Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#46 Příspěvek od danhard »

Jenže ke svíčkám i hlavě 1.6 55kW Feldy se krásně může :)

Na tlaky mám někde jen takovej udělátor, co se strkal místo svíčky, tady na to není místo.

Myslel jsem, že lambda má něco regulovat ?

Katalyzátor mě momentálně nezajímá a volnoběh je v pořádku, když diagnostika motoru vidí správnou teplotu, tak by mělo být ok. i to čidlo teploty ?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#47 Příspěvek od BOBOBO »

No ano , když některý válec nepálí , tak o tom zašle zprávu jednotce - a ta najede na nouzový režim . No jeden dobrý motorář mi sdělil , že v provozu nefunkci nepoznám , jen se zvedne o půllitr spotřeba ..... Ještě pozor , snímač teploty má dva systemy . Nevím , zda ten pro jednotku vidíš ! Už těch svíček nech , ztrapńuješ se , najdi si normálně na google , je to tam slovensky i polsky , minimálně , více jsem nehledal . Ano , do díry po svíčce se musí strčit hadice se závitem a pootočit . Zrovnatak je tam popsaná dekarbonizace . Ale na co dekarbonizace , kyž budou tlaky dobré . Je třeba dodržovat postup , o čemž by jsi coby technik měl něco tušit .

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#48 Příspěvek od danhard »

V diagnostice motoru snad vidím co vidí motor ?
Ale máš pravdu, můžu jedno odpojit a uvidím co spadne.

A co máš se svíčkama ? Ty jsem vzdal poté, co jsem na druhý zlomil kloubovej klíč a dělal mi to potom automechanik. Ten rovnou řekl, že radši sundá to sání, že to takhle dělá, že je to sice víc práce, ale že tak nic nezmrší.
A že se svíčky dotahujou předepsaným momentem a to nemůže s tím kloubem dodržet.

Prostě vidím, že bych se tam s tím mým bazmekem nedostal.
Ale teď to mám k mechanikovi 40km, tak se musím starat sám.
Když bydlel u nás, tak to bylo jednodušší, ale zase nemám garáž plnou motorů :lol:

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#49 Příspěvek od witt »

danhard píše:Mě zajímá, jestli někdo rozumí VAG diagnostice a co bych měl zkontrolovat. Chybový hlášky jsem si stáhnul a vymazal, celkem očekávaný delikty :)
Stáhni si dílenskou příručku. Diagnostika je tam celkem dobře popsaná, máš tam rozvedený bloky hodnot + návod, co s tím, když to ukazuje čísla jiná.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#50 Příspěvek od danhard »

Díky za nasměrování :)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#51 Příspěvek od PixelOrgy »

To sani je sundany za chvilku, vsak to nerozdelavas 100x za rok... Na te diagnostice zkus najit adaptacni hodnoty, a uvidis, jakou mas odchylku v vytvareni smesi (cas otevreni vstriku - Fuel trim level) - uvidis tam procentualni odchylka, a to ve dvou udajich - Additive, coz se tyka hlavne drzeni volnobehu, coz rikas, ze mas OK. Druha hodnota je "multiplicative", coz je "provozni" (mimo vollnobeh). To procento vlastne ukazuje, o kolik procent se meni delka otevreni vstriku.

Mrkni do vypisu chyb (DTC), jestli tam neuvidis chybu P0172 - System Too Rich - to by potvrdilo prechlastavani. Pokud jsi mel svicku od oleje, je mozny, ze se nejak dostava do valcu, a zanesl vstrik... Tezko soudit od PC

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#52 Příspěvek od danhard »

BOBOBO píše:Lambda bude OK , kecy o katalyzátoru ignorovat . Vyměnit simeringy na ventilech znamená demontáž hlavy , komplet rozdělání , výměna simeringů a zpětná montáž.
No vidis, v dilenske priruce jsem se docetl, ze se hlava nesundava, jenom rozvodova hridel, ventil se zapusti do valce v dolni uvrati a simering se vytahne vytahovakem :)
Jenze abych se dostal k ventilum, tak musim shodit komplet sani a z boku rozvodovy remen a kvuli tomu odmontovat drzak motoru a motor podeprit.
Je zajimavy, ze kdyz jedu na dalnici pres 3000 ot, tak o tom nevim, zadny cukani a jde to dobre do vykonu. Po 100km se to subjektivne zlepsilo.
Taky spotreba byla na stejnem useku tak mozna o 0,5 l horsi, resp. stejna, ale normalne jedu o 20 vic.
Uvidim jak se to bude chovat cestou zpatky, celkem ujedu cca 400km, tak to bych mel uz neco poznat na oleji a na chladici kapaline. Tam mam trochu unik, pri vymene oleje to bylo na minimu a nekde to tam ve spoji unika (dole pod privodem sani je takove vetveni).
Taky uvidim, jestli neco nenaskoci v chybach.
Vsimnul jsem si, kdyz bylo to sani dole, ze je mastny ve 2. a hlavne ve 3. valci a tam byla taky ta nejhorsi svicka.
1. valec mel svicku ok. a byl suchej, 4. jen minimalne.
Pocitano od rozvodu.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#53 Příspěvek od pepik9 »

Nějak se mi nechce věřit, že by tam ten ventil nezapadl, ale když to píšou...
Naposledy upravil(a) pepik9 dne 23 lis 2018, 10:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#54 Příspěvek od fero_b »

ventil ma celkom dlhy driek, takze pre dany motor a zdvih a geometriu to asi maju spocitane :) ale je to zaujimave ze sa to da takto spravit.

na druhej strane, ked sa ti k tomu prida potencialna netesnost na chladeni, tak je mozno jednoduchsie (aj ked asi drahsie) zhodit hlavu, odniest na repas (v Kosiciach za 70-80eur, ventily - siemeringy, voditka, tesnost, rovinatost hlavy) nove tesnenie pod hlavu a zmontovat podla dielenskej prirucky...

zas ked je ucelom len vymenit siemeringy, tak asi nedava zmysel davat dole hlavu..

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#55 Příspěvek od danhard »

Ono je to trochu složitější, mě by tam ten ventil určitě zapadl :D
str. 69 pdfka
ftp://139.108.wms.cz/shares/MYSHARE1/Ma ... 5%20kW.pdf
Šikovnej mechanik si ho tam ale spustí opatrně pístem.
No a když tam spadne, tak se ta hlava sundá stejně :lol:

Jinak stav pacienta se nadále zlepšuje, cestou zpátky z Bavor, 180km, 6,9l/km, 2h15, zimní gumy, jen pocukávání při ot. do 3k, volnoběh ok.
Na dálnici od 100k výše standardní chování i spotřeba, zrychlení ze 120 na 150 jako obvykle.
Loni v létě jsem to ale jezdil pod 6l, hlavně ten začátek do Plzně po okreskách.
Takže doufám, že ten motor není moc mechanicky nemocnej, zakarbonovanej je ale určitě.

Domluvím si kompletní vyčistění sání, počítám, že ta decka vyjetýho oleje, co se mi tam natáhla před výměnou už prošla motorem.

Napadají mě dvě další úpravy motoru, zaslepení EGR ventilu a kondenzační filtr odsávání motorového prostoru a limitace průtoku.

Měl by k tomu někdo nějakou poznámku ? Dík.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#56 Příspěvek od pepik9 »

Já myslel, že pod vačkou jsou hned hydroštely, a ona vahadla. Nemůžu si pomoct, ale VW mi připadá jako průkopník slepejch uliček.
Nevím, jakej bereš benzín, ale něž bych se pustil do nějakého zaslepování, koupil bych plechovku VIFu a čekal, co to udělá.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#57 Příspěvek od danhard »

Tak ani na oleji, ani na chladicí kapalině není rozlišitelný úbytek za 400km.
Olej je čistej, bez vody, ale připadá mi už zakarbonovanej na 500km od výměny.
Benzin Natural 95 a pumpy náhodně, kde na mě začne svítit hladový oko :)
VIFem nic nezkazím, ale ten sání asi nevyčistí ?

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#58 Příspěvek od PixelOrgy »

Ne, ale vycisti vsechno po ceste - cerpadlo, vstriky a prostor valcu. Mozna by po tom VIFu stal za vymenu i palivovej filtr

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#59 Příspěvek od danhard »

Jak mám ten VIF dávkovat ?

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#60 Příspěvek od danhard »

BOBOBO píše:No ano , když některý válec nepálí , tak o tom zašle zprávu jednotce - a ta najede na nouzový režim.
Jsem v tomto oboru začátečník, ale jakým drátem zašle válec tu zprávu, že nedošlo ke správnému zapálení směsi ?

Ještě u Feldy, co jsem měl před tím jsem tomu celkem rozuměl, jednobodový vstřikování, jedna lambda sonda, počítám, že tam ani jiná regulace nebyla a řídící jednotka dělala jen předstih na otáčkách, to v rozdělovači nebylo.
U každý hadice bylo jasný, kam vede a co dělá.
Měl jsem to v LPG a jezdil za 1,50 Kč/km. Když jsem natankoval obě nádrže, tak to mělo dojezd 900km, ale jezdil jsem hlavně na plyn, na benzin jen startoval. Po 100kkm jsem olej jenom dolejval, asi tak 1l/3kkm a jednou za rok vyměnil filtr. Olej byl minimálně zakarbonovanej a když jsem sundal víko ventilů (2 matky a korkový těsnění), tak to bylo čistý.
Najel jsem na tom 230 kkm, koupil údajně s 50kkm (3. roky straý, mechanický počitadlo) a jezdil bych s ní do teď, kdyby na ulici neshnila.
Dal jsem jí kamarádovi na likvidaci, chtěli jí po 2.letech odstavení odtáhnout, ale když jsme tam ze srandy strčili baterku, tak to normálně na prázdnou nádrž nastartovalo, plyn tam ještě nějakej byl, tak s tím v pohodě odjeli po ose.

Motůrek takovej :D
http://www.inzerce-autodilu.cz/2328/mot ... f-61-50kw/
Co si pamatuju, tak jsem jezdil v průměru 6,5 benzin a 8 LPG.
Naposledy upravil(a) danhard dne 23 lis 2018, 14:23, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“