Blbne mi asi ABS na C4
Moderátor: Moderátoři
Blbne mi asi ABS na C4
Dnes při cestě podivná příhoda. Na zcela hladkým asfaltu jsem musel kvůli chování (boural) nějakýho bezmozka přede mnou "chlejstnout" v rychlosti cca 50km/h na brzdu tak, jako nikdy před tím a že to pěkně zakvílelo a zároveň jsem strhnul volant vpravo. Dopadlo to naštěstí dobře a protože nešlo jet dál, vylezl jsem a co nevidím. Moje gumování na asfaltu zahnutý trochu vpravo a dlouhý cca 5m ale jen 3x. Všechny bez přerušení. Je mi to divný, nemělo by ABS přerušováním zabránit takovýmu gumování? V zimě na ledu jak se kolo zklouzne, tak zadrnčí, je to cítit i v pedálu. Tady nic, proč? A proč jen 3 čáry? Na technický jsem byl po novejch destičkách v květnu, žádnej problém s rovnoměrností brždění. ABS počítadlo nic nehlásí, při startování kontrolka zhasne jak má. Mám trošku obavu jestli tomu něco není a abych neskončil třeba někde ve škarpě nebo na švestce.
Díky za případný rady.
Díky za případný rady.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
ABS můžeš testnout někde na štěrku, hlíně, nebo písku, nebo testovat u "sousedů", od nichž se věčně line řev (víš, co tím myslím )
P. S.: I na sněhu jsem si ověřil, že jsem schopnej zabrzdit účinnějc bez ABS, než s ním.
P. S.: I na sněhu jsem si ověřil, že jsem schopnej zabrzdit účinnějc bez ABS, než s ním.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
I mokra louka poslouzi
2 roky zpatky v Brne na Martinkove (kratka ulicka s profilem naklonene roviny, tzv. downhill ) byl po ranu perfektne vylestenej sneholed, a tam bylo uplne jedno, na kterej pedal clovek slape
2 roky zpatky v Brne na Martinkove (kratka ulicka s profilem naklonene roviny, tzv. downhill ) byl po ranu perfektne vylestenej sneholed, a tam bylo uplne jedno, na kterej pedal clovek slape
Tim spis vyzkousi diferencialrnbw píše:Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...
Někdy lepší bez ABS. Kdysi jsem jel z kopečka na čerstvém sněhu (2-3 cm), stál na brzdě, bzučelo, kopalo a jelo, do auta na hlavní. Naštěstí jsem to nějak ukočíroval. Bez ABS by si to hrnulo sníh a trochu brzdilo. Měl jsem ho jeden čas vypínatelné a přestože páčka byla u volantu, člověk nestačil zareagovat a vypnout to.
Už od autoškoly jsem si zvyknul v případě nutnosti prudkého brždění zároveň dupnout na spojku.
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Alepoň mi pak zůstane (většinou) nastartovaný motor.
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Alepoň mi pak zůstane (většinou) nastartovaný motor.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Při brzdění se zařazenou rychlostí je nutné propálit i energii roztočeného motoru. Jsou to nějaké drobné, na brzdnou dráhu to nebude mít zásadní vliv.Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Dále je běžící motor zárukou funkce posilovačů řízení a brzd, což po zablokování kol může být problém.