Co je to za akumulátor?

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
medulin
Příspěvky: 471
Registrován: 10 črc 2009, 02:00
Bydliště: Evropská unie

Co je to za akumulátor?

#1 Příspěvek od medulin »

Prosím znáte někdo tyto akumulátory?
Prý je to z železničních vagónů. Je to NiCD nebo NiFe, nebo nějaký jiný?
Jakou má kapacitu, napětí, maximální nabíjecí a vybíjecí proud? Lze je dobíjet nabíječkou na olověné akumulátory?
Děkuji za případnou informaci.
Přílohy
akumulator.jpg
(211.31 KiB) Staženo 149 x

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#2 Příspěvek od jano2 »

Luhovy,?,,

Uživatelský avatar
Hop377
Příspěvky: 439
Registrován: 19 čer 2004, 02:00

#3 Příspěvek od Hop377 »

Vyzera AgZn s elektrolytom KOH.

Zirafka
Příspěvky: 819
Registrován: 20 srp 2006, 02:00

#4 Příspěvek od Zirafka »

Jestli je to z vagonu, tak to je NiFe (případně NiCd ale ty jsou spíše u zabezpečovacího zařízení).

NiFe má jmenovité napětí 1,2 V takže tato basa má 6V, podle toho se k ní musíš chovat.

Jinak NiFe jsou téměř nezničitelné, pokud mají čistý elektrolyt, nejsou přetěžované zkraty a tak podobně.

Na jednom krátkém boku basy by měl být štítek s údaji.

Uživatelský avatar
medulin
Příspěvky: 471
Registrován: 10 črc 2009, 02:00
Bydliště: Evropská unie

#5 Příspěvek od medulin »

Variola píše:Jestli je to z vagonu, tak to je NiFe (případně NiCd ale ty jsou spíše u zabezpečovacího zařízení).

NiFe má jmenovité napětí 1,2 V takže tato basa má 6V, podle toho se k ní musíš chovat.

Jinak NiFe jsou téměř nezničitelné, pokud mají čistý elektrolyt, nejsou přetěžované zkraty a tak podobně.

Na jednom krátkém boku basy by měl být štítek s údaji.
Děkuji za informaci. Štítek pohledám jak budu u akumulátoru a změřím napětí. Pravděpodobně to bude typ KPM http://www.saft-ferak.cz/ferak_web/htm_ ... wnload.htm.
Jen nevím proč má každý článek 4 svorky? Kvůli velkým proudům? Potom by to tedy mohl být typ KPH pro startování lokomotiv.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#6 Příspěvek od Artaban001 »

U vagónů se používaji podobný - NiCd - 360Ah. v současnosti se mění za olověný gelový. dávám jim životnost 3 roky oproti těm Nicd, který tam klidně fungovaly i 20 let..

Každopádně pokud je chceš používat doma, dej je na balkón. výpary z nich způsobují koroze.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#7 Příspěvek od kokun »

Když jsem ještě dělal ve fabrice, tak se takovéto Ni-Fe baterie používaly k pohonu el. vozíků - tzv. "ještěrek" :roll:
Přepravoval se na nich materiál, jak po jednotlivých dílnách, tak mezi halami (po venku).
Elektroúdržba měla vyčleněnu "Nabíjárnu", kde se o aku staral 1 pracovník. Každý řidič dovezl ještěrku (na konci směny) do nabíjárny - údržbář připojil nabíjení a ráno zase mohla ještěrka vyjet :roll:
Tyto ještěrky tam jezdily téměř 50 let - než fabrika "krachla" :cry:

Ještěrky se rovněž používaly u ČSD - vozívaly se na nich balíky k vlakům (do služ. oddílu) - většina z nás je ještě pamatuje :wink:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#8 Příspěvek od Artaban001 »

A co pak takový Klaus ještěrkář :-D
http://www.videosurf.com/video/staplerf ... -119467928

Odpovědět

Zpět na „Poradna“