně nejde bez násilí sundat. Je to primární ochrana proti ukradení = zámek řízení, tak se nediv. Navíc ty ho máš pravděpodobně v pořádku - protože se točí kam má a zamyká i odemyká, nebo ne? Tak ho nechej na místě.
No a to co jsi sundal je elektrická část, který se říká "ořech". Je to sdruženej přepínač, kterej přivádí podle natočení klíčkem +12V do různejch obvodů auta - ten už tolik zabezpečenej bejt nemusí a ty si podle polohy toho "T" uvnitř jímky v zámku můžeš vyzkoušet, jestli z přívodu od baterky skutečně po otočení do konkrétní pozice spojí ten proud do patřičnýho výstupního drátu - nejdřív pro zapalování (a větrání a rádio a vůbec všecko, co se zapne klíčkem v 1. poloze) a pak i do startérový cívky - to je to, co sis nasimuloval tím propojením toho konektoru na cívce startéru přímo na baterku extra kabelem. Nejlíp by bylo, kdyby ses obrátil na nějakej klub majitelů podobnejch auťáků, je jich hromada, a tam se poptat po schématech ke svý káře - minimálně by ti měli bejt schopní poradit, odkud kam kterej drát vede a kdy na něm máš co naměřit. Občas blbne jen proto, že se dovnitř dostal prach, jindy se poláme vnitřek a musí se nahradit - to se pak dá někde na vrakále nebo přímo nákupem náhradního dílu u dovozce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#41 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím Nemůže být v cestě mezi spínačkou a cívkou nabastleno nějaké relé dodatečného imobilizeru?

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#42 Příspěvek od dred »

Je to možné... preto som mu napísal, že premerať kábel medzi spínačkou a štartérom...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#43 Příspěvek od BOBOBO »

No to je tedy objev . :D :D :D :D

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#44 Příspěvek od kolovratek7 »

Tak auto jsem nastartoval přes kabel z + baterky a startér, ujel 5 km a na druhý den zase začalo startovat.
Odmontoval jsem alarm, který jsme měl v autě zakomponovaný viz zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... 949#958949 a auto zatím startuje, doufám, že už se to nebude opakovat.
Děkuju všem nevysmívajícím se komentářům za pomoc.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#45 Příspěvek od sr71 »

Myslím že se to stává a že už se o tom tady psalo ale nemùžu to najít, tak se zeptám. Je normální že autobaterie pøestane fungovat takøka náhle, bez jakýchkoli pøedchozích náznakù toho že by byla špatná? Nevím jak je stará, ale auto ve kterém je mám cca 2,5roku, nikdy žádný problém nebyl, ale teï jsem nechal cca 2-3h otevøené dveøe takže svítily vnitøní osvìtlení interiéru. A potom jsem už nenastartoval, baterie naprázdno pod 10V. I po nabití nabíjeèkou po krátkém èase napìtí na baterii klesá pod 12V. Trochu mì ta náhlá smrt pøekvapila 8O

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“