Nafta do benzínu,

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

Nafta do benzínu,

#1 Příspěvek od jano2 »

Zdravím všetkých,počul som ako sa bavili,jeden vlastník Felície,druhy doma robený traktor z motorom z felície,že oni pridavaju do dnešného benzínu,ktorý bi mohol poškodiť tieto rotory,do 10 liter benzínu asi liter nafty a je vyriešené. Jazdia bez poškodenia motoru.Čo vy na to?,môže to riešiť ušetrenie motora týmto spôsobom?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Benzín se lije v zimě do nafty.
Opačně bych to nezkoušel
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#3 Příspěvek od jogi24 »

To je riadna konina.
Benzin E10 poskodzuje gumene hadicky tesnenia O kruzky v karburatoroch. Nijak neposkodzuje motor samotny. Skor nafta v benzine poskodzuje motor. Ma uplne ine oktanove cislo, uplne inu rychlost horenia, inu teplotu horenia a k tomu vsetkemu uplne inu tepelnu energiu. Takze v prvom rade zakarbonuju , spalovaci priestor, podpalia ventily a pod.... prepalia dieru do piesta...
Nech sa im dari.

Uživatelský avatar
jogi24
Příspěvky: 427
Registrován: 12 bře 2009, 01:00

#4 Příspěvek od jogi24 »

Ten benzin do nafty tiez nieje bohvie co. Do nafty patri vif zimny, a ked uz tak, tak sa do nafty prilevalo trochu 2T oleja.
Preto olej, lebo dnesna nafta je uz tzv.”sucha” nieje mastna ako kedysi, a trpia na tento neduh naftove cerpadla. A 2T olej preto, lebo je urceny na mazanie klznych ploch a lozisiek 2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#5 Příspěvek od monterjirka »

Třeba takový Trabant více kouřil, ale na směs benzínu a nafty jel :-)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

V origo manuálu pro VW Golf II 1.6 GTD se píše, že na 1 nádrž (50L) se v zimě může nalít 1L benzínu proti zamrzání nafty. Praktikoval jsem to tak a najezdil tak tisíce km bez známky poškození motoru.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#7 Příspěvek od witt »

Kdysi se to dělalo poměrně běžně. V jistých dobách nebylo problém sehnat naftu "zdarma", problém byl, mít ji do čeho nalít :-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od rezis »

Sandal: přesně jak píšeš. U starých strojů bylo toto naprosto normální a dělalo se to.
Dnes už bych to asi u CR a všech kravinách nezkoušel
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#9 Příspěvek od Kvicala_r »

Spíš mi teď doporučoval mechanik rotačce do nafty sem tam cmrdnout oleje motorovyho. Prý mi čerpadlo bude vděčné. No pamatuju dětské doby, strčit pracku do nafty byla mastnota patrná fest dlouho. Dnes už spíš vrže...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#10 Příspěvek od Celeron »

jogi24 píše: 2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.
Nojo, ale jakej? M2T určitě ne, ten karbonizuje jako sfiňa. Možná tak nějakou 2T esterovou syntetiku třeba Motul 800. Litr za 500,- :lol: Ta určitě nekarbonuje.
Kdysi se osobě blízké podařilo nalít do Š 1000 MB do asi 10l speciálu malej kanystr 5l "topný" nafty, tenkrát za 0,9 Kčs litr. Sice to jelo ale značně blbě a po asi 20 km vyletěl porculán ze šroubení jedný svíčky a po asi dalších 10 km druhej. Pak se vypustila u pumpy nádrž do kanálu a natankoval se čistej speciál. :) No dnes by to asi nešlo. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lukas-Peca »

To by celkem odpovídalo, nafta se kompresí sama vznítila a naštěstí to odskákala jen svíčka. Lít naftu do moderního motoru bude jistý způsob, jak ho zlikvidovat. Zajímalo by mě, v čem má spočívat poškození motoru z felicie od současného benzínu. Jak již bylo řečeno, puchří kvůli němu gumové komponenty, ale tomu přídavek nafty asi zrovna nepomůže.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#12 Příspěvek od pepik9 »

Při kompresním poměru 8,3:1 se těžko nějaká nafta vznítí.

Uživatelský avatar
doktor365
Příspěvky: 1848
Registrován: 28 led 2006, 01:00

#13 Příspěvek od doktor365 »

jogi24 píše:Ten benzin do nafty tiez nieje bohvie co. Do nafty patri vif zimny, a ked uz tak, tak sa do nafty prilevalo trochu 2T oleja.
Preto olej, lebo dnesna nafta je uz tzv.”sucha” nieje mastna ako kedysi, a trpia na tento neduh naftove cerpadla. A 2T olej preto, lebo je urceny na mazanie klznych ploch a lozisiek 2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.
Po revoluci když jsme začali jezdit do Ruska, tak benzín do nafty tankoval v zimě každý. U liány na obě nádrže což bylo 360 litrů se dávalo 20 litrů benálu.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Vy mate stale benzin E5, u nas je uz Natural 95 len E10. E5 su iba niektore "premiove" benziny 100 (teoreticky aj 98, ale ten pred par rokmi takmer uplne zmizol).

Takze tankujem E5 v Rakusku. Akurat teraz sa to neda...takze naposledy Slovnaft EVO 100 Plus. To je riesenie aj pre motor z Felicie.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Lukas-Peca »

pepik9 píše:Při kompresním poměru 8,3:1 se těžko nějaká nafta vznítí.
Na to jsi přišel jak?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“