Vymena autobaterie
Moderátor: Moderátoři
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Vymena autobaterie
Muze mi nekdo objasnit, proc se pri vymene autobaterie, nebo pri jine cinnosti, kdy se autobaterie odpojuje pise, ze se ma nejdrive odpojit minus pol a pak az plus pol? Podle svy logiky bych to delal presne opacne, nejdriv plus pol, pak minus. Stejne pri pripojovani, nejdriv bych pripojil minus a pak az plus. Nejak mi to tak vic sedi, proste nejdriv kostru, pak "zivej" vodic.
Nenapada me nic, proc to ve vsech moznych manualech pisou obracene.
Diky.
Nenapada me nic, proc to ve vsech moznych manualech pisou obracene.
Diky.
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to je přesně ten důvod. Připečený klíč už neutrhneš a požár, případně výbuch baterky je výsledek. Připojování zase obráceně, nejdřív plus a pak kostra, ze stejných důvodů.mikollar píše:podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Ano, je to jediný důvod a je také logický. Je-li mínus odpojený od kostry, už případné spojení plusu s kostrou nemůže natropit žádné škody.
Například firma Suzuki to v servisních i uživatelských manuálech uvádí a to hned na jedné z prvních stránek s vysvětlením. Jenže, když se hledá konkrétní problém, kdo by četl manuál od začátku, že?
Například firma Suzuki to v servisních i uživatelských manuálech uvádí a to hned na jedné z prvních stránek s vysvětlením. Jenže, když se hledá konkrétní problém, kdo by četl manuál od začátku, že?
Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...DRAKE píše:Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pockej jestli jsem to spravne pochopil. Mel jsem zigula i moskvice a ani jeden nemel kostreny plus.EKKAR píše:Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...DRAKE píše:Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Internet - metla lidstva