Hubert_79 píše:Jenže motor Fagota byl vyladěn na 46 kW a měl karbec, což sice není idelál, ale nepřemýšlí to co dělat když se šlápne na plyn ale otevře druhý stupeň a leje benzín.
Netřeba se v tom pitvat, dobře seřízený fávo ukáže Fóbii s HTP (o těžším Pokojstru ani nemluvě) záda ani nemrkne.
Tvrzení platný pro fanouše/formana obecně jen do modelovýho ročníku ´89 pro export a ´91 pro tuzemskej trh plus pak dalších extra vyrobenejch ještě asi 15 000kousků Formanů Van Plus a zhruba 5 000 kousků obdobně vybavenejch Felicií Van Plus, vyrobenejch postupně v několika sériích až do roku 1996 - byly extra určený pro africký trhy a střední Asii, kde nedokázali garantovat dostupnost bezolovnatýho benzínu dostatečně kvalitního pro jedno/vícebodový vstřikování Bosch Motronic, takže tam se až do toho roku ´96 exportovaly pro evropskej trh absolutně zakázaný karbcový motory. A tím skončily veškerý karburátorový motory ve škodifkách s tou vejš zmíněnou výjimkou několika tisíc kusů pro Afriku a střední Asii.
Export do zbytku světa od modelovýho ročníku ´90 a pro veškerou produkci včetně tuzemska od modelovýho ročníku ´92 pak dostal jednobodovou stříkačku Mono-Motronic, od modelovýho ročníku ´96 ve felině nahrazenou vícebodem Motronic (zmizel rozdělovač, zapalování obstarala lišta s dvojicí střídavě pálících cívek). Vstřikový motory měly výkon 40 nebo 50kW (54 nebo 68HP), krouťák 94 nebo 100Nm. Já měl toho svýho s jinou EPROM v ŘJ a dával 57kW/5500RPM a 112Nm/3700RPM - krátká felina s litinovým VW 1,6 55kW mi neujela.
Foblije první generace s HTP mají buď 40kW nebo 47kW - jsou v nich od ročníku ´00 (kdy HTP nahradil právě převrtanou starou OHV 1,4) až do ročníku ´06. Od března ´06 se do prvních asi 1500 - 2000 roomů montovala HTP 47kW (slabší 40kW HTP room vůbec neměl) a po náběhu výroby fóblije v květnu ´06 se upgradoval SW na 44/51kW - room zase slabší verzi neměl, dostával výhradně 12ventilovou 51kW variantu. Rozdíl mezi F II a Roomem s motorem HTP je ve stálým převodu - room má proti fóbliji o dva zuby "lehčí" diferák = "má pomalej spodek", tudíž je v maximálce pomalejší, ale o to rychlejší je v akceleraci z místa, protože se snáz vytočí do toček s potřebným výkonem.
Nikomu netvrdím, že HTP je ideální motor nebo že je to nejlepší motor, ale trvám na tom, že shazovat ho bez vlastní zkušenosti je nerozum a nesmysl - prostě to je motor vypiplanej pro přesně jen jeden jízdní režim = do města, všude jinde se trápí, jen řve, žere a sere - ale nejede, zatímco v tom městě díky obstojnýmu sestavení zpřevodování má i na to, aby ukazoval větším kubaturám brzdový světla ... A kdo to s HTP umí, na toho nemá nejen karbcový, ale ani stříkačkový fáčko - a nejen ve fóbliji, ale i v roomu. Neřkuli když v tom roomu hnízdí ne trojhrnek, ale poctivej čtyřválec s víc než 90 poníkama - tam už je ten rozdíl jak v živosti, tak v maximálce hodně markantní. S Drobkem si troufnu na libovolnýho prázdnýho fanouše/formana a dáme si ho k lehký svačině po obědě.