Áno s tou vačkovou hriadeľou máš pravdu. Počítať s momentom samotného motora je chyba.Hill píše:Ale ty pořád počítáš s krouticím momentem, který je k dispozici, ne s krouticím momentem, jakým bude řemen namáhaný ze strany spotřebiče.
V autě honí ozubený řemen jen vačkové hřídele (řekněme špičkově 1,5 Nm, průměrně 0,5 Nm každý, v některých odtředivou vodní pumpu, kolem 0,2 Nm). Ostatní spotřebiče výkonu, jako hydraulika posilovače, kompresor klimy, alternátor, od klikového hřídele jsou poháněné drážkovanými řemeny.
Zjisti, jaký moment potřebuje pohon pilového řetězu, aby udržel otáčky, a z něj vycházej při návrhu jeho pohonu.
Osobně bych použil více klíňáků vedle sebe, aby to bylo jištěné prokluzem: jakkoli hydromotor nějaké to kousnutí řetězu pily sežere, případně ten olej přepustí pojistný ventil, nestihne to okamžitě, jde o nějakou rotující hmotu se značnou strvačností, a ozubený řemen ti očeše do hladka.
Remeň počítam na max. výkon a krútiaci moment, ktorý je elektromotor schopný dodať - viac predsa z toho nedostanem, aj keby spotrebič chcel... Alebo sa mýlim ?
V tomto prípade je výkon elektromotora obmedzený na cca 5,4 kW. Elektromotor sa totiž nezastaví - aktivuje sa hydraulicky poistný ventil.