ukázka funkce ASR

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lex200
Příspěvky: 141
Registrován: 26 lis 2009, 01:00
Bydliště: Hlušice

ukázka funkce ASR

#1 Příspěvek od lex200 »

Zdravim
Chtěl bych se zeptat zda je možné relizovat následující konstrukci bez použití programování. Chtěl bych udělat jednoduchý model který ukazuje funkci ASR. Dva ABS kroužky poháněné motorkem se snímačema ze kterých by šel signál do nějakého čítače, porovnávali by se impulsy a při rozdílném počtu impulsů (přibržděním kroužku) by se rosvítila dioda.
Naposledy upravil(a) lex200 dne 30 kvě 2012, 11:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
dalik
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Hranice

#2 Příspěvek od dalik »

Ale to co popisuješ je spíš na uzávěrku diferáku, případně ESP ne? Abs funguje na pulsy - když jdou z čidla pulsy, je to ok, pokud se pulsování zastaví, odbrzdí to kolo. Čili potřebuješ obvod, který hlídá pulsy - jsou=OK, nejsou= signalizace.
Líp už bylo.

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#3 Příspěvek od fero7 »

Alebo je to detekcia defektu?
Skus vyklopit na co to potrebujes, skor dostanes riesenie.

Uživatelský avatar
lex200
Příspěvky: 141
Registrován: 26 lis 2009, 01:00
Bydliště: Hlušice

#4 Příspěvek od lex200 »

Omlouvam se, má to být pricnip ASR tedy elektronicnké urávěrky, mam za to že to funkuje tak jak jsem popisoval tedy že porovnává otáčky a prokluzující se kolo přibrzdí.
Má to být výrobek k závěrečným zkouškám.

Uživatelský avatar
dalik
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Hranice

#5 Příspěvek od dalik »

ASR ano, ale to krom porovnání otáček levého a pravého kola ještě bere i úhel natočení volantu - podle toho to ještě koriguje i poměr otáček kol. A taky to zasahuje do plynu - pokud bys moc šlapal na plyn, tak to ubere i plyn, aby to nemuselo brzdil zbytečně moc výkonu (mám to v autě). Takže pokud to má být simulace se vším všudy, bez programu se asi neobejdeš.
Líp už bylo.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Ale podsystémem ASR je EDS a to by ti mohlo stačit. Právě ten hrabe jen na brždění kol.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#7 Příspěvek od Bernard »

Pokud by to mělo imitovat Anti-Slip-Regulation, je třeba změnit ovládání. Přibrzďovat obě kolečka na prřibližně stejné otáčky, a pak to "prokluzující" odbrzdit. Asi by stačily dva stejné elektromotorky, měřit proud a komparátorem vyhodnocovat větší nesoulad v odběru.

Uživatelský avatar
Radek12
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2007, 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Radek12 »

Elektronická uzávěrka je EDS.

Uživatelský avatar
lex200
Příspěvky: 141
Registrován: 26 lis 2009, 01:00
Bydliště: Hlušice

#9 Příspěvek od lex200 »

No musim to udělat s indukčním snímačem takže potřebuju jen nějakou elektroniku která bude počítat impulsy a při nesouladu rosvítí LEDku na té straně kde se bude točit kolo rychlej. Když přibrzdim jedno kolo tak aby se zajistili stejný otáčky tak se musí to druhé kolo taky přibrzdit ne ?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Přibržďuje se jen to kolo které se točí rychleji - má menší adhezi. A tím že ho přibrzdíš pošleš část síly přes diferenciál na druhé kolo. Brzdíš ho takovou silou aby se obě kola točila stejně rychle. Nikdy nebrzdíš obě kola. to by nedávalo smysl.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
lex200
Příspěvky: 141
Registrován: 26 lis 2009, 01:00
Bydliště: Hlušice

#11 Příspěvek od lex200 »

no jasný, takže když zvýšim otáčky jednoho kola tak by mělo začít přibržďovat.
Tolik k teorii a mohli by jste mi poradit nějaký obvod který by to dokázal ?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#12 Příspěvek od Atlan »

to je taka hovadina podloz to vypoctami ked uz chces robit predvadzacku... zadovazil by som lego kde sa da postavit auto s diferencialom vyriesil jednotlive brzdenie jednotlivych kolies , vyrobil fiktivny kopec s dvoma roznymi povrchmi (alebo jedno koleso oblepil paskou aby sa zhorsila trakcia) a tam by sa pekne ukazala funkcia v praxi ....

brzdenie sa da riesit elektromotorom.... od kazdeho kolesa staci prevod na hriadel a bud skratovat , alebo napajat napetim.

Obrázek

Potrebujes dostatocne jemne rozlisenie snimaca aby si vedel rozoznat ze pomer otacanie je rozny, navyse v praxi sa uvazuje aj prejad zatackou (vtedy sa zmenia otacky kolies) Impulzi od otacajuceho kolesa nabijat kondenzator a vyhodnocavat napetie na nom ak je veci ako na druhom dochadza k preklzu kolies (prejazdu zakruty)
Druhou moznostou je privadzait impulzi z kolies na dva citace, pravidelne ich resetovat a vyhodnocovat ci nacitavaju rovnaky stav(priblizne rovnaky staci na 2 -3 binarnom mieste aby to nebolo velmi presne)...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#13 Příspěvek od rezis »

Pokud máš impulzy o měnící se frekvenci tak převést na napětí a to prohnat komparátorem.
Netuším co vlastně chceš. Píšeš jen o zobrazení diodou.
Těžko radit.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Pokud ti stačí 0-1čka , co takhle obvod od n-kodéru ?

Uživatelský avatar
lex200
Příspěvky: 141
Registrován: 26 lis 2009, 01:00
Bydliště: Hlušice

#15 Příspěvek od lex200 »

no nevim jesli si s tim nějak poradim nebo vymyslím něco lehčího, ale nechci skončit u rozříznutýho alternátoru :D

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“