Zdravím,
potøeboval bych vyrobit hodiny spínané fotoèidlem.
celý princip je v tom, že projíždìjící auto protne paprsek - tohle spustí hodiny. za pár metrù bude další paprsek a ten ukonèí hodiny. hodiny jsou umístìný v autì, takže radiovej pøenos...
díky za nabídky, které prosím na mail
Marek Mixa
marek@mixa.name
Foto snímaè
Moderátor: Moderátoři
Tohle vypadá na nějakou tuňáckou soutěž v akceleraci s vyhodnocováním samo-domo... Nebo pokus o cejchování tachometrů kvůli těsnějšímu dodržování rychlostního limitu v obci/mimo obec...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To asi nepude. Paprsek by musel být spíš jako záclona. Jednotlivý paprsek namíříš na čidlo, ale auto se trochu zhoupne a paprsek čidlo mine. Lepší je mít čidlo taky venku a autem paprsek přerušit. Takovou laserovou závoru i různé bezdrátové přenosy nabízí Flajzar http://www.flajzar.cz/katalog.php?cat=5 ... e&odkud=12
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Jašine, jestli jsem to dobře pochopil, tak mm-markovi jde o to, že skutečně světlo i čidlo budou napevno někde na okraji silnice - ale signál o průjezdu "závorou" bude bezdrátově přenesen do auta, kde by měl spustit stopky - a průjezd druhou "závorou" by je měl zastavit. Osobně to pokládám za těžko řešitelné, protože ty bezdrátové moduly mají těžko definovatelná zpoždění mezi přijetím třeba jen pulsu na vstup a vysláním skutečného vf signálu - a totéž se odehrává na straně přijímací. Sice se dá říct, že pokud by shodné zařízení používali všichni, handicap se smaže - všem bude k času přičteno stejné zpoždění, ale pokud to chceš používat jen Ty sám (nebo Tvůj kamarád), vystavujete se nebezpečí zvyku na určité zkreslení a to si zavlečete i do soutěže, kde se takové zařízení používat nebude. Raději bych volil spojení těch fotozávor se stopkami po drátech - 100m stíněného kabelu sice není laciná věc, ale je nejodolnější proti rušení i zpoždění - a lidskou obsluhu na libovolném konci úseku, hledící na elektronické stopky a s PMRkou v ruce hlásící výsledky jak do auta, tak třeba kilometr vzdáleným rozhodčím... Pro občasné použití při tréninku to sice vyžaduje člověka navíc, ale je to mnohem jednodušší, než se bastlit s rádiovým přenosem... Ale pokud bys trval na stopkách v autě), řešil bych to vytvořením "clony" příčně přes silnici s pomocí zrcátkem rozkmitaného paprsku laserového ukazovátka - paprsek modulovat nějakým kmitočtem (tónem) a řekněme 25x za sekundu vykývnout nahoru/dolů přes silnici. Jde to jednoduše mechanicky malým zrcátkem napojeným na hřídelku malého elektromotorku - 25x za sekundu je jen 1500x (otáček...) za minutu. V autě mít na bočním okénku fotočidlo, které zaregistruje projetí "clonou" (aby nebralo rušení, je paprsek modulován tím tónem a hlídá se objevení právě té modulace na výstupu fotočidla) - a spustí nebo zastaví stopky. Prvním projetím se stopky spustí, druhým zastaví. Nepotřebuješ žádný další přenos do auta, "clona" je sama o sobě vysílačem informace o projetí kontrolním bodem. A pokud se během jízdy nebude pohybovat to čidlo po autě (stačí přísavka na boční okénko), je úplně jedno, jestli bude vpředu nebo vzadu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)