Ekologická daň s prodeje starého auta
Moderátor: Moderátoři
- markoni
- Příspěvky: 2310
- Registrován: 30 říj 2006, 01:00
- Bydliště: Poblíž Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Ekologická daň s prodeje starého auta
Zdravím
Předem se omlouvám za otázku která jsem nepatří ale nechce se mi pročítat" celý net" ale jak velkou ekologickou daní se je zatíženo prodej starého auta "favorit"? rok výroby 90-93 odpovědi typu dej to do kovošrotu neberu díky
Předem se omlouvám za otázku která jsem nepatří ale nechce se mi pročítat" celý net" ale jak velkou ekologickou daní se je zatíženo prodej starého auta "favorit"? rok výroby 90-93 odpovědi typu dej to do kovošrotu neberu díky
http://www.zimni-znacka.cz/ekologicka-dan-auta
Cituji:
"...
1) 10.000Kč - automobily s normou EURO 0, většinou vyrobené do roku 1992.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. Škoda 120, Trabant, Wartburg, VAZ, Favorit,..
2) 5.000Kč - automobily s normou EURO I, většinou vyrobené do roku 1995.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf II, Fiat Uno, Tipo, Bravo, Peugot 205,..
3) 3.000Kč - automobily s normou EURO II, většinou vyrobené do roku 2000.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf III, Felicia 1,3MPI, Seat Toledo, Fiat Punto,..
Pro přesné stanovení skupiny je nutné nahlédnout do velkého technického průkazu, kde by měla být uvedena emisní norma. Daň se určuje podle splněné emisní normy, ne podle roku výroby..."
Konec citátu.
Jseš línej nemrcouch, protože stačí zadat do Googla slova "ekologická daň z vozidla" a přečíst první odkaz, žádný prolejzání netu se nekoná.
Cituji:
"...
1) 10.000Kč - automobily s normou EURO 0, většinou vyrobené do roku 1992.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. Škoda 120, Trabant, Wartburg, VAZ, Favorit,..
2) 5.000Kč - automobily s normou EURO I, většinou vyrobené do roku 1995.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf II, Fiat Uno, Tipo, Bravo, Peugot 205,..
3) 3.000Kč - automobily s normou EURO II, většinou vyrobené do roku 2000.
Jedná se o automobily bez katalyzátoru, např. VW Golf III, Felicia 1,3MPI, Seat Toledo, Fiat Punto,..
Pro přesné stanovení skupiny je nutné nahlédnout do velkého technického průkazu, kde by měla být uvedena emisní norma. Daň se určuje podle splněné emisní normy, ne podle roku výroby..."
Konec citátu.
Jseš línej nemrcouch, protože stačí zadat do Googla slova "ekologická daň z vozidla" a přečíst první odkaz, žádný prolejzání netu se nekoná.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- feliz_navidad
- Příspěvky: 591
- Registrován: 15 říj 2009, 02:00
Favority se vyrabely jak s katalyzatorem, tak bez.
Ty s katalyzatorem se osazovaly nerizenym nebo rizenym katalyzatorem.
Ja jsem mel Formana r.v. 1993 a ten byl osazen rizenym katalyzatorem a ridici jednotkou BOSCH s jednobodovym vstrikovanim.
Myslim, ze v tomto pripade nebude ta ekologicka dan na maximalni hranici 10.000. Ale bude to "Pet na stole v ceskych"
Ty s katalyzatorem se osazovaly nerizenym nebo rizenym katalyzatorem.
Ja jsem mel Formana r.v. 1993 a ten byl osazen rizenym katalyzatorem a ridici jednotkou BOSCH s jednobodovym vstrikovanim.
Myslim, ze v tomto pripade nebude ta ekologicka dan na maximalni hranici 10.000. Ale bude to "Pet na stole v ceskych"
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
V případě favoritu bych použil něco z následující citace...
A) v cesku neni uzakonena tzv. dohlasovaci povinnost takze kdyz neni "procvakly" OTP da se bez trestne jezdit klidne sto let
jenom v tzv. poloprevodu (vTP vozidlo prevedeno odhlaseno na pana XY)
tento zakon nahrazuje predpis o dohlaseni vozidla do 5ti pracovnich dnu ale nelze ho uplatnit jinak nez tim ze pri odhlasovani auta resp. nahlaseni na dopravce zmenu vlastnika tak puvodnimu majitely procvaknou platnost na otp, ale kdyz ho puvodni majitel nepredlozi treba s tim ze ho nechal kupci nebo ze ho ztratil tak ho neprocvaknou a tim padem otp nekonci platnost [:-D]
B) prodej vozidla bez prepisu
vozidlo se proda na normalni kupni smlouvu pochopitelne po vzajemne dohode obou stran pri cemz kupujici dostane veskere doklady k vozidlu a plnou moc k uzivani a libovolnemu nakladani snim vcetne jeho prodeje a zastupovani na uradech ve veci prevodu vozidla na noveho majitele na oplatku kupujici vystavi prodavajicimu cestne prohlaseni ze ode dne koupe vozidla prebira veskerou zodpovednost za jeho provoz
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- Philip_Fry
- Příspěvky: 1538
- Registrován: 01 zář 2010, 02:00
- Bydliště: Trutnov
1. Záleží, jestli má to auto v TP zapsanou nějakou emisní normu, měl jsem kdysi favorita rv. 1990 ecotronic s řízeným karburátorem a katalyzátorem, plnilo to Euro 1. Pokud není žádná norma zapsaná, pak je bohužel ekovýpalné 10000Kč
2. Doporučuji použít něco z toho, co psal ZdenekHQ (tj. buď pouze polopřevod nebo prodej bez přepisu) a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. Dále, vzhledem k tomu, že neexistuje právní předpis, který by jasně stanovoval novému majiteli povinnost dokončit polopřevod (laicky řečeno), nemá ani PČR právo řidiče auta v polopřevodu jakkoli postihovat. Vzhledem k tomu, že již pár let jezdím výhradně s auty v polopřevodu, mám tyto skutečnosti bezpečně zjištěné a praxí ověřené
EDIT : Napsal jsem to blbě, paragraf na to, že nový majitel má povinnost přihlásit auto na sebe existuje, ale nestanovuje žádné postihy, pokud tak majitel neučiní...
2. Doporučuji použít něco z toho, co psal ZdenekHQ (tj. buď pouze polopřevod nebo prodej bez přepisu) a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. Dále, vzhledem k tomu, že neexistuje právní předpis, který by jasně stanovoval novému majiteli povinnost dokončit polopřevod (laicky řečeno), nemá ani PČR právo řidiče auta v polopřevodu jakkoli postihovat. Vzhledem k tomu, že již pár let jezdím výhradně s auty v polopřevodu, mám tyto skutečnosti bezpečně zjištěné a praxí ověřené
EDIT : Napsal jsem to blbě, paragraf na to, že nový majitel má povinnost přihlásit auto na sebe existuje, ale nestanovuje žádné postihy, pokud tak majitel neučiní...
- kewin
- Příspěvky: 459
- Registrován: 21 zář 2008, 02:00
- Bydliště: Jižní Morava....
- Kontaktovat uživatele:
zde v přiloze přikladam tabulku těch emisnich norem
- Přílohy
-
- prehled_emisnich_limitu_pro_vypocet_ekologicke_dane.pdf
- (148.5 KiB) Staženo 106 x
1) jedno auto může mít jen jednu povinnou pojistku.
2) sjednavatel a platič této pojistky může být osoba rozdílná od osoby uvedené jako majitel v dokladech vozidla - jde o tzv POJISTNÍKA.
3) bonusy a malusy se vypočítávají podle škod, které vznikly za doby trvání dané pojistky = spadají na osobu aktuálního pojistníka daného vozidla.
Ergo kladívko - když uděláš prodej bez převodu na úřadě a na základě písemného prohlášení podepsaného oběma stranami "odevzdáš osobě XY vozidlo ABC s registrační značkou KLM1234 za úplatu formou finanční kompenzace ve výši PQ tisíc Kč", přičemž osoba XY od tebe dostane plnou moc k veškerému dalšímu disponování s vozidlem včetně dalšího prodeje a zároveň osoba XY podepíše čestné prohlášení, že počínaje okamžikem podpisu přebírá odpovědnost za veškeré úkony a škody týkající se provozu vozidla, včetně toho, že si dotyčný uzavře svou vlastní pojistku povinného ručení, budeš de facto před zákonem z obliga. Bonus patří tomu, kdo sjednal pojistku - a je jedno, jestli je to povinné nebo havarijko. Stejně tak případné regresy a další postihy se vztahují na osobu, která a) auto v daný moment řídila a b ) za auto v daný moment měla na sebe sjednanou pojistku.
Jen je potřeba si ohlídat, aby ty doklady měly všecky právní náležitosti - tedy uvedení všech údajů jako jméno, datum narození, adresy, rodná čísla, datum podpisu - a aby vše bylo ve 2 identických exemplářích. Vše pro případ nějakých sporů a dokazování, kdo za co může a kdo má co platit - a to pokud možno i v rámci rodiny, protože v případných bonusech a malusech už dneska lítají pěkné peníze.
2) sjednavatel a platič této pojistky může být osoba rozdílná od osoby uvedené jako majitel v dokladech vozidla - jde o tzv POJISTNÍKA.
3) bonusy a malusy se vypočítávají podle škod, které vznikly za doby trvání dané pojistky = spadají na osobu aktuálního pojistníka daného vozidla.
Ergo kladívko - když uděláš prodej bez převodu na úřadě a na základě písemného prohlášení podepsaného oběma stranami "odevzdáš osobě XY vozidlo ABC s registrační značkou KLM1234 za úplatu formou finanční kompenzace ve výši PQ tisíc Kč", přičemž osoba XY od tebe dostane plnou moc k veškerému dalšímu disponování s vozidlem včetně dalšího prodeje a zároveň osoba XY podepíše čestné prohlášení, že počínaje okamžikem podpisu přebírá odpovědnost za veškeré úkony a škody týkající se provozu vozidla, včetně toho, že si dotyčný uzavře svou vlastní pojistku povinného ručení, budeš de facto před zákonem z obliga. Bonus patří tomu, kdo sjednal pojistku - a je jedno, jestli je to povinné nebo havarijko. Stejně tak případné regresy a další postihy se vztahují na osobu, která a) auto v daný moment řídila a b ) za auto v daný moment měla na sebe sjednanou pojistku.
Jen je potřeba si ohlídat, aby ty doklady měly všecky právní náležitosti - tedy uvedení všech údajů jako jméno, datum narození, adresy, rodná čísla, datum podpisu - a aby vše bylo ve 2 identických exemplářích. Vše pro případ nějakých sporů a dokazování, kdo za co může a kdo má co platit - a to pokud možno i v rámci rodiny, protože v případných bonusech a malusech už dneska lítají pěkné peníze.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Philip_Fry
- Příspěvky: 1538
- Registrován: 01 zář 2010, 02:00
- Bydliště: Trutnov
Prostřižené nebo jinak znehodnocené ORV je neplatné. S neplatným nebo chybějícím ORV nesmíš jezdit. Takže v případě ztráty nebo znehodnocení ORV požádáš logicky o vydání nového dokladu. Pokud ti ho opět procvaknou, je z toho trošku začarovaný kruhmtajovsky píše:Běžně to dělají a co pak s tím? To mu mám jako dopředu říct: "Běda, jestli mi něco provedete s ORV, mám s sebou 38 Special." ?Philip_Fry píše: a jen upřesním, že úředník na příslušném úřadě v žádném NESMÍ znehodnotit ORV (dříve OTP) ustřižením rohu, procvaknutím atd. ...
To, že úředníci běžně osvědčení procvakávají, samozřejmě vím, nicméně tím porušují zákon a vždy mi stačilo je na tento fakt upozornit. Sice měli občas plno keců, ale ORV neprocvakli.