Autorádio Sencor zkratuje

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pat02
Příspěvky: 10
Registrován: 10 úno 2011, 01:00

Autorádio Sencor zkratuje

#1 Příspěvek od Pat02 »

Zdravím a prosím o radu.Zjistil jsem v autě, že se mi vybíjí akumulátor a důvodem bylo autorádio,který normálně hraje.Kontakty +a- (při měření
ohmmetrem) jsou spojený.Nevím snad to jsou diody.U elektr.přívodu je jedna větší zener.dioda.Musím tu diodu při měření odpojit? 8O

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#2 Příspěvek od jandu »

Ako, čím si meral?
Na vstupe napájania je bežne zapojená opačne pólovaná dioda ako ochrana proti zničeniu pri prepólovaní. Ak si meral prístrojom v polohe diodaTest, logicky v jednej polohe nameriaš diodu, v druhej polohe prerušenie /nie skrat!/. Ak ale meriaš skrat! a to aj po prehodení meracích vodičov, tak asi ti to nebude a ani nemôže hrať!?!?

Aha, čítam, že Ohmmetrom - na akom rozsahu?? si meral??
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Pat02
Příspěvky: 10
Registrován: 10 úno 2011, 01:00

#3 Příspěvek od Pat02 »

Měřil jsem na 10xohm,ale propouští z jedné strany 1000ohmů,kde by to mělo být uzavřený.Diodu jsem při měření neodpájel,tak jestli to není tím.

Uživatelský avatar
Pat02
Příspěvky: 10
Registrován: 10 úno 2011, 01:00

#4 Příspěvek od Pat02 »

Měřil jsem na 10xohm,ale propouští z jedné strany 1000ohmů,kde by to mělo být uzavřený.Diodu jsem při měření neodpájel,tak jestli to není tím.[/quote]
Autorádio je jinak v pořádku,prostě akorát skratuje a vybíjí autobaterii.
Tak-že pokud vyměním tu diodu, tak už nebude probíjet?

Uživatelský avatar
vladodyno
Příspěvky: 704
Registrován: 25 úno 2010, 01:00
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

#5 Příspěvek od vladodyno »

Meraj odoberaný prúd!

Uživatelský avatar
Pat02
Příspěvky: 10
Registrován: 10 úno 2011, 01:00

#6 Příspěvek od Pat02 »

Ok,zítra jdu do garáže a změřím to.

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#7 Příspěvek od mirosne »

Dióda z tým nič nemá.(iba ak má zvod,čomu neverím).Odmeraj prúdový odber v STAND-BY.A si si istý,že tá batéria je dobrá?
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#8 Příspěvek od Philip_Fry »

Tyhle krámy mívají často dost velkou spotřebu ve standby, už třeba kvůli tomu, že v nich trvale svítí LEDky v optozávorách na CD mechanice.

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#9 Příspěvek od mirosne »

Presne tak ako hovoríš,ale ten odber určite nevybije štartovaciu batériu.(ak je dobrá)
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#10 Příspěvek od Philip_Fry »

Ano, za předpokladu že je baterie OK a navíc autor nepíše, za jak dlouho k tomu vybití dojde. Ono v kombinaci se špatnou baterií stačí dva tři dny a je to... Ale tyhle věci snad tady ani nemusím psát...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Co je asi nejdůležitější říct - SENCOR není značka, to je podvod na člověky. Koupil bych něco normálního a pokud už v autě není, zapojil bych vypínání vytažením klíčku ze spínačky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#12 Příspěvek od mirosne »

No potom nebude treba zakaždým nastavovať korekcie a naladiť stanice?
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#13 Příspěvek od Killroy »

Přesunuto. Pat02: zbytečné citace celých předchozích příspěvků byly vymazány, viz PRAVIDLA, odst.14b). Používej tlačítko "zaslat odpověď".Děkuji, Killroy

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Solidní rádio má 2 oddělené přívody na +12V - jeden trvalý, kterým se napájejí paměti a také koncové zesilovače, ten se jistí obvykle 15A nebo ještě silnější pojistkou - ten zůstává trvale připojený. Druhý je slabší a ovládá se právě třeba spínačkou nebo dalšími obvody - ten se jistívá někdy i jen 3A pojistkou. Slouží jako ovládací, označuje se často "IGNITION" (= zapalování) a po jeho spojení s kladným pólem napájení 12V se "odblokují" do té doby "uspané" koncové zesilovače a rádio začne odebírat větší proud i z toho silnějšího přívodu, který je trvale na +12V. Bez aktivovaného přívodu "Ignition" je spotřeba zanedbatelná, prakticky jednotky mA - jen pro udržení zálohování pamětí nastavení a předvoleb. Je to obdoba velkých autozesilovačů, které mají trvale připojený "plus" a k tomu tenký drát, označený "REMOTE" neboli "řízení". Ten trvale napájený drát je obvykle žlutý, spínaný červený - a škodofka to má ve všech autech nevím proč obráceně...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#15 Příspěvek od Sandal »

EKKAR píše:a škodofka to má ve všech autech nevím proč obráceně...
To máš pravdu.Tak jaká pak norma ISO když to nedodržujou :roll:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“