Vymena autobaterie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

Vymena autobaterie

#1 Příspěvek od forbidden »

Muze mi nekdo objasnit, proc se pri vymene autobaterie, nebo pri jine cinnosti, kdy se autobaterie odpojuje pise, ze se ma nejdrive odpojit minus pol a pak az plus pol? Podle svy logiky bych to delal presne opacne, nejdriv plus pol, pak minus. Stejne pri pripojovani, nejdriv bych pripojil minus a pak az plus. Nejak mi to tak vic sedi, proste nejdriv kostru, pak "zivej" vodic.
Nenapada me nic, proc to ve vsech moznych manualech pisou obracene.

Diky.

Uživatelský avatar
Filda
Příspěvky: 703
Registrován: 20 dub 2006, 02:00

#2 Příspěvek od Filda »

8O tak to by mě teda take zajímalo......... vždycky odpojím + až pak - :D

Uživatelský avatar
salzvo
Příspěvky: 219
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Bydliště: okres Opava

#3 Příspěvek od salzvo »

Taky už jsem se s tím v různých příručkách a návodech setkal a taky nechápu důvod, proč by se měla jako první odpojovat kostra (-). Asi to nebude tak vážné, vždycky odpojuju + jako první a zatím se nic nestalo :wink: .

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#4 Příspěvek od mikollar »

podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od hafca »

mikollar píše:podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada
Ano, to je přesně ten důvod. Připečený klíč už neutrhneš a požár, případně výbuch baterky je výsledek. Připojování zase obráceně, nejdřív plus a pak kostra, ze stejných důvodů.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#6 Příspěvek od Hill »

Ano, je to jediný důvod a je také logický. Je-li mínus odpojený od kostry, už případné spojení plusu s kostrou nemůže natropit žádné škody.
Například firma Suzuki to v servisních i uživatelských manuálech uvádí a to hned na jedné z prvních stránek s vysvětlením. Jenže, když se hledá konkrétní problém, kdo by četl manuál od začátku, že?

Uživatelský avatar
mety
Příspěvky: 634
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: Planeta Zem

#7 Příspěvek od mety »

Ja tiež najprv odpojim - a až potom +,Napadlo ma to aj bez manualu 8-)

Uživatelský avatar
DRAKE
Příspěvky: 276
Registrován: 05 zář 2005, 02:00

#8 Příspěvek od DRAKE »

Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře :-).

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od forbidden »

No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

forbidden píše:No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.
Ono je to o necem jinem jestli odpojujes aku ktery je mimo nebo kdyz mas minus vsude okolo :wink:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#11 Příspěvek od Crifodo »

čínští soudruzi to určitě vyřeší klíčem z izolantu, pak to bude brnkačka :roll:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

DRAKE píše:Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#13 Příspěvek od rezis »

EKKAR píše:
DRAKE píše:Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...
Pockej jestli jsem to spravne pochopil. Mel jsem zigula i moskvice a ani jeden nemel kostreny plus.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#14 Příspěvek od Hejnicek »

Ano Crifodo, jak jsi psal výše, èínští ekologové vyrobí klíè z izolantu s minimálním množstvím ftalátù a jako bonus potisk s motivy krteèka nebo Køemílka. Ovšem bude jen jednorázový na jedno použití. Na dotažení se bude muset koupit klíè nový.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#15 Příspěvek od vrky »

Auto které má ukostřené + má pravděpodobně dynamo. Je to dáno konstrukcí. Nevím jak u novějších aut.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“