regulator zhaveni

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lebedik
Příspěvky: 4
Registrován: 22 črc 2004, 02:00
Kontaktovat uživatele:

regulator zhaveni

#1 Příspěvek od Lebedik »

Zdrawim, nemate nekdo nahodou nejake schema regulatoru zhaveni? Potreboval bych to pro traktor. Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej. Takze bych tam dal regulator. Predem dekuji

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#2 Příspěvek od jave »

Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.

Uživatelský avatar
mzama
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2006, 01:00

Re: regulator zhaveni

#3 Příspěvek od mzama »

Lebedik píše:...Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej...
Myslíš tím onu spirálku z odporového drátu, která je zapojena do serie se žhavením a svým rozžhavením dává řidiči info o nažhavení? Pokud ano, tak to lze nejjednodušeji řešit jejím vyřazením ze žhavícího okruhu a žhavení provádět odhadem doby žhavení (bez signalizace). Mnohaletá zkušenost.

Uživatelský avatar
Lebedik
Příspěvky: 4
Registrován: 22 črc 2004, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Lebedik »

jj myslim tim tu spiralku. Nastesti sem jeste jeden nasel. Jeden tipek me poradil, at tam dam kanthalovej drat o prumeru 1,8mm. Takze pro priste aspon vim;)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

jave píše:Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.
U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

Sandal píše:
jave píše:Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.
U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.
To by jsi se asi užhavil. Většinou to chodí na čas. To řídící relé si hlídá napětí, proud žhavením a dobu. (dostalo se mi do ruk jakýsi žhavící relé z neznámýho dieselu)

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#7 Příspěvek od mi-ro »

A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#8 Příspěvek od jave »

mi-ro píše:A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!
U feldy se teplota nehlida vubec. Vse je zalozeno jen a jen na casovem intervalu a proto ty zhavicky odchazeji. Mel jsem stejny problem, pak jsem dal merak na zhavicky a z hruzou zjistil, ze zhavi neustale. Koupil rele z opela a bylo po problemu. Opel take nehlida teplotu.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#9 Příspěvek od Sandal »

No já mám VW Golf 2 turbodiesel a tam mi to žhavilo podle teploty.Pak jsem to předělal.Jinak Felda taky žhaví podle teploty.Tam je problém že i ohřátej motor potřebuje trochu přižhavit poněvadž pak nechytne jak papír jako když se trochu přižhaví.A proto se do Feldy dieselu dáva čidlo chlad. kapaliny z Feldy 1.6 55kW.Pak žhaví i při ohřátém motoru.
Jinak skoro každej systém žhavení po zhasnutí kontrolky jestě i půl minuty dožhavuje kvůli lepšímu chodu motoru a kouři.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#10 Příspěvek od mi-ro »

Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

Jestli jen při prvnim tak to nevim.Funguje to jen u řidiče.Asi to cucá signál ze spínače osvětlení interieru.Okouk bych to jestli to spíná nebo rozpíná a pak to narafičil jako když jsou dveře pořád zavřený a žhavil jen klíčkem jak se mi zlíbí.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od breta1 »

mi-ro píše:Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?
1.Vím, jak to vyřadit. 2. Aktivace nastane ne při otevření, ale až při následném zavření dveří. 3.Je jedno, o jaké dveře jde, pokud mají tyto dveře dveřní spínač (ty dveřní spínače jsou paralelně). 4. Aktivace nastane jen při určité hodnotě odporu snímače teploty (někde bych asi vyhrabal hodnotu), odpovídající teplotě chladící kapaliny, potažmo teplotě motoru. Odpor vyhodnocuje a příslušný povel pro aktivaci vydává řídící jednotka.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“