Mlžení oken, klimatizace

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#46 Příspěvek od rezis »

Ty nové spojku nemají
http://www.autoauto.cz/eshop/skoda-octa ... -6_detail/
Jinak to, že se rozsvítí kontrolka neznamená že běží kompresor, je to závislé i na zatížení motoru, poloze egr ventilu atd.... Tlačítko a kontrolka ve skutečnosti znamená pouze požadavek na spuštění.
Teoreticky je schopen odvhčovat když se přepne na vnitřní okruh a použije elektrické přitápění. Tím se rychle dostane nad nezámrznou teplotu. Jinak hnát vzduch s teplotou pod 0C na výparník je blbost.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#47 Příspěvek od MiraSt »

To Takjan: Tam je asi chyba "Vypnete klimu.... pod 5°C.." asi "zapněte". Ale ano. Opět se bavíme Klima v mrazu a mlžení skel.
To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
Naposledy upravil(a) MiraSt dne 13 led 2019, 19:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#48 Příspěvek od TAKJAN »

Mně se po zap klimy asi o 100ot zvýší, aby na volnoběh líp klimovala.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#49 Příspěvek od MiraSt »

TAKJAN píše:Mně se po zap klimy asi o 100ot zvýší, aby na volnoběh líp klimovala.
I v mrazu? :)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#50 Příspěvek od TAKJAN »

Není to chyba.
V mrazu jsem to nezkoušel.
Vše tady není jen o škodovkách, každá značka to má jinak.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#51 Příspěvek od rezis »

Ještě jsem se díval a i variabilní někdy mají spojku. Tedy mohou a nemusí mít.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#52 Příspěvek od MiraSt »

TAKJAN píše: Vše tady není jen o škodovkách, každá značka to má jinak.
Ale na stejném fyzikálním principu. :) Takže v zimě klima nejede.
To Rezis: Tak první co mi dává za pravdu!! Palec nahoru dávám. :)
Takže závěr (můj): V mrazu klima nejede a vzduch se nevysouší. Jinak by se ta odejmuta vlhkost musela někde zamrazit na kostku ledu a ve venkovním mrazu by tam byla až do jara. :) Děkuji za vaše příspěvky a sami si zkuste zapnout nebo nezapnout klimu když to radí na netu, sledovat změnu a sami si odpovězte, jestli je to blbina nebo pravda. :D
Naposledy upravil(a) MiraSt dne 13 led 2019, 19:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rellik
Příspěvky: 610
Registrován: 17 úno 2017, 01:00
Bydliště: Staré Město (UH)

#53 Příspěvek od Rellik »

MiraSt píše: To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
Nemusí - řídící jednotka může postupně zvyšovat tlak kompresoru klimy a zároveň přidávat výkonu motoru, takže otáčky budou kolísat ve stále stejné hodnotě, ale bude to brát víc paliva... Elektronika už je na to v autech dost chytrá aby se to tak kompenzovalo. Stejně tak, když zastavím, tak se spotřeba paliva z l/km přepne na l/hod. Nebo i stěrače. Pokud prší a mám je zapnuté bez cyklovače, tak na křižovatce nebo když zastavím, přepnou se automaticky na nejnižší cyklus - po rozjetí jedou zase naplno.
To zapnutí klimy by v tomto případě mohlo jít vidět na detailním sledování spotřeby - http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2016/ ... rivegreen/ Pokud bych na volnoběh zapl klimu na to odmlžení okna, mělo by to jít tady vidět.. Zítra zkusím... :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#54 Příspěvek od rnbw »

Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#55 Příspěvek od MiraSt »

rnbw píše:Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
V mrazu? :)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#56 Příspěvek od TAKJAN »

Nějak tomu nerozumím. Nejede? Ironie? Snad jasně psáno, že jede.
Jo, můj motor o klimě vůbec neví:-))
Jo, a auto má senzor deště.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#57 Příspěvek od rezis »

Jen nechápu proč klimatizace v autě neumí reverzní chod. Tedy tepelné čerpadlo které by topilo v podstatě ihned po startu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#58 Příspěvek od tomasjedno »

TAKJAN píše:Jo, můj motor o klimě vůbec neví:-))
To teda ví, akorát kvůli tomu nezvedá otáčky.
U mne se volnoběžné otáčky taky nehnou, ale výkon poskočí o 1,5-2 kW.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#59 Příspěvek od EKKAR »

MiraSt píše:
rnbw píše:Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
V mrazu? :)
Je to tak, u koncernovejch aut platí to, že ta klima se opravdu zapíná i při vnějších teplotách pod nulou PRÁVĚ PRO TO VYSUŠENÍ VZDUCHU PŘI OVLÁDACÍCH KNOFLÍCÍCH NASTAVENEJCH NA OFUK SKLA A ZAŘAZENÝ VNITŘNÍ CIRKULACI VZDUCHU. Dehťáky k tomu ještě vevnitř v jednotce klimy mají elektrickej topnej článek, tzv. "PTC" (tovární označení, já to nevymyslel) = plechový meandrovitý segmenty navzájem oddělený keramickýma topnýma elementama. Plechový meandry jsou střídavě zapojený na +12V drátem tlustým jak sloní noha (minimálně 10, ale spíš 16mm² Cu lano) přes speciální relé podobný tomu, co spíná žhavení a pojistku na nějakejch 100A) a na kostru auta - slouží to k rychlýmu ohřátí vzduchu právě po odstranění vlhkosti vymražením výměníkem klimy v době, kdy dehťák ještě nemá dostatečně ohřátou chladicí kapalinu k tomu, aby v topení skutečně topila. PTC se po ohřátí kapaliny nad 50°C vypíná, ALE klima běží dál až do vypnutí vnitřní cirkulace vzduchu právě proto, aby vymražovala ze vzduchu nasátýho z kabiny odpařenou vlhkost.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od DjRix »

A to máš ověřený, nebo je to JPP ? Jak se potom řeší omrznutí výparníku ? :D
U novejch koncernů se dá zapnout vnitřní cirkulace a zároveň odmražování okna klimou ? JAK ?
Klídek chlapi,to je nulák...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“