400km/hod po dálnici?
Moderátor: Moderátoři
V práci se podívám přesně, měl bych mít zaarchivovanou kopii techničáku (to auto šlo kolem roku 2012 - 2013 do bazaru), kde by se v tom vzal motor V6? Tak trochu načipovaný, to jo, jen nevím, co se tím posunulo, jak, ani o kolik.
A poslední garážmistr, který to mohl vědět, v roce 2017 umřel...
EDIT 07:20: prověřil jsem, ta Oktávka skutečně měla papírových 103 kW při 4000 ot/min.
Ten úsek je skoro rovina, žádné stoupání, kde by se Oktávka udýchala. Dálnice komplet zrekonstruovaná, žádná betonka, žádné omezení. A, že ta kolona místy jela i přes tachometrových 240, to teda jela. Sice ten kousek stál asi 8-9 litrů nafty navíc, ale když ona nejbezpečnější jízda v koloně znamená jet stejně rychle, neblokovat, nepředjíždět...
A poslední garážmistr, který to mohl vědět, v roce 2017 umřel...
EDIT 07:20: prověřil jsem, ta Oktávka skutečně měla papírových 103 kW při 4000 ot/min.
Ten úsek je skoro rovina, žádné stoupání, kde by se Oktávka udýchala. Dálnice komplet zrekonstruovaná, žádná betonka, žádné omezení. A, že ta kolona místy jela i přes tachometrových 240, to teda jela. Sice ten kousek stál asi 8-9 litrů nafty navíc, ale když ona nejbezpečnější jízda v koloně znamená jet stejně rychle, neblokovat, nepředjíždět...
Naposledy upravil(a) Hill dne 26 led 2022, 07:27, celkem upraveno 1 x.
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
To bych nikdy neřekl, že běžná Oktávka se 103 kW dokáže 230-240, asi už si nepamatuješ, kolik to točilo co? Já mám taky 103 kW (TDCi), ale maximálka je 186 a přes to mě to prostě nepustí, možná 190 to dá, ale pak prostě ani ťuk. A při tomto na šestku točím kolem 4000 určitě. To má oktávka asi hodně dlouhou šestku, anebo jsi to fakt trápil někde pod 6000 ne?
Proč by to nedala? Ještě dávno, když byl v Brně Invex a měl smysl, tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod. Zrovna tak po silnici z Frýdku-Místku do Ostravy, co ještě byla v tu dobu bez poplatku, tak to samé. Takže oktávka by měla umět min. to samé a víc. Záleží to už na "radosti" každého řidiče.
Mám octaviu2 2.0TDI combi s DSG 103 kw čipnutú na 138kW (údaj z brzdy). Po rovine sa to rozgúľa na max 225km/h. Ale bez kolóny - tj bez vzduchového tunela. Ale ináč je v tom veľmi slušné vozenie. Pri vypnutom ESP to vie zahrabnúť na čistom asfalte aj na treťom prevodovom stupni. Tak Hillovi to kľudne verte.
Asi i taky záleží čím člověk zrovna sviští. Před lety jsem na GSX1100F zkusil co to vytáhne a na tachoši jsem viděl něco okolo 245-250km/h. Viděl jsem ostře před sebou jen velmi úzký tunel a všechno ostatní bylo rozmázlé. Na cokoliv blíž přede mnou co bylo mimo ten tunel, bych nebyl schopen nijak reagovat.
Možná že když člověk sedí v autě, tak to tak nevnímá. Nevím.
Možná že když člověk sedí v autě, tak to tak nevnímá. Nevím.
Hmm, já měl taky P405 Combi 1.9 ale ropáka. Když jsem s ním předjížděl, tak jsem se vždy modlil, abych se vešel. Byla to těžká líná a pomalá mrcha, moc ti těch 195 nevěřím. Nejvíc to jelo 145 a víc ani nudle. Asi to mělo na čerpadle omezovač, hned po odpisu za 4 roky šla z baráku. Poslední auto, co šlo opravit kladivem.p32 píše: tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Měl jsem tuto oktávku 2,0l 103kW (jako služební) a jednou jsem se na opraveném povrchu dálnice pokusil o maximálku. Podle tachometru to přestalo zrychlovat asi při 206. Ale skončil jsem pokus o něco dřív. Možná by to ještě trošičku zrychlilo, ale už to nebylo cítit. Podle výrobce je maximálka někde na 208km/h. Takže přes 230km/h je s neupraveným motorem hodně nepravděpodobné. Snad uprostřed peletonu, z mírného kopečka a za podpory větru.
Připomíná mi to klučičí debaty, kolik komu jede Pionýr (Jawa 50, 21, Pincek, Fichtl, ...).
Všem ostatním prý jezdil zaručeně až 80km/h. Mně jel s bídou 55.
Připomíná mi to klučičí debaty, kolik komu jede Pionýr (Jawa 50, 21, Pincek, Fichtl, ...).
Všem ostatním prý jezdil zaručeně až 80km/h. Mně jel s bídou 55.
S tím úzkým tunelem je to pravda, taky jsem si musel nějaký ten tisíc kiláků po německých dálnicích pojezdit nižšími rychlostmi, aby se ten tunel rozšířil. A, když za sebou máš už něco kolem 350 km cesty jen po jejich dálnici, zvykneš si. Současně přiznávám, na nějaké časté koukání na budíky to nebylo, konečně měl jsem na to s sebou lidi.
A znám lidi, kteří by se jimi neměli rozptylovat ani při polovičních rychlostech.
Horší bylo pak zvyknout si na to, že už nejsem na dálnici...
Pokud jde o ty otáčky, tak oktávka v dieselu má šestirychlostní převodovku a otáčky při 220 km/h nepřelezly 4 tisíce.
Čipnutá byla, ale na kolik, netuším, a už se nemám koho zeptat.
V mých starých Swiftech (40 kW) jsem musel točit motor nad 4 tisíce, abych na pětlku udržel 130 rychlost, a někdy mi krvácelo srdce, když jsem to tak dřel dvě hodiny v kuse, šestky k tak slabému motorku nemaje. V té Oktávce mi to ani nepřišlo.
S posledním Swiftem (SHVS 66+3 kW) jsem to zatím přes 160 nezkoušel, tak nevím.
Ano, pamatuju jednoho, co tvrdil, že mu Mustang jede 67,5... ale to nic...
A znám lidi, kteří by se jimi neměli rozptylovat ani při polovičních rychlostech.
Horší bylo pak zvyknout si na to, že už nejsem na dálnici...
Pokud jde o ty otáčky, tak oktávka v dieselu má šestirychlostní převodovku a otáčky při 220 km/h nepřelezly 4 tisíce.
Čipnutá byla, ale na kolik, netuším, a už se nemám koho zeptat.
V mých starých Swiftech (40 kW) jsem musel točit motor nad 4 tisíce, abych na pětlku udržel 130 rychlost, a někdy mi krvácelo srdce, když jsem to tak dřel dvě hodiny v kuse, šestky k tak slabému motorku nemaje. V té Oktávce mi to ani nepřišlo.
S posledním Swiftem (SHVS 66+3 kW) jsem to zatím přes 160 nezkoušel, tak nevím.
Ano, pamatuju jednoho, co tvrdil, že mu Mustang jede 67,5... ale to nic...
Porovnáváš dvě naprosto rozdílné věci. Věřit nemusíš, já tě k tomu nenutím, ale jen jsem informoval. Ten ropák měl 51 kW, že? Takže čemu se divíš?Celeron píše:Hmm, já měl taky P405 Combi 1.9 ale ropáka. Když jsem s ním předjížděl, tak jsem se vždy modlil, abych se vešel. Byla to těžká líná a pomalá mrcha, moc ti těch 195 nevěřím. Nejvíc to jelo 145 a víc ani nudle. Asi to mělo na čerpadle omezovač, hned po odpisu za 4 roky šla z baráku. Poslední auto, co šlo opravit kladivem.p32 píše: tak jsem tam byl se známým v Peugeotu 405 1,9 benzín předělaným na LPG a nazpátek jsem jel po dálnici těch 195 km/hod.