Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#331 Příspěvek od rnbw »

Hlavne ty by si mal o niecom tusit, tzn. specifikovat presne o ake auto a aky motor sa jedna.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#332 Příspěvek od Duvsan »

Nissan Mikra, 16-ventil. Viac momentálne neviem.

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#333 Příspěvek od Jimmi2 »

Podle mě mají tyhle ročníky japonských aut 4 cívky přímo u svíček. Čili jen jednoduchý rozdělovač bez cívky. A zatímco rozdělovače s cívkou u těchhle aut prakticky neodcházely, u těchto novějších ty cívky bývají problém. Zato výměna je jednoduchá:
http://autodily.mjauto.cz/nissan/micra- ... 00337.html

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#334 Příspěvek od EKKAR »

Ale prd velebnosti a ne jednoduchej rozdělovač - mají docela normální řídicí jednotku, která ovládá 4 samostatné zapalovací moduly nízkonapěťovým impulsem = 4 výstupy z ŘJ pro 4 zapalovací moduly. Každý modul obsahuje výkonový spínač, indukční cívku a odrušovací prvky. Je to nejběžnější uspořádání v moderních autech - liší se konkrétním typem ŘJ a zapalovacího modulu, z principu je ale v drtivé většině aut stejné.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#335 Příspěvek od Jimmi2 »

EKKAR píše:Ale prd velebnosti...
Já měl na mysli, že cívka není v rozdělovači. Princip je mi jaksi znám. A vzhledem k tomu, že většinou odcházejí ty cívky a nikoli řízení zapalování, tak se pouze snažím autora příspěvku kamsi nasměřovat :wink:

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#336 Příspěvek od Eleman »

Jimmi2 auto z roku 2001 nebude mít rozdělovač, ale řídící jednotku, jak píše EKKAR.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#337 Příspěvek od Duvsan »

Chalanisko mne tvrdil, že toto nie je modul, ale jedna indukčka a normálny rozdeľovač, len v jednom celku i so spínacou elektronikou. Originál stojí cez servis cca 600€, z vrakoviska sa dá zohnať za tak 130€, len ho zrovna nemali. A že je to "úzkoprofilový tovar". Preto tu s tým prudím.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#338 Příspěvek od rezis »

voodoo400 píše: mne sa zas nezdá tých 18litrov na 100 pri 1,2 TSI roomster.

Ekara treba brať s veĺkou rezervou, nedávno tvrdil, že u 1,2 tsi je olej. čerpadlo hnané rozvodovou reťazou.
Hmm můžu zkusit Golfa plus 1.4Tsi
Jinak 1.4Tsi má olejové čerpadlo hnané řetězem. Ale ne rozvodovým. Je tam druhý. Ty motory jsou celé problémové...... Další by byl nafťák zvlášť v plusku.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#339 Příspěvek od pepik9 »

Chalanisko mne tvrdil, že toto nie je modul, ale jedna indukčka a normálny rozdeľovač, len v jednom celku i so spínacou elektronikou..
To je podle mýho názoru naprostej nesmysl, mechanickej rozdělovač nikdy u žádnýho auta nebyl zalitej spolu s cívkou. Používá se jestě "lišta", kde jsou zalité dvě zapalovací cívky s vyvedenými všemi čtyřmi vývody na čtyři svíčky, a to zas nemá nic společnýho s rozdělovačem. Ale podle mě tohle nissan nepoužívá.
Chalanisko buď ví, co konkrétně potřebuje, nebo to neví a pak má jen jednu možnost: zaplatit v servise.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#340 Příspěvek od rnbw »

Napr. Mazda dlho pouzivala rozdelovac s integrovanym zapalovacim modulom. Ale nie je to zaliate, da sa to rozobrat.

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#341 Příspěvek od milous2 »

Taky Hasiči používali rozdělovač včetně magneta.Jen se při startu muselo s ním pootočit,aby někomu nenamlátila startovací klika.Bylo to u čerpadel co vozili v Avii.Moc šikovná věcička co nepotřebovala akumulátor. :lol:

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#342 Příspěvek od Jimmi2 »

Eleman píše:Jimmi2 auto z roku 2001 nebude mít rozdělovač, ale řídící jednotku, jak píše EKKAR.
Jenže já jsem fakt reagoval na něco jiného:
Duvsan píše: ... Tam je vraj indukčná cievka, rozdeľovač a elektronika spínajúca tú cievku ako jeden kus zaliaty v hmote...
čili cívka určitě není zalita u něčeho (klidně to nazývejmě elektronický rozdělovač, prostě z toho lezou čtyři dráty), alebrž je přímo u svíčky. A toho se také týkal ten odkaz na náhradní díly.
Jak to funguje opravdu vím :wink:

Duvsane, jestli je tam rozdělovač s cívkou, muselo by to být starší než 2001 nebo se jednat o nějaký export na méně rozvinuté trhy.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#343 Příspěvek od Duvsan »

Vzdávam sa. Keď budem vedieť viac, pisnem. Zatiaľ dík

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#344 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:Vzdávam sa. Keď budem vedieť viac, pisnem. Zatiaľ dík
Konečně jsi dostal rozum, přestaneš fabulovat a zkusíš zjistit reálnej stav.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#345 Příspěvek od Duvsan »

Dal som to chalanovi prečítať a dozvedel som sa, že existujú tri systémy. U jedného sú indukčky na sviečkach, druhý je štvorcievkový modul. Tieto sú bežne k dostaniu u distribútora. Tretí systém je zmieňovaná indukčka s rozdeľovačom spolu a tie voľne na trhu nie sú. Takže len u výrobcu a na šrotoviskách. Už to objednal (na šrotovisku, poštou), takže tému môžeme ukončiť. Ďakujem za záujem.

Zamčeno

Zpět na „Auto - Moto technika“