Ahoj,
po asi 10ti letech bezproblémového běhu se mi zastavil WC ventilátor.
Po rozebrání jsem zjistil, že odešla tepelná pojistka (133°C).
Pojistka je sice "neměnitelná" a jednorázová, ale samořejmě se dá odcváknout a přípájet nová. Má to význam dělat? Nebo to značí, že s motorem už bude nějaký problém a za chvíli by se přehřál zas?
Měnili byste pojistku, nebo koupili nový motor?
Díky za rady.
Spalená tepelná pojistka u asynchronního motoru
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ty pojistky kolikrát odcházejí i bez přehřátí. Jestli koroze, nebo pomalý tečení "whoodova kovu", nevím.. I v adaptéru, který byl po celou dobu v zásuvce a byl pouze lehce vlažný, jako když se delší dobu drží v ruce, tak se tahle ochrana přerušila. Pojistku jsem vyzkratoval a trafo slouží dál. Pro sychr jsem před něj dal ale 100mA pojistku.
Ok, tak pojistku vyměním. Zkoušel jsem ji vyzkratovat a motor bežel bez problému, ložisko je v pořádku.
Ale vyzkratovat pojistku natrvalo a nechat to bežet bez ní, to bych měl asi strach. Přeci jenom něco stát může a nerad bych aby to zkončilo požárem.
Když už to mám rozebraný, mám to nějak promazávat? Třeba jen stříknout WD kolem hřídelky?
Ale vyzkratovat pojistku natrvalo a nechat to bežet bez ní, to bych měl asi strach. Přeci jenom něco stát může a nerad bych aby to zkončilo požárem.
Když už to mám rozebraný, mám to nějak promazávat? Třeba jen stříknout WD kolem hřídelky?
V žádném případě WD40, není to mazadlo, tento přípravek umí pouze velmi dobře vzlínat, ale maže mizerně a zejména jeho vysokotlaká odolnost je úplně špatná, třeba při povolování zarezlých šroubů se po počátečním povolení šroub v matici často pěkně zadře. Kdyžtak radši použij řídký olej. Každopádně ale nezanést s olejem do ložisek prach.