Blbne mi asi ABS na C4

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#16 Příspěvek od TAKJAN »

Neumím si představit prudké-nouzové brždění bez spojky. To snad ani nejde.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

S automatem naprosto jednoznačně - tam to ani jinak nejde, spojka se vypíná automaticky, jenže to my starý páky, co si radši kvedlají šaltrklackem, nemáme rádi. Ale i při prudkým brždění je dobrý nechat spojku až do určitý rychlosti zapojenou - protože sice motor má určitou setrvačnost a "dotáčí se", ale zároveň když má ubranej plyn na nulu (úplně puštěnej pedál), tak spíš sám brzdí, protože až do určitý hranice otáček mu ŘJ odstaví kompletně dodávku paliva. Ta hranice je někde na 1500RPM - po jejím podkročení už většina ŘJ znovu pouští palivový vstřikovače a je proto lepší PŘI MENŠÍCH TOČKÁCH spojku vyšlápnout...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#18 Příspěvek od TAKJAN »

Ale tak to myslím! S manuálem jsem najezdil stokrát víc než s automatem. To až na stará kolena:-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#19 Příspěvek od PixelOrgy »

Ono se i dost aut jinak nez s automatem nevyrabi. Jen kdyby je aspon vyrabeli lip dimenzovany. Vetsina tech spajzek je po ctvrtmilionu km v pr... a nova stoji vic nez koupit dalsi auto. Takze repas.

A co tak ctu od majitelu na netu, tak ta trvanlivost spis klesa. Nevim co je na tom pravdy, nikdy jsem se po tom nejak nepidil, ale narazil jsem nejednou na zkusenost, ze ty stary americky pomaly 3 a 4 kvalty od GM pulmilionu daly v pohode...

Jinak u toho ABS problemu vidim porad tu hlavni otazku - existuje vubec nejakej problem? :-)

Celeron pise, ze dupl na brzdy, a pak se mu nezdaly se mu cary od gum. Nevidi zadnou chybu ABS ani chybu ESP

A pokud tomu francouzkymu pocitadlu neveris, tak to fakt radsi otestuj, pro dobrej pocit. Nejaka travnata plocha po desti je vsude, a nehuntujes gumy...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#20 Příspěvek od TAKJAN »

Jo, to daly. Jenže byly hodně primitivní, ale bytelný. Navíc osmiválec 6 litrů 220 koní.. I když krouťák měly, to jo, ale takový jako dnešní vehikly ne.
Všechno má menší životnost, co k tomu říkat.
Jinak, jak jsem četl, za tu výměnu jsi nedal zas tak moc.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#21 Příspěvek od PixelOrgy »

To mas pravdu, ty motory byly spis prutokovy ohrivace benzinu... Ale vsimni si treba starsi mercedesy jeste na zacatku devadesatek mely taky nic moc vykon vzhledem k objemu, ale taky ty motory vydrzi naveky..

Moc jsem za tu vymenu nedal, to je fakt, ale taky jsem po nich chtel i proplachnuti, coz vzhledem k vysledne cene budto neudelali, nebo nezaucotvali :-) Navic ten olej musim menit po 30kkm, coz mam driv, nez za rok.


Chtel bych zkusit ten KAPS, a taky mam ted v tydnu v planu zkusebni jizdu v bazaru kousek u baraku - maji tam uplne stejny auto (i rok), ale jen s 70kkm najetyma, tak pro srovnani, jak moc je moje prevodovka v haji...
Treba je uplne v pohode a ja resim problem kterej neni...

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#22 Příspěvek od PixelOrgy »

Jak to dopadlo s ABS? Narazil jsem nahodou na toto - mozna je to relevantni:

https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... _year=2016

Pisou tam:

Possible presence of a plastic part in an inlet valve of the ABS/ESP (anti-lock braking
system/electronic stabilisation program) unit may cause faulty regulation by the ABS/ESP and
untimely wheel-locking.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#23 Příspěvek od Celeron »

Zatím nijak. Ve čtvrtek jsem jezdil na slušným mejdlu a při brždění a nebo přidání a rozblikání ESP mě to nikam netlačilo.
Jestli tomu správně rozumím, tak ten odkaz je spíš o předčasným zablokování kol .
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“