Fabia II, pár dotazů

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lukas-Peca »

Však já tomu věřím, jen by mě to z pozice blbého uživatele asi samo o sobě nenapadlo.

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#17 Příspěvek od Jimmi2 »

Zkus ty zadní brzdy prostě vyčistit, nejlépe nějakým čistícím prostředkem na brzdy. A zkontrolovat, jestli nejsou od něčeho mastné.

Uživatelský avatar
orlov
Příspěvky: 29
Registrován: 05 srp 2010, 02:00

#18 Příspěvek od orlov »

tatramacek píše:VIF mohu jen doporučit. Ja mám dlouhodobej průměr 5.7 ltr.
Ja mám tento priemer bez VIFu. Ja som ho tiež vyskúšal, ale nezbadal som žiadne zlepšenie ...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od forbidden »

EKKAR píše:To víš, když máš identickej motor sám doma sedmej rok a máš s ním najeto cca 55 000km za všech možnejch podmínek, tak už ho znáš jako svoje botky ......
To zní dost strašidelně, pokud to auto nemáš po někom s nalítanýma minimálně 100k. Očekával bych, že s nájezdem 55 k o motoru nebudu ani vědět. Pokud mu teda nevěnuješ až bizarní péči. :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Myslím to tak, že JEHO CHOVÁNÍ už znám jako svoje botky - rozebírat nebo něco opravovat na něm zatím nebylo kromě obvyklýho spotřebního materiálu nic potřeba (KLEP KLEP KLEP) - tou spotřebkou beru filtry, olej, svíčky, nějakou tu nemrzku do chladiče. Zatím jsem nepotřeboval ani měnit "klínovej" řemen a například rozvoďák se chystám preventivně nechat vyměnit napřesrok, až bude autu 10 let bez ohledu na nájezd, protože rozvoďák stárne furt, i když se nejezdí (plán údržby říká v 90 000km nechat zkontrolovat, každejch dalších 30 000km kontrolu opakovat, pokud je potřeba, řemen vyměnit - ale výrobce ozubenejch rozvodovejch řemenů garantuje životnost obvykle 6, maximálně 10 let). Veškerý starání se o něj je tak spíš preventivní, abych nezůstal někde bez varování viset - zvyk ještě z dob ježdění se šáde...
orlov píše:
tatramacek píše:VIF mohu jen doporučit. Ja mám dlouhodobej průměr 5.7 ltr.
Ja mám tento priemer bez VIFu. Ja som ho tiež vyskúšal, ale nezbadal som žiadne zlepšenie ...
Je potřeba odlišovat od sebe motory různýho data výroby a s různým výrobním kódem - už jen při tomhle porovnání se může spotřeba lišit až o litr. Nemluvím už ani o tom, že "jednačtyřky šestnáctiventily" několika různejch verzí se montovaly do různejch aut počínaje VW golfem a jettou, přes seaty Ibiza a Cordoba až po škodovácký oktávie (v první generaci byla 1,4 16V 55kW nejzákladnější motorizace - vyrobenejch bylo ale jen pár tisíc kusů, protože se zjistilo, že pro auto velikosti a váhy oktávie je ten motor OPRAVDU moc slabej), fábie a roomstery. Pak hraje obrovskou roli v otázce spotřeby i váha auta, aerodynamickej odpor, druh a nafoukání použitejch gum, způsob jízdy, druh provozu (město - volný silnice - dálnice) a spousta dalších faktorů. Obecně ti, co vyzkoušeli VIF tvrdí, že jeho přínos je sice malej, ale rozpoznatelnej - a není to efekt typu "nenadálej kopanec do prdele", ale projeví se až při dlouhodobým používání.
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 19 kvě 2016, 11:35, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od forbidden »

Tak to jo, já myslel, že znáš každej šroubek. :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

To jsem znal na šádyně - tam jsem to i využil. Ale už na motoru 781 135B ve Ferdovi (forman) jsem to krom občasný výměny svíček nepotřeboval vůbec a u Drobka zatím naštěstí taky ne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#23 Příspěvek od PixelOrgy »

EKKAR: Taky diky za rozsireni obzoru :-)
Ta vyrobni vada, kde je spatne uhel ojnice a cepu je celkem brutalni

Jinak ohledne te VW specifikace oleje, ja mel za to, ze staci dodrzet viskozitu v pripade syntetickyho oleje..
Do motoru AQF davam taky Shell, ale 0W30

Ja s VIFem zadnou zmenu nepozoroval, ale pises, ze to pri pouzivani BA98 nema smysl.
Na BA95 jezdit stejne nemuzu, RJ se to nelibi (klepani) a utahne vykon.

Jinak dalnice 140 a spotreba pres 10 je celkem masakr na 1.4l motor. To mluvis o prazdnym autu? Ja mam pri 140 kolem 9l/100km (2 lidi), a ted nedavno prumer Brno -> Zurich pres Nurnberg 12l/100km

Me nedali STK kvuli rucni brzde, a to brzdila. Pry ne na obe kola stejne....

Ohledne toho E85 - nemusi byt na to motor z vyroby pripravenej? Nezacne zevnitr korodovat napr. kdyz se s autem az tolik nejezdi?

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#24 Příspěvek od tatramacek »

Audaces fortuna iuvat

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Lukas-Peca »

Tak auto bylo od jara párkrát v servisu. Brzdy "nějak vyčistili" a je to trochu lepší, ale pořád nic moc. Rozvody jsou nové, měnil se i drážkový řemen, obojí už bylo pěkně zpuchřelé. Během provozu jsem si začal všímat podivného dunění jakoby z vnitřku palubní desky, zní to jako vymlácený čep na nápravě. V servisu na nic nepřišli.

Dnes jsem auto vzal na rampu a ošetřil spodek. Díly náprav byly rezavé jako liška, ze zadní nápravy se loupaly pláty rzi. Kamarádova Toyota z roku 1998, kterou jsme ten den dělali taky a na kterou předtím celou dobu nikdo nesáhl, byla v podobném stavu, ačkoliv má najeto dvakrát tolik. Taky začíná sáknout olej z motoru a převodovky. Kastle samotná se zdá být v zánovním stavu.

Spotřeba je docela příjemná, před čtrnácti dny jsem za den ujel přes 400 km s udávaným průměrem 5,1. Jinak mě ale motor moc neoslovil, musí se na to dupat a musí se to hodně točit, aby to trochu jelo, ale ani pak to asfalt zrovna netrhá. Lecjaký kopec se jede v otáčkách na plný plyn. Nejtišší taky není. Ale ta spotřeba je sympatická, i když palubní počítač je pěkný optimista.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#26 Příspěvek od tatramacek »

Ekkar má silnější verzi 16V než já. Naučil mne, že není třeba šlapat, stačí vic točit. Za tepla řadím okolo 3300 ot, někdy i pri 4000 ot a vše zvladam do půl plynu. Spotřebu máš super, já mám dlouhodobě 5.8 ltr. Je to prostě 16V motor a musi se točit aby jel. Bohuzel ale jeho charakteristika nesedne každému. Mám na tacho skoro 200t km a sem spokojen. I když mám už hlucnejsi rozvodovy mechanizmus
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Drobeček byl 2 tejdny zpátky "ve špitále", podstoupil tam následující "operace":
- výměnu hlavního i sekundárního rozvodovýho řemenu;
- výměnu wasser pumpy
- výměnu nemrzky za novou G12++
- výměnu oleje v motoru (Shell Helix HX8 5W-40) + filtr
- výměnu všech ostatních filtrů (sání, kabinovej s uhlíkem)
- převaření vlnovce na vejfucku
Celkově jsem za díly a za práci zaplatil něco málo přes 9 600 českejch kulatejch ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#28 Příspěvek od PixelOrgy »

Tak to je slusna cena. Predpokladam ze to nebyl autorizak a nebyl to kamos...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

Díly byly od kámoše (pracovníka ELITu) a mechoš byl známej, ne zrovna kamarád, ale má firmu jako specializovanej NE-tovární servis (specializace na koncern, ale nemá tovární zastoupení) = je o 50% lacinější při stejný kvalitě... Dát to přímo do značkáče, platil bych minimálně 12-13 litrů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#30 Příspěvek od PixelOrgy »

Tak to jo, v autorizovanym bych tipoval tak k tem 15k...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“