usměrnění napájení autorádia
Moderátor: Moderátoři
usměrnění napájení autorádia
Na zahradě mám autorádio a toroid 12V 200VA může mě někdo nakreslit usměrnění ? Hlavně jaké diody použít a kondenzátor , zatím jedu na https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ifiers.jpg
to s těmi fastony a jeden malej kondenzátor ten graetzův obvod se celkem dost hřeje ale funguje to , bzučí to celkem slabě , ale problém je že rádio je chytré a hned při zapnutí píše něco o low voltage no a pak se to pro to nízké napětí asi po 40min. vypne a já to zas zapnu a pak stále dokola
to s těmi fastony a jeden malej kondenzátor ten graetzův obvod se celkem dost hřeje ale funguje to , bzučí to celkem slabě , ale problém je že rádio je chytré a hned při zapnutí píše něco o low voltage no a pak se to pro to nízké napětí asi po 40min. vypne a já to zas zapnu a pak stále dokola
. . . a měřil jsi to napětí na elytu ?renda4 píše:to s těmi fastony a jeden malej kondenzátor ten graetzův obvod se celkem dost hřeje ale funguje to , bzučí to celkem slabě , ale problém je že rádio je chytré a hned při zapnutí píše něco o low voltage
kolik je tam naprázdno a kolik při zapnutí rádia ?
Kreslit netřeba.
Vývody sekundáru 12V patří na fastony s vlnovkou, plus usměrňovače je i plusem elektrolytu min. 10.000uF/25V a současně plusem pro rádio přes pojistku, podobně také mínus, ale už bez pojistky.
Nejpravděpodobněji máš ten usměrňovač špatně zapojený - pokud je to nějaká klasická "kostka", neměla by být ani vlažná, natož se hřát.
Vývody sekundáru 12V patří na fastony s vlnovkou, plus usměrňovače je i plusem elektrolytu min. 10.000uF/25V a současně plusem pro rádio přes pojistku, podobně také mínus, ale už bez pojistky.
Nejpravděpodobněji máš ten usměrňovač špatně zapojený - pokud je to nějaká klasická "kostka", neměla by být ani vlažná, natož se hřát.
No, napájet autorádio +/- 17V není moc dobrý nápad. Zrovna jsem tu měl autorádio které bylo někde v garáži napájeno adaptérem 12V/200mA nestabilizovaných. Tedy na prázdno 17V. No hrálo to nějak divně, nešlo tam skoro nic naladit. Byl to jakýsi žďorb ještě s laděním kondenzátorem s jakýmsi int. obvodem, který asi tím vysokým napětím byl "načatý". Majitel řekl: hoď to pod lis.
Kostku přišroubuj na kus hnilíkovýho žebráka, ať se chladí. Nebo ji přitiskni na masivní kus kovu, třeba na nějakej masivní Jäkl nebo i na hladkou plošku na nějaký traverze a podobně - důležitej je dobrej plošnej kontakt, kterej můžeš vylepšit namazáním nějakou vazelínou nebo teplovodivou pastou = přesně tou, co se používá mezi chladiče a procesory PC. A ten tvůj elyt bude pravděpodobně starej a vyschlej, takže si kup několik menších na vyšší napětí - nejlíp takový 1000uF/25V až 2200uF/25V a za ten můstek je zapoj paralelně (všecky + na jedno místo a stejně tak všecky -). Soudím na to podle tý hlášky "Low Voltage" - rádio může mít díky mizerný filtraci na svým napájecím vstupu moc nízkou stejnosměrnou složku (a moc vysokou střídavou = špatná filtrace) a proto píše to co píše a vypíná se po 3/4 hodině ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tak jsem raději koupil nový můstek KBPC5010 50A 1000V a 2ks 6800uF /25V
Toroid na prázdno ∿12,8V po usměrnění na prázdno 16,3V a po zapojení autorádia 15,3V myslím, že je to trochu moc to napětí , nu což , ta diodová kostka hřeje , ale ne moc předtím se nedala udržet v ruce , nahážu to do krabice a dám i ten chladič ... Pořád hlásí low voltage snad najdu ten kabel co ještě není zapojený.
Toroid na prázdno ∿12,8V po usměrnění na prázdno 16,3V a po zapojení autorádia 15,3V myslím, že je to trochu moc to napětí , nu což , ta diodová kostka hřeje , ale ne moc předtím se nedala udržet v ruce , nahážu to do krabice a dám i ten chladič ... Pořád hlásí low voltage snad najdu ten kabel co ještě není zapojený.