Když máš dost výkonu, tak Ti těch 2x150W postačí i na celkem hlasitý a ještě nezkreslený poslech třeba dobrých FLACů, nebo něčeho s lepší dynamikou. I na ty 2% repráky.
I když AZK220 dává při 235V síti o cosi navíc, tak to není tak podstatný.
To víš, že účinnější, než 8% znám. To je mi zas otázka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Téměř každý tlakový měnič se zvukovodem, tedy i hodně HiFi výškáčů, má účinnost pravidelně nad 10%.
U středo-basů jsou to pak všechny ty 99-102dB typy pro PA, co mají i při vyzařovacím úhlu 180° pořád účinnost dost nad 10%.
Ty středobasy i basy mají drahý magnety a krom jiného, jsou tak přesně udělaný, že je použil Láďa v BV Audio a pár dalších libových firem právě pro HiFi nejvyšší třídy. Měnič s vysokou citlivostí a naprosto přesným středěním má i nižší zkreslení, než halabala středěný gumáci.
Láďa v jednom typu bedny měl použitou zrovna 12" PA 99dB Beymu.
Bedny s nimi jsou suprovní, ale tak drahý, že by to v laciné rejžové konkurenci neobstálo.
Proto každej protápí, protože hromadou elektroniky získaný výkon posíláme do sraček..
ARN932 v R12 má účinnost 4% a konstrukcí je to odlehčený PA reprák - ve studiovým monitoru, proč asi.
To už je opravdu dneska levnější vyrobit ty ultrajednoduchý 500W déčka/téčka, srát na jejich zvuk, na filtraci výstupů, na rušení okolí a krmit tím laciný 87dB měniče. Tam se to ztratí..
Kdybys náhodou hledal něco okolo účinnosti, najdeš to určitě ve Smetanovi. Je tam určitě i spousta dalších věcí, co Ti zatím nejsou jasný
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Třeba potřebný elektrický příkon do bedny - pro danou poslechovou hladinu, kubíky, ve vztahu k dynamickému rozsahu signálu i citlivosti beden.
AZK220 nemá dokonalé chlazení a nemá ho ani AZK221, ani AZK240.
V létě, při okolních 40°C neuchladíš ani jeden z nich, ani při buzení přirozeným signálem.
Takže fakt ne, nemá dokonalé chlazení, třebaže to tak vypadá.
Proto jsem se vždycky smál všem těm idealistickým předělávkám na 2x400W a víc.