Autochladnička
Moderátor: Moderátoři
Autochladnička
Dobrý den, jsem naprostý laik a proto se chci zeptat za nebudu mít problém s autochladničkou na 12V 5A. V autě mám zasuvku která podle manualu auta, dává 12V/10A. Pkud ano, dá se stím něco udělat?
Uf! Samozřejmě, že to bez úprav zapojit můžeš, ta zásuvka může dodat proud až 10A (je to jištěný nejspíš 10A pojistkou), spotřebič si vezme jen tolik, kolik potřebuje.
Třeba startér v autě má příkon 1.2kW, tudíž do něj teče z baterie proud 100A. Tak proč se neposerou na palubovce žárovičky 12V/0.1A? To je přece tisíckrát menší proud!
Třeba startér v autě má příkon 1.2kW, tudíž do něj teče z baterie proud 100A. Tak proč se neposerou na palubovce žárovičky 12V/0.1A? To je přece tisíckrát menší proud!
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- Bastlfanda
- Příspěvky: 301
- Registrován: 11 črc 2012, 02:00
- Bydliště: za Prahó
Uf! Startovat s rožnutejma žárovka (byť jen v palubce) ...MetalGod píše:Uf!...
Třeba startér v autě má příkon 1.2kW, tudíž do něj teče z baterie proud 100A. Tak proč se neposerou na palubovce žárovičky 12V/0.1A? To je přece tisíckrát menší proud!
Ten startér může krátkodobě např. v pořádnym mrazu vzít třeba i 300A ...
Podobný spotřebiče (a zásuvky zapalovače) je dobrý mít na X svorce...
Dost záleží i na provedení zástrčky/ kontaktu a rozběhovym proudu/typu rozběhu, někdy tam můžou lítat pěkný U špičky a rychlý pojistky je nepoberou ...
A u konvice je odběr samozřejmě výrazně závislej na napětí (a samozřejmě teplotě, i ten kabel bude hřát míň s teplejší vodou/spirálou ... , ale takovou konvici/poddimenzovanej kabel bych moc nepoužíval - ovšem když dáš lepší kabel, může to zase pápnout o špetku víc a vypalovat pojistky i bez nastartovanýho motoru, pokud je celá konvice nějakej aušus a/nebo má ten drát jako odporovej )