Příčina poruchy MAF váhy vzduchu náhrada nedostupné Bosch

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Příčina poruchy MAF váhy vzduchu náhrada nedostupné Bosch

#1 Příspěvek od kybrex »

Zdravím,

řeším už nějakou dobu problém s váhou vzduchu. Motor a jeho sání i výfuk včetně turbíny a PCV jsou nové, vyčištěné, přetěsněné, vyzkoušené.

Byla tam váha vzduchu od Bosch s číslem 0 280 217 112, která už se od 2018 nedělá a i přímo v Bosch mi řekli, že mám smůlu. Repas jsem taky nikde neobjevil, že by se dal udělat, protože je to velmi citlivý senzor, na který se nesmí ani sáhnout a nová sehnat nejde. A náhrady nejsou náhrady, ale srágory.

Projevy se starou Boschkou je houpání při rozjezdu a kolísání tlaků turba, které se reguluje přes N75 ventil v PWM módu (vyměněno za originál, funguje správně).

Když jsem tam dal dle katalogového čísla náhradu ESEN SKV Germany na doporučení obchodu, byla to katastrofa. Odezva pomalá, asi velmi nepřesná, nejspíš to vyrábí číňan a motor dokonce byl místy přetlakován (dle analog budíku s hadičkou do sání) a bylo znát, že ten motor není ve svojí kůži. Nakonec váha odešla tak, že začala posílat nesmyslně nízký signál, chudá směs, cukání, chyba P0102. S odpojenou jsem dojel do garáže a dal zpět načatou Bosch, která tak nějak ještě funguje, když se jede s lehkou nohou.

Pak jsem dostal od kamaráda automechanika doporučení na Pierburg. Podle katalogu to sice není váha pro můj motor, takže jsem očekával, že bude mít jinou charakteristiku a nepojede to dobře, ale i tak jsem to zkusil. Koupil jsem ji, jelo to výborně, motor si vrněl jak stradivárky, spotřeba šla dolů, na volnoběh po startu neměl tendence zdechnout, spotřeba klesla, ale asi po 500km najednou slabý signál, cukání, nouzový režim, zlenivělo to.

Vím zhruba, jak MAF funguje, ale chtěl jsem se zeptat, jestli přecijen není možnost ten původní Bosch senzor nějak opravit/repasovat u nějaké specializované firmy, co by to uměla.

A ještě mě napadlo, jestli nemůže být problém s tou novou váhou Pierburg, která má sice stejný konektor a zapojení, ale z nějakého důvodu nevydrží provoz v mém autě Audi A4 B5 1.8T 110kW s upravenou mapou od pana Mayera z Německa, kde jsou zvýšené tlaky turba z 0.6bar na 1,2bar/1,3bar v overboost režimu (dal jsem K04 místo K03 s větším středem). Jestli třeba při vyšším průtoku nejde už přes hot wire moc velký proud na udržení konstantní teploty a nepřepálí se, nebo neodejde něco v obvodu uvnitř senzoru.

Pak už mě napadla jen špatná kabeláž, kterou bych asi zkusil tak, že najdu piny u ŘJ, a zkusím s umrtveným autem a odpojenými konektory udělat test na odpor toho kabelu při průchodu proudu z laboratorního zdroje s nějakým výkonovým rezistorem na konci, abych zjsitil, jestli není kabel někde přelomen. Generátor signálu nemám, ale kdybych měl, možná bych mohl zkusit detekci vady na kabelu "odrazem".

Byl by tu někdo, kdo se vyzná a pomohl by mi tuhle věc rozlousknout? Kdyby to šlo, koupil bych novou váhu Bosch ať to stojí, co to stojí, ale nejsou. :roll:

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Můžeš použít jakoukoli jinou váhu Bosch z té generace. Musí stejně vypadat a mít stejnou přírubu do potrubí. Ty váhy jsou stejné a jejich určení pro motor a následně jejich paramtery jsou dány průměrem a tvarem toho dílu sání, do něhož jsou vložené. Pravděpodobně nebude sedět konektor, ten je customizovaný pro různé automobilky, ale lze to řešit samovýrobou redukce. Sám jsem to tak v minulosti u jiného auta udělal a jezdí to s tím dodnes.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kybrex »

A to jde i když je ta váha 5pin a moje jenom na 4pin? Jako třeba 0 280 218 373

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »

Pohledej pinouty, vždycky tam máš GND, VCC, MAF out. Pak tam může být MAF signal return a IAT. MAF signal return je typicky propojený vnitřně s GND a je kvůli čtyřvodičovému měření, IAT je teploměr, já ho na své váze měl a na druhé nebyl, ale byl tam na to neosazený pin a komplet přítomný prázdný držák, tak jsem senzor přendal.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kybrex »

Jo už jsem k tomu něco našel. https://www.easycarelectrics.com/5-wire ... g-diagram/ Teploměr já tam mít nebudu, na to je tam zvláštní čidlo v sání a ten zbytek půjde předrátovat. Jen sehnat ty konektory. 5pin se asi podařilo, ale 4 pin samec z tý váhy asi budu muset nějak ukrást z té rozbité. To nikde nemůžu najít. :)
Díky za radu. Snad tam Bosch bude fungovat.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Zaky »

Nejdřív to zimpovizuj s malými fastony a vyzkoušej. A ne, že by to v tom autě, co jsem to dělal, bylo z těch fastonů pak ještě nějak předěláno dál :-) A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající. Máš diagnostiku, aby ses pak podíval, jak jsi na tom v průběhu jízdy s lambdou a palivovými korekcemi? Moje stará váha totiž odešla tak, že dávala při malém průtoku moc velký signál a palivová korekce byla na záporném dorazu a přesto to to bylo pořád ještě bohaté, při větším průtoku už to pak bylo OK.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#7 Příspěvek od JirkaZ »

Co to máš přesně za motor? Myslím ne jen 1.8T, ale suffix za tím (třeba AGU).
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kybrex »

Edit - prosím o smazání
Naposledy upravil(a) kybrex dne 19 dub 2023, 13:55, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#9 Příspěvek od JirkaZ »

Zaky píše:A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající.
Na takovýhle sviňárny jsem si modifikoval normální nástroje příslušného tvaru tím, že jsem v nich tvrdokovovou frézou udělal patřičný otvor...
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Zaky »

Jenže normální torx je šestihvězdička, ten tam nejde. Možná se dá pětihvězdička koupit, ani mě nenapadlo to zkoušet.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od kybrex »

JirkaZ píše:
Zaky píše:A ještě perlička, ty šrouby, co drží váhu v sání, musel jsem je vytočit kleštěma, pětihvězdička s trnem uprostřed je úplně vynikající.
Na takovýhle sviňárny jsem si modifikoval normální nástroje příslušného tvaru tím, že jsem v nich tvrdokovovou frézou udělal patřičný otvor...
Já koupit zbaběle hotové nástroje u číňana :D Sice je dělají z perníku, ale tyhle konstrukce nepoužívají velikých momentů, takže to jde i s perníkovými bity.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Zaky »

Přesně, z plastu to šlo i kombinačkama za okraj šroubů. A pak to jistil kotouček do dremelky, říznout drážku na plochý šroubovák a je po problému.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kybrex »

JirkaZ píše:Co to máš přesně za motor? Myslím ne jen 1.8T, ale suffix za tím (třeba AGU).
1.8T AEB r.v. 1996 ještě drive by cable (s lankem na klapce) bez MAP senzoru 110kW.
VSDC mám originál i s kabelem, takže za jízdy si můžu zkontrolovat lambda korekce a zjsitit, jestli to šlape.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Zaky »

Prima, je mi jasné, že je to auto srdcovka a chceš ho mít v kupě a náhradou již nevyráběného MAF jiným Boschem by se to mělo podařit. Plně souhlasím, že ty dnešní čínské pokusy o náhradu jsou nepoužitelné tragédie. Tak držím palce, ať uspěješ a dej pak vědět.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
JirkaZ
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 26 úno 2021, 01:00

#15 Příspěvek od JirkaZ »

Je tam jeden z těchto tvarů a rozměrů?
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“