Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#136 Příspěvek od tomasjedno »

Crifodo píše:Pro přesnost bych ještě zahrnul práci na klimatizaci v létě a na vytápění v zimě.
Klimošky v tom započtené jsou - pohání je motor. Ale vytápění čmoudíků v zimě je bezplatný bonus, kdežto u e-aut se musí nějaká spotřeba přihodit.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#137 Příspěvek od p32 »

Jak je toto možné? :lol:

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#138 Příspěvek od ZdenekHQ »

Do prostoru akumulátorů doporučuju doplnit naftového "bufíka". :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#139 Příspěvek od ZdenekHQ »

Už to začíná. Aby si někdo dobil elektromobil, tak já můžu být bez teplý vody. Leda tak zvysoka nas...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vypn ... rgie-84008?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#140 Příspěvek od Crifodo »

Mně na tom blábolu není jasné, jestli to vyrobili novináři a nebo jsou takoví pakoně energetici. K řízení odběru v situaci kdy energie není dost/odběry je třeba líp rozložit v čase přece asi tak sto let slouží HDO.
U velkých odběratelů odedávna odběrové diagramy. Když měl opovrhovaný bolševik energie málo, upřednostnila se výroba tanků a pro ostatní fabriky se vyhlásil rozhlasem jiný odběrový stupeň.
Ale nejvíc se divím, jak si někdo v téhle době, kdy se máme historicky nejlíp, někdo dovolí říct že něčeho bude málo.
To už se rovnou můžeme vrátit ke křečkování hajzlpapíru a monočlánků a papriky a vložek?

Uživatelský avatar
JirkaH1
Příspěvky: 43
Registrován: 05 lis 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Ústí nad Orlicí

#141 Příspěvek od JirkaH1 »

tomasjedno píše:
JirkaH1 píše:...magazin/takto-vypada-nejvetsi-elektromobil-sveta-ma-skoro-neomezeny-dojezd-20190827.html
Skoro neomezený dojezd - to je vtip? Vychází mi, že tímto způsobem mu baterka vydrží na 170 km.
Sice rozumím poznámce ale cobychom že, jednak jde o proklik a takový titulek ho zajistí no za druhé pokud nazveme nabíječkou ten nakladač nahoře tak 170km je víc než dost.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#142 Příspěvek od tomasjedno »

Nazývat blábol upoutávkou, nakladač nabíječkou... ty bys mohl dělat z fleku Mluvčáčka :D

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#143 Příspěvek od sinclair »

U toho článku o náklaďáku Komatsu je nejdůležitější ta poslední věta článku :D

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#144 Příspěvek od tomasjedno »

No, ona i ta předposlední věta je kouzelná. Hovoří o roční úspoře 50.000 tun nafty (tj. cca 1,5 GKč), zatímco jiné zdroje hovoří o 50.000 litrech :D

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#145 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nějaká krize výroby klasických aut už asi začíná.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/mlad ... isti-84227?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#146 Příspěvek od EKKAR »

No, tam si jen pár pitomců dokazovalo, že jsou větší hovada než si ostatní mysleli - šikanovali inostránce dodaný na linku agenturou. Takovýhle hulváty není proč litovat a budiž jim přáno maximálně tak s lopatou v ruce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#147 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já bych jim popřál pár let v base, aby to zažili z druhé strany. Jenže naše věznice jsou přeplněné a patrně existuje interní příkaz to všechno házet směr /dev/null.

Taky jsem na ZŠ strouhal spolužákovi do svačiny křídu. Přežil.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#148 Příspěvek od Crifodo »

Po delší době trocha čerstvého jedu, z webu dfens:
Ano, dobíjecí elektromobily mohou mít jistý pozitivní LOKÁLNÍ přínos, ale z hlediska GLOBÁLNÍHO jsou škodlivější než běžné automobily, protože jsou proti nim NAVÍC zatíženy ZTRÁTAMI přenosové soustavy a chemického procesu v akumulátorech coby zdroje mechanické práce pro jejich pohon. Té samé mechanické práce, která je zdrojem elektrické energie!!! Energeticky, ekonomicky a vlivem na životní prostředí mají tedy proti běžnému automobilu NEGATIVNÍ BILANCI. A to neřešíme ekologická zvěrstva nutná k výrobě baterií, ekonomické náklady spojené s jejich rozšířením a další negativa.
Jediný smysl existence nabíjecích elektromobilů může být tedy řešení lokálního emisního problému (který lze ale obvykle mnohem efektivněji a levněji řešit např. infrastrukturou – tedy zákazem „zklidňování“ dopravy, ale naopak jejímu zefektivňování, aby cesta do cíle byla co nejjednodušší a co nejméně emisně i energeticky náročná).
Nabíjecí elektromobil bude z hlediska životního prostředí větší globální svinstvo, než klasický automobil se spalovacím motorem, přesně do té doby, dokud se nestane zázrak a nepodaří se nám elektřinu získávat výrazně levnějším, účinnějším nebo ekologičtějším způsobem, než je tomu nyní.
A jediný takový způsob, který mne napadá, je jaderná fúze. A kde je jaderná fúze? Jakpak se nám vývoj za posledních 50 let pohnul?
Do prdele se nám pohnul! Protože místo vědcům tleskáme v OSN, díky všudypřítomným nevzdělaným zeleným pitomcům, retardovanému vzteklému malému harantovi plnému zloby, zášti a nenávisti.
A dokud se TOHLE nezmění, nemáme šanci.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#149 Příspěvek od ok1hga »

nápad Deutsche Post . . .

bez masivních dotací takto prozatím končí všechny zázračné projekty . . .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“