Autorádio originál v octavii - potvrdenie
Moderátor: Moderátoři
- niccozm
- Příspěvky: 40
- Registrován: 05 úno 2007, 01:00
- Bydliště: Nitriansky kraj - SR
- Kontaktovat uživatele:
Autorádio originál v octavii - potvrdenie
Potrebujem pomoc, zadám kód na originál rádiu Škoda v Octavii, rádio hrá, všetko je OK, ale po vytiahnutí kľúčiku a znovuzapnutí musím vždy zadať kód a hrá zase. Prosím o radu ako mám ten kód potvrdiť?????.... tak aby sa pri ďalšom štarte nemusel dávať kód....Ďakujem!
Pozor, nenaser ma, niekedy som nervák...
To originál Škoda rádio si mal namontované od výroby alebo si mal predtým iné rádio? Myslím si, že ak si tam mal predtým iné rádio tak asi niekto prehodil konektory trvalého napájania a napájania resp. signálu od klúčika zapalovania. Ale v prípade že by si mal tieto napájania prehodené vymažú sa ti aj prednasatavené stanice, ale to nepíšeš tak skus pozrieť či sa zachovajú aj nastavené predvolby.
Ide o to, či ti zostanú stanice v pamäti, keď vytiahneš klúč zo zapalovania.
Ak zapneš rádio a musíš zadať kód a potom stanice budú v pamäti tak neviem, ale doporučujem pozrieť napájanie na radio. Vo Fabii bolo treba prehodiť pin 4 a 7 ISO konektora ked som montoval neoriginálne rádio, a tak si myslim že ty to musíš dať do povodného stavu, ale neviem aký tam máš konektor. V servise mohli pri montáži neoriginálneho rádia konektor nahradiť iným alebo len prehodili piny. Každopádne skontroluj napájania trvalé a od zapalovania. Viac Ti neviem poradiť.
Ak zapneš rádio a musíš zadať kód a potom stanice budú v pamäti tak neviem, ale doporučujem pozrieť napájanie na radio. Vo Fabii bolo treba prehodiť pin 4 a 7 ISO konektora ked som montoval neoriginálne rádio, a tak si myslim že ty to musíš dať do povodného stavu, ale neviem aký tam máš konektor. V servise mohli pri montáži neoriginálneho rádia konektor nahradiť iným alebo len prehodili piny. Každopádne skontroluj napájania trvalé a od zapalovania. Viac Ti neviem poradiť.
Súhlasím aj ja s Hurvo.Určite to sposobujú napájacie pini 4 a 7 ISO konektora.Skús premerať napajací konektor autorádia podla obrázku.
- Přílohy
-
- autonap1.jpg
- (14.63 KiB) Staženo 123 x
- niccozm
- Příspěvky: 40
- Registrován: 05 úno 2007, 01:00
- Bydliště: Nitriansky kraj - SR
- Kontaktovat uživatele:
Ďakujem za rady skúsim to premerať..... mám tam eurokonektory normálne, nevyzerá že by do toho niekto zasahoval..... aj keď by som to rádio vybral komplet von a odpojil od konektrorov, tak po znovuzapojení a zadaní kódu tam stanice ostanú, 100%! Lenže znovu potom keď vyberiem kľúčik a dám naspäť, zapnem rádio...pýta kód špina
Pozor, nenaser ma, niekedy som nervák...
Na http://www.ebastlirna.cz/images/image_a ... ry_iso.pdf jsou tři způsoby zapojení ISO konektoru.
To že zapojení konektoru ISO je normalizované, neznamená, že ho výrobci autorádií striktně dodržují (norma není závazná).
To že zapojení konektoru ISO je normalizované, neznamená, že ho výrobci autorádií striktně dodržují (norma není závazná).
aha toto som nasiel :
Otázka:
Aké je zapojenie autorádia vo vozidlách Škoda?
Odpoveď:
Zapojenie napájacej svorkovnice je nasledovné: 1 funkcia „GALA“ – prispôsobenie hlasitosti rýchlosti vozidla 2 TELEFON MUTE – vypínanie zvuku pri prevádzke telefónu 3 vedenie K – vlastná diagnostika 4 S-kontakt – vypínanie a zapínanie kľúčikom zapaľovania (spínané +12V) 5 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 6 osvetlenie 7 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 8 svorka 31 (-12V) Nemusia byť obsadené všetky pozície – závisí od vozidla, výbavy, resp. či bolo namontované originálne rádio. Pri zapojení iného rádia, ako sú dodávané z výroby, alebo originálneho príslušenstva Škoda je potrebné urobiť nasledovné kroky: a) vypichnúť, zaizolovať a upevniť proti rezonanciám svorku 1, 2, 3 a 5 (ak rádio nepodporuje niektorú z funkcií 1 alebo 2) b) vymeniť medzi sebou svorky 4 a 7 c) použiť oddeľovací člen na napájanie antény rádia (originálne antény majú tzv. Fantómvé napájanie anténneho zosilňovača – po anténnom kábli), pričom voľný kábel (tenký) z oddeľovacieho člena sa zapojí do svorky 5 Vždy je ale nutné porovnať zapojenie svorkovnice autorádia a tu popísaného zapojenia svorkovnice vo vozidle, aby nedošlo k poškodeniu autorádia, alebo elektroinštalácie vozidla.
Otázka:
Aké je zapojenie autorádia vo vozidlách Škoda?
Odpoveď:
Zapojenie napájacej svorkovnice je nasledovné: 1 funkcia „GALA“ – prispôsobenie hlasitosti rýchlosti vozidla 2 TELEFON MUTE – vypínanie zvuku pri prevádzke telefónu 3 vedenie K – vlastná diagnostika 4 S-kontakt – vypínanie a zapínanie kľúčikom zapaľovania (spínané +12V) 5 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 6 osvetlenie 7 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 8 svorka 31 (-12V) Nemusia byť obsadené všetky pozície – závisí od vozidla, výbavy, resp. či bolo namontované originálne rádio. Pri zapojení iného rádia, ako sú dodávané z výroby, alebo originálneho príslušenstva Škoda je potrebné urobiť nasledovné kroky: a) vypichnúť, zaizolovať a upevniť proti rezonanciám svorku 1, 2, 3 a 5 (ak rádio nepodporuje niektorú z funkcií 1 alebo 2) b) vymeniť medzi sebou svorky 4 a 7 c) použiť oddeľovací člen na napájanie antény rádia (originálne antény majú tzv. Fantómvé napájanie anténneho zosilňovača – po anténnom kábli), pričom voľný kábel (tenký) z oddeľovacieho člena sa zapojí do svorky 5 Vždy je ale nutné porovnať zapojenie svorkovnice autorádia a tu popísaného zapojenia svorkovnice vo vozidle, aby nedošlo k poškodeniu autorádia, alebo elektroinštalácie vozidla.