Honda GX200 - vysoké otačky na volnoběhu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

Honda GX200 - vysoké otačky na volnoběhu

#1 Příspěvek od doga »

Ahoj,
mám trable s motorem Honda GX200 a než začnu objevovat nová fóra, řekl jsem si že to nejdřív zkusím doma.
Mám na teře motor GX200, už nějakou dobu zlobil, střílel při přidání plynu až přestal fungovat úplně.
Vyměnil jsem karburátor za nový, startuje ale na volnoběh má vyšší otáčky, což je problém, protože mám na motoru odstředivou spojku, která teď nerozpojuje.
Dorazem na volnoběhu na karburátoru to není, protože se k němu škrtící klapka ani nedostane. Páku regulátoru otaček pod nádrží jsem taky několikrát nastavoval, dle návodu i trochu experimentoval ale pořád to nechce škrtící klapku dovřít do dorazu volnoběhu.
Takže buď je nějak unavená pružinka na táhle ke škrtící klapce, ale nezdá se byt nějak stará nebo zdeformovaná, nebo regulátor otáček. Abych se dostal k regulátoru otáček, musím rozpůlit motor, což by nevadilo ale i celou spojkovou skříň :( Pěkná práce ale řekl jsem si, zastav se a zamysli se.
Nějaké nápady nebo máte zkušenost s nějakým specializovaným fórem?
Dík
EDIT: Když páku regulátoru otáček dotlačím prstem, pohne se skoro nepozorovatelně ale otáčky hned spadnou.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#2 Příspěvek od bu2520 »

Na okopávačce mám motor Jikov a každé jaro řeším stejný problém. U mě ho způsobuje mírné zatuhnutí škrtící klapky, která nedojede na doraz. V už výrobce tam dával pružinku, která tomu pomohla, ovšem ta mi praskla a nemám jinou. Tak každý rok vezmu WD sprej a stříkám na hřídelku a kvedlám s ní až jde klapka volně na doraz. Jak to tak bývá skončí potřeba přístroje zapomenu shánět pružinku a jaře opět nanovo. :twisted:

Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

#3 Příspěvek od doga »

To my říkej, pořádnej repas ji slibuji už druhou zimu ale pak je hned jaro a do zimy se nezastaví až .... :(

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »

Když máš nový karbec, tak nic neriskuješ, rozeber a pořádně vypocuj ten starý a třeba to s ním zase přivedeš k normálnímu fungování cestou nejmenšího odporu. Ten karbec je jednoduchý, ale pokud se něco přicpe sajrajtem z biosložek, dělá to pak problémy.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hape »

Mám techniku s motory Honda GCV 190 a GCV 135, ale s takovou závadou sem se nesetkal.
Neudělal si nějakou chybu při montáži táhla mezi pákou regulátoru a karburátorem? Můžeš ho zkusit odpojit a zjistit, jestli páka regulátoru má ještě možnost pohybu potřebným směrem pro dostatečné přivření klapky. Taky můžeš mít v uchycení špatně nastavenou délku plynové struny.
Odborníci na zahradní techniku budou spíše na tomto fóru.

Uživatelský avatar
doga
Příspěvky: 132
Registrován: 26 bře 2018, 02:00
Bydliště: okr. Bruntál

#6 Příspěvek od doga »

Ahoj.
Hape:
Dvě hodiny jsem do toho čuměl, vše chodilo jak má, klapka, táhlo i páka regulátoru. Dvě hodiny jsem si hrál s bohatostí směsi a dorazem volnoběhu, pomocnou pružinou jsem přidával a nic, pořád vysoké otáčky nebo chcípl :(
A na tom fóru zahrada.cz mi někdo po dnu poradil, že to bude guferem na klikové hřídeli :D
Zaky:
Starý karbec jsem měl vyčištěný, jen jsem čekal na opravnou sadu z číny, u nás jsem nenašel kompletní sadu. Tak mě nakonec napadlo přehodit těsnění plastového pilotu z nového na starý karburátor.
ÁÁÁ jedéé, dvě hodiny makal jako ... (nevím jaká národnost je dnes korektní).
Děkuji za mentální rozborku sborku ;)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

A to nešlo hned? :lol:

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#8 Příspěvek od kbulda »

Takže podle toho je ten nový karburátor nějaký špatný ?

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#9 Příspěvek od Freedy »

Jestli je ten motor 2T tak ti někde přisává falešný vzduch a proto tolik točí, potom bych souhlasil s tím guferem na klice nebo tešněním mezi karburátorem a válcem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

TYhle hondičky jsou i kvůli ekologii vždycky čtyřtakty ... https://www.hondastroje.cz/motory/motor ... gx/gx-200/ a sjet na "popis produktu". Je to OHV ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“