Motor jednofázový 1,5kW 240V parametry ŘEŠENÍ na konci
Moderátor: Moderátoři
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Ještě pro Milana
Podle mého názor s tou prodlužovačkou neděláš dobře. Říká se tomu impedance vypínací smyčky.
Tenká prodlužovačka má za následek snížení výkonu motoru, zvýšení proudu motorem v záběru a jeho přetěžování.
Správné řešení je prodlužovák 3x2.5mm2 a připojit na okruh s jištěním 16A.
Luboš
Podle mého názor s tou prodlužovačkou neděláš dobře. Říká se tomu impedance vypínací smyčky.
Tenká prodlužovačka má za následek snížení výkonu motoru, zvýšení proudu motorem v záběru a jeho přetěžování.
Správné řešení je prodlužovák 3x2.5mm2 a připojit na okruh s jištěním 16A.
Luboš
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Výsledek je následující, na motoru sundán zadní dekl a motor rozhýbán. Po rozhýbání se rozběhl, ale po pár sekundách vyhodil chránič. Další pokus spočíval v tom, že byl (pod mým přísným dohledem) odpojen nulový vodič na prodlužováku. Vlastně odpojil jsem ho já a prodlužovák zřetelně označil nápisem NIKDY NEPOUŽÍVAT BEZ JARDOVA DOHLEDU! Na kostře jsem proti zemi naměřil kolem 100V, napětí je samozřejmě měkké ale procházející proud stačí na zareagování chrániče. Motor byl ponechán v chodu cca půl hodiny naprázdno bez vrtule. Motor se docela slušně ohřál, nechali jsme ho vychladnout a po vychladnutí kolem 20 minut běžel bez výpadku chrániče, potom zase chránič zabírá. Je to někde na hraně, potřebuje sušit. Takže v další fázi připojím zpátky nulák na prodlužovák, vezmu si napájení před chráničem a nechám motor běhat na snížené napětí nějakou dobu (mám autotrafo).
- palmalsport
- Příspěvky: 545
- Registrován: 21 pro 2012, 01:00
- Bydliště: HK
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Jardo,
neděláš dobře. Dráždíš hada bosou nohou. Žádné tvrdé "snížené" napětí a odpojená kostra. Jestli to bylo zaplavené, rozebrat, sušit, 1/3 až 1/2 jmenovitého In vinutím. Máme měřené Ampery na proud statorem a izolační stav v Mohmech měříme megrem. Vo tom to je. Sušit se to bude několik dní. Zkoušet vyplavenej motor připojením na Um bez měření izolačního stavu
fakt není dobý nápad.
Luboš
neděláš dobře. Dráždíš hada bosou nohou. Žádné tvrdé "snížené" napětí a odpojená kostra. Jestli to bylo zaplavené, rozebrat, sušit, 1/3 až 1/2 jmenovitého In vinutím. Máme měřené Ampery na proud statorem a izolační stav v Mohmech měříme megrem. Vo tom to je. Sušit se to bude několik dní. Zkoušet vyplavenej motor připojením na Um bez měření izolačního stavu
fakt není dobý nápad.
Luboš