Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru
Moderátor: Moderátoři
Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru
Dobrý den
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_v ... itroen_Xm/
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_v ... itroen_Xm/
na rôznych forach je toho dosť, aj tu na našom, tak hľadaj.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=38658
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=38658
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Pozdravuje Vás Martin
Kdysi jsem něco podobného řešil kamarádovi v Peugeotu 406. Původní tranzistor byl nějaký darlington, dával jsem tam KD367 (myslím) a taky to nějak haprovalo. Nakonec jsem myslím přidával do báze odpor proti zemi.
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tahle závada většinou vznikne vadným motorem ventilátoru. Bere velký proud a oddělá ty tranzistory. Po výměně tranzistorů je potřeba vyčistit komutátor a celou část kolem uhlíků. Pokud dáš za orig. tranzistory náhradu, tak po prvním zapnutí jsou KO. (většinou)
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hodně štěstí.
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hodně štěstí.
- Přílohy
-
- vetrak_topeni_Valeo.pdf
- (78.33 KiB) Staženo 111 x
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Vo ventilátoroch som vídal medzi doskou a chladičom diskový thermistor v takej priehlbine chladiča. Na doske bol pružný kontakt.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom
, ak tam bol, bez neho to nefunguje.
Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.