regulator otacek ventilatoru peugeot 306

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

regulator otacek ventilatoru peugeot 306

#1 Příspěvek od Jamesbond007cz »

dobry den,

nasel jsem schema zapojeni regulatoru otacek ventilatoru pomoci 2x BDX66C se zpetnou vazbou, namisto puvodni regulace ktera odesla do kremikoveho nebe.

ze schema vsak neni citelne jaky odpor a kondenzator je pouzit.

je tato shema pouzitelna nebo radeji neco jineho?
Přílohy
schema citroen xara
schema citroen xara

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#2 Příspěvek od masar »

Je to jakási kombinace prahového spínače s lineárním (ztrátovým) regulátorem. Konstrukci vymýšleli tihle amatéři systémem pokus-omyl.
Já bych tohle raději neaplikoval. :wink:

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#3 Příspěvek od MetalGod »

Nevím, jakej ten větrák má příkon, ale rozhodně použij PWM regulátor.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

#4 Příspěvek od Jamesbond007cz »

BDX66C je PNP tranzistor a vsude ve forech je prave tento. reguluje se jinak nez na pwm potrebny NPN. nemeril jsem protekajici proud, ale nabehovy je dost vysoky.

Navic chtel jsem zachovat originalni ovladani regulace

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#5 Příspěvek od masar »

Pokud chceš, aby někdo poradil s návrhem regulátoru, je vhodné sem dát to originální schema ovládání regulace. Je to ten čtyřstupňový přepínač nebo jak?
:wink:

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#6 Příspěvek od MetalGod »

1) Na PWM můžeš použít jak NPN, tak i PNP, (se změnou zapojení konce) i když by byl lepší MOSFET kvůli nižším ztrátám (menší chladič, vyšší maximální otáčky)
2) Pokud je původní regulace potenciometrem, nebo přepínačem, co přepíná předřadníky, je vcelku jedno, s PWM lze zachovat
3) Dost vysokej proud je relativní pojem. Prostě proud protejkající motorem (byť už roztočeným) změř.
Naposledy upravil(a) MetalGod dne 22 zář 2018, 14:00, celkem upraveno 1 x.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#7 Příspěvek od Kremik »

V uvedeném schématu je chyba. R5 (10k) má být zapojen na bázi Q3, ne na Q2. Jinak by to asi chodilo, ale trandy budou topit.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#8 Příspěvek od masar »

Ta chyba bude spíš v typu vodivosti Q3.
Jinak tranzistory jsou vybaveny chladičem a tak nejsou v rozporu s funkcí topení. :wink:
edit: Ale to by taky nefungovalo, kdo ví, jak to ve skutečnosti je. Myslím, že další neúspěšný pokus o revezní inženýring je tady.

Uživatelský avatar
danyel
Příspěvky: 55
Registrován: 09 črc 2007, 02:00

#9 Příspěvek od danyel »

Není jednoduší navštívit vrakoviště a obětovat 100-200Kč?Nebo navštívit peugeot-club.com.Tam se oprava řešila vícekrát.

Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

#10 Příspěvek od Jamesbond007cz »

masar píše:Pokud chceš, aby někdo poradil s návrhem regulátoru, je vhodné sem dát to originální schema ovládání regulace. Je to ten čtyřstupňový přepínač nebo jak?
:wink:
puvodni regulace byla zalita do nejakeho sajrajtu a zachranit slo jen chladic v kterem mam nyni 2x BDX66C.

Puvodni regulaci jsem vypalil horakem. je to linearni regulace. proste jen potenciometr
Přílohy
Upraveny chladic Peugeot, aby bylo mozne pouzit BDX66C
Upraveny chladic Peugeot, aby bylo mozne pouzit BDX66C
Naposledy upravil(a) Jamesbond007cz dne 22 zář 2018, 19:42, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

#11 Příspěvek od Jamesbond007cz »

masar píše:Ta chyba bude spíš v typu vodivosti Q3.
Jinak tranzistory jsou vybaveny chladičem a tak nejsou v rozporu s funkcí topení. :wink:
edit: Ale to by taky nefungovalo, kdo ví, jak to ve skutečnosti je. Myslím, že další neúspěšný pokus o revezní inženýring je tady.
zameril bych se na jen na Q4+5, R5 a C2 popripade jine schema se spetnou vazbou

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#12 Příspěvek od masar »

Ale tam žádná zpětná vazba není. Ty tam nějakou vidíš?
A co od té zpětné vazby (pokud by tam byla) očekáváš?
:wink:

Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

#13 Příspěvek od Jamesbond007cz »

masar píše:Ale tam žádná zpětná vazba není. Ty tam nějakou vidíš?
A co od té zpětné vazby (pokud by tam byla) očekáváš?
:wink:
R5 neni na zpetnou vazbu? pro udržení nastavených otáček?

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#14 Příspěvek od masar »

Ne. Ten je, jak už jsem psal, v obvodu prahového spínače relé, které má po dosažení určitých otáček překlenout regulační tranzistory a ventilátor pak jede na max. otáčky.
Ovšem pokud má někdo jiný výklad... :wink:

Uživatelský avatar
Jamesbond007cz
Příspěvky: 44
Registrován: 09 led 2016, 01:00

#15 Příspěvek od Jamesbond007cz »

masar píše:Ne. Ten je, jak už jsem psal, v obvodu prahového spínače relé, které má po dosažení určitých otáček překlenout regulační tranzistory a ventilátor pak jede na max. otáčky.
Ovšem pokud má někdo jiný výklad... :wink:
no neco takoveho. puvodni regulator uz neexistuje protoze peugeot to ma jinak nez citroen, a ja nasel nejake schema na xaru. mam pazouta a tudiz celkova regulace se musi postavit znova
Přílohy
upraveny_WP_20180922_17_34_46_Pro.jpg
Naposledy upravil(a) Jamesbond007cz dne 22 zář 2018, 19:44, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“