nezobrazuje informaèní displej v pøístrojovce Škoda
Moderátor: Moderátoři
nezobrazuje informaèní displej v pøístrojovce Škoda
Doèetl jsem se že to bývá pomìrnì èastá závada. Co bývá pøíèinou když náhle pøestane zobrazovat? Pøedpokládám problém pøímo v pøístrojové desce.
Študenty v přístrojovým štítu způsobený ignorováním výjimky z povinnýho používání bezvolovnatejch sraček k pájení elektroniky použitý v automotive. Jelikož pro výrobce je lacinější všecko pájet bezvolovnatou sračkou, dělají to tak bez ohledu na to, že technologie bez olova je náchylná na vznik mikrotrhlin a studenejch spojů následkem porušenejch spojů vibracema od pohonu a pohybu. Asi 99,9% takovejch závad je odstranitelnejch pečlivým ručním propájením celýho plošnýho spoje přístrojovýho štítu s opatrným přídavkem olovnatý pájecí slitiny ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jo, setkal jsem se s takovým popisem na Škodahome.cz - prostě když se potká plast v obložení palubky, syntetikou obohacená hadra a přípravky pro oživení povrchu plastů spolu se šmrdláním ve snaze ten přípravek důkladně rozmatlat a "zapracovat" do povrchu plastu, může se nahromadit tolik náboje, že někde přeskočí jiskérka. Většinou to zablokuje procesor řídící zobrazení - takže nucenej tvrdej reset vypnutím napájení, poškození většinou nehrozí, proti tomu jsou vývody všech těch švábů v palubovce krytý ochrannýma diodama - ale zablokování běhu programu tím zabránit nejde ... Na vlastní bulvy jsem takovej stav neviděl.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tak to tedy vypadá na tu statickou elektøinu (protože dle majitele vozu to nejde od doby co èistil palubní desku). Vùbec mì nenapadlo že je takováto souvislost s èištìním a se statikou možná (je tohle vùbec možný u koncernového vozu? , takže jsem považoval vznik závady po èištìní za souhru náhod.
Odpojit baterku tedy není problém, doufám jen že se nezablokuje radio. Je tam model Dance a dle návodu to vypadá že dokud se nepøehodí do jiného auta tak by kód po odpojení bat. chtít nemìlo.
Odpojit baterku tedy není problém, doufám jen že se nezablokuje radio. Je tam model Dance a dle návodu to vypadá že dokud se nepøehodí do jiného auta tak by kód po odpojení bat. chtít nemìlo.
Kód je zapsanej v imobilizéru - a ten je v palubce. Rádio po zapnutí posílá "handshake" do CAN-bus a z budíků dostává odpověď - pokud se kód shoduje, rádio se odblokuje. Takže jestli se to skutečně posralo, pak je to posraný komplet. Ale jak jsem napsal, ochrany tam jsou řádský, ten tvrdej reset vypnutím napájení to v drtivý většině jistí a vyřeší...sr71 píše:...
Odpojit baterku tedy není problém, doufám jen že se nezablokuje radio. Je tam model Dance a dle návodu to vypadá že dokud se nepřehodí do jiného auta tak by kód po odpojení bat. chtít nemělo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!