Náhrada alternátoru silnějším
Moderátor: Moderátoři
Náhrada alternátoru silnějším
Ahojte,
je možné nahradit alternátor 55A typem na 100A? Co by to dělalo v provozu? Protože momentálně mám možnost koupit jenom ten silnější (vyšel by mně levněji než diodový blok v starém).
Děkuji.
je možné nahradit alternátor 55A typem na 100A? Co by to dělalo v provozu? Protože momentálně mám možnost koupit jenom ten silnější (vyšel by mně levněji než diodový blok v starém).
Děkuji.
Neřeš - je to nastavení napětí, do kterého regec budí alternátor na plný budicí proud - jak napětí na akumulátoru stoupne, regec sníží budicí proud a zatížení soustavy už se postará o pokles napětí. Pokud máš alternátor s vestavěným regulátorem, nic nenastavuješ, je to nastavené od výrobce na hodnotu přibližně 14V - 14,4V.
Rozdíl poznáš jedině tak, že na 100A alťas můžeš připojit silnější halogeny (a víc kusů) nebo "parní tuctuc" audio - a ve výsledku to poznáš i na spotřebě, pokud budeš víc jezdit se zapnutou takovou zátěží. Při normálním provozu se zátěží (světla, HiFi, klima...) jako jsi používal i s tím 55A alťasem žádný rozdíl nepoznáš. Jedině snad v zimě se baterie (eventuálně) vyšťavená studeným a zdlouhavým startováním rychleji dobije. Na to pozor i při koupi baterie - pokud selže regulátor alťasu a napětí vyletí nekontrolovatelně nahoru, ten 100A daleko rychleji upeče baterku, než by se to povedlo tomu starému 55A.
Jednoduše počítáno (kvůli zjednodušení zanedbávám ztráty) - 12V alťas při maximálním proudu 55A dodává 660W elektrického výkonu - ten výkon bere přes řemen z klikovky. Pokud budeš naplno zatěžovat ten 100Ampérový, bude odevzdávat 1200W - a odkudpak si tu energii asi vezme...?
Rozdíl poznáš jedině tak, že na 100A alťas můžeš připojit silnější halogeny (a víc kusů) nebo "parní tuctuc" audio - a ve výsledku to poznáš i na spotřebě, pokud budeš víc jezdit se zapnutou takovou zátěží. Při normálním provozu se zátěží (světla, HiFi, klima...) jako jsi používal i s tím 55A alťasem žádný rozdíl nepoznáš. Jedině snad v zimě se baterie (eventuálně) vyšťavená studeným a zdlouhavým startováním rychleji dobije. Na to pozor i při koupi baterie - pokud selže regulátor alťasu a napětí vyletí nekontrolovatelně nahoru, ten 100A daleko rychleji upeče baterku, než by se to povedlo tomu starému 55A.
Jednoduše počítáno (kvůli zjednodušení zanedbávám ztráty) - 12V alťas při maximálním proudu 55A dodává 660W elektrického výkonu - ten výkon bere přes řemen z klikovky. Pokud budeš naplno zatěžovat ten 100Ampérový, bude odevzdávat 1200W - a odkudpak si tu energii asi vezme...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dokud ten vyšší výkon nebude využívat, spotřeba se mu nezdvihne -nezatížený nebo jen částečně zatížený točivý stroj (100A alťas zatížený jen jako 55A) odebírá jen pouze potřebný příkon. Ale mám podezření, že možnost vyššího odběru bude inspirující...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jestli dobře počítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, při uvažované účinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat při využití aspoň části odpadního tepla třeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520
Tady si nìkdo koleduje, že ho OPEC opeèe na rožniCrifodo píše:Jestli dobøe poèítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, pøi uvažované úèinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat pøi využití aspoò èásti odpadního tepla tøeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&ak ... d_c=100520
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Při teplotě výfukových plynů by se dobře uplatnil Stirlingův motor - však už ho taky někde využívají. Mohl by točit přímo alternátorem.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemyslím, že OPEC bude opékat Fraunhoferův Institut.Marie Fůrie píše: Tady si někdo koleduje, že ho OPEC opeče na rožni
Jestli v budoucnu poklesne výroba alternátorů a ti samí výrobci se přeorientujou na Peltiery a chladiče, na věci to taky nic nemění.
Ve skutečnosti se na Oil Peak reaguje dosti iracionálně používáním a výrobou čím dál vyšších litráží. Ten Oplík je spíš výjimka. Čekal bych, že maminám se bude na nákupy dobře jezdit se Smartem, místo toho potkávám čím dál víc hospodyněk v tancích s 80cm koly a třemi litry kubatury, sedí tam jak pionýr v tatrovce. V případě mladých chlapců nebo naopak chřadnoucích starců by se tomu dalo rozumět, že silný obrněný vůz je nástavec na péro, o co jde ale 25letým pipinám při pojíždění úzkými uličkami v offroadech při cestách do fitka nebo nehtového studia, to nevím
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)