Chyba v alternátoru Valeo

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

Chyba v alternátoru Valeo

#1 Příspěvek od Freedy »

Zdravim
potřeboval bych poradit, mám v autě alternátor Valeo A14VI11 12V 120A, začal špatně dobíjet dával cca 13 V, po rozebrání jsem zjistil, že je probroušený snímací kroužek, tak jsem koupil nový a dal nový i uhlíky. Po sestavení alternátor, nedobíjí vůbec. Pokud vyndám rele a zkusím přiložit dva dráty přímo na snímací kroužky, z nichž jeden je na kostru a druhý na přívod co je do rele od žárovky a pomalu roztáčim alternátor , tak žárovka zhasne a alternátor zabere a dobíjí. Zkusil jsem tam dát úplně nové rele, ale je to pořád stejný. Může mi někdo poradit kde je chyba? Děkuji.

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#2 Příspěvek od frantacech »

Freedy píše:Zdravim
potřeboval bych poradit, mám v autě alternátor Valeo A14VI11 12V 120A, začal špatně dobíjet dával cca 13 V, po rozebrání jsem zjistil, že je probroušený snímací kroužek, tak jsem koupil nový a dal nový i uhlíky. Po sestavení alternátor, nedobíjí vůbec. Pokud vyndám rele a zkusím přiložit dva dráty přímo na snímací kroužky, z nichž jeden je na kostru a druhý na přívod co je do rele od žárovky a pomalu roztáčim alternátor , tak žárovka zhasne a alternátor zabere a dobíjí. Zkusil jsem tam dát úplně nové rele, ale je to pořád stejný. Může mi někdo poradit kde je chyba? Děkuji.
Buzeni?

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Zapojil jsi kolektor (sběrné kroužky) se stejnou polaritou jako tomu bylo původně? Pokud opačně, tak je třeba nabudit na správnou polaritu (změnil póly remanentnímu magnetismu). Při zkoušce s namontovaným regulátorem máš zapojenou kontrolku dobíjení? U většiny alternátorů slouží kontrolka dobíjení i zároveň jako počáteční buzení nenabuzeného alternátoru.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

U takových malých alternátorů remanence nefunguje. Od toho je tam žárovečka.. Potřeba zkusit na stavu s předepsaným zapojením a zátěží.. Třeba mu dýl trvá, než se nabudí.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Prostě zkontroluj diody . Ony dostávají dost nafrak při zblblým buzení a zkontroluj si , zda jsi po montáži nových kroužků neprovalil někde izolaci na kostru rotoru .

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#6 Příspěvek od Freedy »

Při zkušebním zapojení, tam mám kontrolku tak jakoby to bylo v autě a mám to napojený na baterii a rotor jsem měřil, není prodřenej na kostru a ani stator nevypadá, ještě kouknu na ty diody, ale to budu muset odletovat vynutí statoru, jak je to tam krásně schovaný a zalitý nějakou barvou nebo plastem.

Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Kaca »

Nevím jak je tam vinutý stator. Někdy se stane průraz ve vinutí statoru. Jak píše BOBOBO, proměř to co psal, tedy vinutí rotoru jestli není průraz na kostru, vinutí statoru, pokud jsou tam vinutí 2x3 tak je rozpoj a zkontroluj průraz a pokud bude vše v pořádku a všechny diody OK. Taky je třeba mít utaženej řemen. (Jako za Klause).
Už se mě stalo že jedno z šesti vinutí statopru (tedy ne u tohohle typu) bylo proražené do sebe.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“