Tak trochu o mašinkách (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

Tak trochu o mašinkách (odděleno)

#1 Příspěvek od EKKAR »

Jako OT odděleno z vlákna o odstranění masky barevného negativu.
Hill píše:...
Nějaký další model z této řady má i EKKAR, může to potvrdit....
Epson Perfection V370 Photo. Vložka do víka pro kinofilm, extra prosvěcení zvrchu proti skenovací optice. Při volbě "transparentní předloha" automaticky nabízí možnost inverze barev a ani se nezadejchá. Na ukázku sem upnu pár fotek - předloha inverzní kinofilm KODAK 24DIN, foceno kompaktním poloautomatem Nikon s předvolbou clony, skenováno na zmíněným Epsonu. Obrázky jsou z roku 1995, kdy se v Třebové slavilo 150. výročí zprovoznění dráhy Olomouc-Praha a v depu se konala velká šotoušská SHOW. Fotky jsem musel samozřejmě zkomprimovat kvůli maximální velikosti příloh. Naskenovaná do souboru má jedna přibližně 1-1,3MByte.
Přílohy
img005 – kopie.jpg
img004 – kopie.jpg
img003 – kopie.jpg
img002 – kopie.jpg
img001 – kopie.jpg
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Další skeny.
Přílohy
img010 – kopie.jpg
img009 – kopie.jpg
img008 – kopie.jpg
img007 – kopie.jpg
img006 – kopie.jpg
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hubert_79 »

Skeny z M u N jsou spíš dokumentačky. Hlavně ta 93E, ta snad existuje jen v jednom exempláři.
Jinak kvalitou nic moc, sorry. Takhle vypadají skeny spíš fotek.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Michal22 »

OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hubert_79 »

No dokonce :) S logem SD jsem je párkrát viděl. V jedné knize (Železnice v čs. dopravní soustavě, NADAS 1989) je foto lokomotivy řady 169 a ta vznikla jen jedna. Tak jsem to pomotal :o
Přílohy
85E.jpg
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Michal22 »

Jj, asynchron vznikl opravdu jen jeden.
Jeho kastle ještě možná existuje v plzeňské škodovce.
A nedivím se, že se ti to popletlo, mají stejný design skříně, jen 169 byl Bo'Bo', 184 je Bo'Bo'Bo'.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hubert_79 »

Vím, už ta čísla řady napoví o počtu náprav. Podobně zajímavý stroj je řada 755 ŽSR, to je taky jen prototyp a nejezdí to. Nebo známé "chrochtadlo".
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#8 Příspěvek od makak »

Nebylo by vhodné (nejen) v tomto vlákně držet se původního tématu ?
Jak souvisí odstranění oranžové masky s počtem náprav u lokomotivy ?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak je to odděleno, tak dobrý, ne?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Michal22 »

A když to tady teda ještě žije, tak bych tě Huberte upozornil na to, že z nového označení už o mašině nic moc nepoznáš - třeba ty 184.XXX - tam poznáš, že je to mašina na SS proud, ale vlastně nic víc.
Ale podle původního značení podle návrhu ing. Kryšpína (cca z roku 1923!) se dalo poznat leccos.

Třeba taková běžná parní lokomotiva pro vedlejší tratě řady 423:
4- čtyři hnané nápravy
2- max. rychlost 50 km/h (2 + 3 x 10)
3- max. nápravový tlak 13 t (3 + 10)
Číslo za tečkou byla konstrukční podskupina, další čísla už značila konkrétní vyrobený kus.

Něco novějšího - třeba T478.XXX:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 100 km/h (7 + 3 x 10)
8- max. nápravový tlak 18 t (8 + 10)
Za tečkou platilo zase to stejné, co u parních mašin.

Toto označení ale narazilo na limity - třeba Kyklop řady T499 by měl znamenat:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 120 km/h (9 + 3 x 10) - reálně ale uměl 140 km/h
8- max. nápravový tlak 19 t (9 + 10) - reálně ale měl cca 21,3 t

Označení podle ing. Kryšpína vydrželo do roku 1987, potom se zavedlo to novější, které známe dnes, důvodem byl hlavně nástup výpočetní techniky, s tím souvisela i snaha o celoevropský jednotný systém.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#11 Příspěvek od makak »

Super, díky !
Jinak proti mašinkám nic nemám, v Lužné u Rakovníka jsme byli s dětmi několikrát, i jsem něco nafotil. Jenom je dobré, když se ve vláknech udrží jakýsi přehled.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

Pravda, systém "Kryšpín" vydržel hodně dlouho. Dokonce byla vozidla, která nové označení musely dostávat zpětně a málokdo je pod tím zná. Třeba Hurvajs, M131 obdržel označení 801.
Ono někdy v osmdesátých letech (mám pocit že od GVD 1984/85) se ze stejného důvodu přečíslovávaly tratě. Třeba trať 17 -> 170 a třeba 16b -> 162. Ono se to mění i nyní, dřívější 120 byla do Chomutova, nyní je do Rakovníka a tak dál.
Kyklop je ošklivý až je pěkný; je ale fajn, že po letech hibernace zas jezdí!
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#13 Příspěvek od MiraSt »

Taky jsem Lužnou prolezl.
Tady je unikát Velká škoda, že už nikdy nevyjede.
Přílohy
1024px-ŠKODA_32E.jpg
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Hubert_79 »

V Lužné jsem nebyl asi 15 let, hergot. To bych se tam měl vypravit.
Tu velkou laminátku jsem viděl v Plzni, majestátní stroj.
Už nyní se těším na srpen, jezdívám do NP Poloniny, vlakem. No a v Košicích se přepřahá, kdy elektriku nahradí brejlovec (ačkoli dráty jsou dál, až do Bánovců nad Ondavou) a to je pak pěkný koncert. Přijde mi, že se s těmi šesti sedmi vozy co to vozí moc nezadýchá.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#15 Příspěvek od MiraSt »

Taky v Jaroměři je co okukovat! Doporučuju.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“