Rozříznutí skleněné obrazovky
Moderátor: Moderátoři
Rozříznutí skleněné obrazovky
Nejedná se o vtip! Poslední obrazovky mají rovné přední sklo. Právě jsem zlikvidoval jednoho Philipse (na obrazovce Made in Czech Republik?) a napadlo mě použít přední část obrazovky jako měrnou desku. Na průhledové pravítko naprosto rovné! Měrné desky byly z mramoru nebo žuly, i za sociku si to mohli dovolit jen velké fabriky.
- Dostat se do obrazovky uražením hrdla není jistě problém, ale uříznout sklo kolem dokola nad ocelovým upínacím pásem už jako problém vidím. Do upínacích otvorů by jsme vyrobili podpěrné nohy a mohlo by to sloužit jako měrná deska.
-Nedostával jste se někdo do obrazovky jinak než kladivem? Nějaký speciál kotouč do flexy? Nebo naopak nějaký pomaluběžný brus a pod vodou?
Prostě nějaké praktické zkušenosti s řezáním skla jinak než diamantem.
-A ještě dotaz, neuváděla se rovinnost přední plochy v katalogových listech? V těch rozměrech na konci?
Dík za nápady
- Dostat se do obrazovky uražením hrdla není jistě problém, ale uříznout sklo kolem dokola nad ocelovým upínacím pásem už jako problém vidím. Do upínacích otvorů by jsme vyrobili podpěrné nohy a mohlo by to sloužit jako měrná deska.
-Nedostával jste se někdo do obrazovky jinak než kladivem? Nějaký speciál kotouč do flexy? Nebo naopak nějaký pomaluběžný brus a pod vodou?
Prostě nějaké praktické zkušenosti s řezáním skla jinak než diamantem.
-A ještě dotaz, neuváděla se rovinnost přední plochy v katalogových listech? V těch rozměrech na konci?
Dík za nápady
Pracuji s diamantovým brusivem dnes a denně. Ve flexe není problém s tím třeba srážet hrany, nebo obrousit nějaký výstupek. Ale řezat z ruky! cca 15 - 20mm hlubokou drážku aby jsi udržel rovinnost a "nehryzlo" se to, tak dobrý ruce nikdo nemá. Navíc pokud to pořádně nechladíš, tak pojivo diamantu změkne a kotouč se odporoučí. Tady je pokus - omyl docela drahá záležitost. Jinak si to dokážu naprosto bez problému představit na stroji kde je vše pevně upnuté a do řezu valí emulse. S diamantovým brusivem mám zkušenosti 30 let. (ještě je potřeba si neplést broušení a řezání, pro složení brusiva diametrální rozdíl)
Chcel som tienidlo z malej čiernobielej obrazovky z prenosného televízora. Ručnou uhlovou brúskou s diamantovým kotúčom sa to nepodarilo. Jednak je to sklo veľmi tvrdé a potom praskalo všelijako, len nie v smere rezu. Chcelo by to nejaké pomalé rezanie diamantom. Drôtovú rezačku vhodných rozmerov budú mať najskôr niekde v kamenárstve. Ale to už sa asi skôr dohodneš na odrezaní a vyleštení mramorovej dosky. Farebné obrazovky majú tienidlo lepené nejakým špeciálnym cementom. Možno by šlo ľahšie rozrezať ten lepený spoj ako sklo.
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Mramorovou desku lze koupit za pár stovek. Není samozřejmě "měrná", ale záleží na co to chceš.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Aha, nahriať odporovým drôtom, schladiť prúdom vzduchu a klepnúť kladivom.
https://youtu.be/9RqzqBhoIiI
Alebo aj bez klepania.
https://youtu.be/ZeN2gMM31lE
Ale nie vždy sa podarí.
https://youtu.be/S1T69ieXYpw
https://youtu.be/9RqzqBhoIiI
Alebo aj bez klepania.
https://youtu.be/ZeN2gMM31lE
Ale nie vždy sa podarí.
https://youtu.be/S1T69ieXYpw
- tempreader
- Příspěvky: 89
- Registrován: 24 led 2011, 01:00
Ten "ocelový upínací pásek" je antiimplozní rám, a pod ním směrem k zadní části obrazovky by měl být vidět šedo-bílý spoj (frit-seal) screenu a kónu - možná by bylo jednodušší zkusit provést oddělení v tomto místě (po předchozím zavzdušnění obrazovky!).
Jinak to "Made in Czech Republik" může znamenat, že jde o obrazovky vyrobené v závodě Philips (později LG-Philips) v Hranicích.
Mimo "Super Flat" se tam vyráběly také "Real Flat" typy:
32 WSRF (32" Wide Screen 16:9, Real Flat)
29 WSRF (29" Wide Screen 16:9, Real Flat)
28 WSRF (28" Wide Screen 16:9, Real Flat)
Ale použití jako měrná deska se mi zdá trošku nepraktické - stačí něčím klepnout a ...
Jinak to "Made in Czech Republik" může znamenat, že jde o obrazovky vyrobené v závodě Philips (později LG-Philips) v Hranicích.
Mimo "Super Flat" se tam vyráběly také "Real Flat" typy:
32 WSRF (32" Wide Screen 16:9, Real Flat)
29 WSRF (29" Wide Screen 16:9, Real Flat)
28 WSRF (28" Wide Screen 16:9, Real Flat)
Ale použití jako měrná deska se mi zdá trošku nepraktické - stačí něčím klepnout a ...
Kdysi jsem řešil jak dostat velkou obrazovku do malé popelnice, tedy jak ji rozdělit s co možná nejmenším nepořádkem - střepy, a skoušel jsem mmj. posouvat prasklinu butanovým plamínkem - pájecí lampa. Kolem zátavu, tmelu, to docela pěkně šlo, no nebyl záměr to oddělit celé, tak jsem se o to nijak moc nesnažil. Ale je to bez záruky, může prasknout i jinde.
Flexou - samozřejmě v přípravku, by to mohlo jít, ale opravdu, jak už někdo psal, jedině s chlazením. Možná i kvůli kotoučku, ale i kvůli sklu - když se přehřeje - praskne.
Flexou - samozřejmě v přípravku, by to mohlo jít, ale opravdu, jak už někdo psal, jedině s chlazením. Možná i kvůli kotoučku, ale i kvůli sklu - když se přehřeje - praskne.
jezevec*** tady mě láká že to má vlastně lem který to hodně zpevní a ocelový rám, čtyři oka na upevnění.
tempreader*** ten spoj vypadá zajímavě, ale myslím, že tam bude nějaký profil (falc) aby ty dvě poloviny měli vůči sobě pozici
-každopádně to zkusím. Co si pamatuji, tak i kladivem rozbít stínítko obrazovky byla docela fuška, tak by to mohlo něco vydržet.
Teď bude teplo, tak to vytáhnu ven na sluníčko nahřát aby ten teplotní rozdíl mezi teplotou řezu a okolím byl menší, a taky abych neprášil sklo po dílně.
Škoda, že se to nevejde do trouby, a velkou pec nemám. Hodně pozvolné zahřátí na nějakých 250 - 300 ℃ to by to lepidlo povolilo.
V nejhorším to odvezu do kontejneru;-)
tempreader*** ten spoj vypadá zajímavě, ale myslím, že tam bude nějaký profil (falc) aby ty dvě poloviny měli vůči sobě pozici
-každopádně to zkusím. Co si pamatuji, tak i kladivem rozbít stínítko obrazovky byla docela fuška, tak by to mohlo něco vydržet.
Teď bude teplo, tak to vytáhnu ven na sluníčko nahřát aby ten teplotní rozdíl mezi teplotou řezu a okolím byl menší, a taky abych neprášil sklo po dílně.
Škoda, že se to nevejde do trouby, a velkou pec nemám. Hodně pozvolné zahřátí na nějakých 250 - 300 ℃ to by to lepidlo povolilo.
V nejhorším to odvezu do kontejneru;-)
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
No nevím, jako příměrná deska to asi použitelný nebude. Dost pochybuju, že obrazovku dělali v nějaké použitelné rovinnosti, aby tak šla použít. Já si koupil tuto, malá, ale na mý použití stačí, i přesnost dostatečná. A není tak moc drahá.
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
Sklo jsem řezal malou modelářskou vysokootáčkovou bruskou a aby to nepraskalo,tak se to musí jenom tak zlehka chvíli oblizovat kotoučem,aby se vytvořil aspoň menší zářez z obou stran.Když tam už ten zádlab je,tak na pár místech přitlačíš "malinko dooranžova" a lupne to podle toho zádlabu.Pak to jenom zabrousíš a hotovo.Řezal jsem to normálně černym kotoučkem,chce to grif a vyhrát si s tím.Pár kotoučků jsem rozprsk,ale jde to pak i s jedním.V mym případě se ale jednalo o sílu skla 3-6mm,tohle je 10-14mm,ta přední stěna i 25mm.Chce to víc CRT nebo střepy a natrénovat třeba se 115-125mm flexou a normálnim černym řeznym kotoučem.Obvykle má ta obrazovka nějakej rámeček a můžeš to říznout pod nim.Pokud bys do toho šel,nezapomeň si obrazovku "napustit" (průstřelem zadní kuželový stěny zboku,odlomením hrdla).
A jeden ten luminofor(asi modrej) je jedovatej,bude to chtít vyčistit a hlavně ať se to nedostane do rány,do pití,do jídla nebo třeba i na cigáro.
A jeden ten luminofor(asi modrej) je jedovatej,bude to chtít vyčistit a hlavně ať se to nedostane do rány,do pití,do jídla nebo třeba i na cigáro.