Děkuju za pochvalu. Ale podstatné bude, pouze finále.. Dneska doufám proběhne úspěšně první malé finále, zkusím to namontovat do kompresoru a spustit. Když se povede, půjde stator do laku. Cenu zatím nevím...sis2 píše:Máš to pěkně proložené a zabandážované! ... na udělení mazácké pochvaly!
Kompresor LIDL Parkside PKO 270 B2, spálený stator
Moderátor: Moderátoři
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Zkouška provedena a tady jsou smíšené výsledky:
1) rotor se točí obráceně - řešení, otočit propojení pomocných cívek
2) klepaly se mi ruce a lehce sem drbnul vinutí při vkládání statoru na rotor - řešení, přemotat vinutí???
3) proud protékající rotorem se pohybuje dle zátěže 6,8 - 7,4A (originální vinutí 5,5 - 5,8A) - řešení, přemotat vinutí, zřejmě způsobeno mezizávitovými zkraty???
4) vinutí je oproti originálu v čelech na těsno - řešení, při dalším převíjení zmenšit obvod vkládaných cívek cca o 15-20mm, obzvláště u těch velkých
5) nedrží drážková izolace - řešení určitě to chce lak a příště použít plastové izolace vinutí
6) teplota vinutí je po cca 5minutách běhu v pohodě. Dle položené dlaně, cca 35-40st C
7) svod na kostru není, 20mA chránič drží v pohodě, oproti kostře není izolační odpor měřitelný na 500V i 1000V.
Děkuji za názory a další rady. Osobně bych to nejraději přemotal, protože drát mám. Použil plastovou izolační folii. Zmenšil popsaným způsobem navíjecí trny. Před vkládání statoru si dát panáka aby se mi neklepaly ruce.
nebo to nechat být a věřit, že lak to zpraví....
1) rotor se točí obráceně - řešení, otočit propojení pomocných cívek
2) klepaly se mi ruce a lehce sem drbnul vinutí při vkládání statoru na rotor - řešení, přemotat vinutí???
3) proud protékající rotorem se pohybuje dle zátěže 6,8 - 7,4A (originální vinutí 5,5 - 5,8A) - řešení, přemotat vinutí, zřejmě způsobeno mezizávitovými zkraty???
4) vinutí je oproti originálu v čelech na těsno - řešení, při dalším převíjení zmenšit obvod vkládaných cívek cca o 15-20mm, obzvláště u těch velkých
5) nedrží drážková izolace - řešení určitě to chce lak a příště použít plastové izolace vinutí
6) teplota vinutí je po cca 5minutách běhu v pohodě. Dle položené dlaně, cca 35-40st C
7) svod na kostru není, 20mA chránič drží v pohodě, oproti kostře není izolační odpor měřitelný na 500V i 1000V.
Děkuji za názory a další rady. Osobně bych to nejraději přemotal, protože drát mám. Použil plastovou izolační folii. Zmenšil popsaným způsobem navíjecí trny. Před vkládání statoru si dát panáka aby se mi neklepaly ruce.
nebo to nechat být a věřit, že lak to zpraví....
- Přílohy
-
- P_20160617_170825.jpg
- pohled na testovanou sestavu
- (290.92 KiB) Staženo 57 x
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Tím, že je to v mědi, tak je menší i dc odpor na kterém je normálně nějaký úbytek. Jaký je teď odpor vinutí ?
A naprázdno to asi pustit nemůžeš, když je tam na fest ten kompresor.
Jestli se to nehřeje, tak bych to nepředělával, až to shoří
Na prohřátí ale potřebuješ tak 30minut a klidně bez tlaku.
Na tom nadrbnutým vinutí snad vidíš, jestli dělá záviťák.
A naprázdno to asi pustit nemůžeš, když je tam na fest ten kompresor.
Jestli se to nehřeje, tak bych to nepředělával, až to shoří
Na prohřátí ale potřebuješ tak 30minut a klidně bez tlaku.
Na tom nadrbnutým vinutí snad vidíš, jestli dělá záviťák.
Záleží jak to majitel kompresoru zkoušel. Jestli jen tak na prázdno, tak ten motor bude v pohodě a nehřeje se. Nejvíce dostává zabrat, když už kompresor tlačí na max. povoleny tlak, než to vypne tl. spínač. A taky se u takových kompresorů elektromotory moc nehřejí ani po delším provozu, nejvíce se hřeje válec a hlava kompresoru. Navíc je elektromotor ofukován ventilátorem.
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Detaily poškození hlavního a pomocného vinutí.
Odpory a indukce na současném novém vinutí (Cu):
hlavní vinutí: R=2,2ohmu , L=18mH
pomocné vinutí: R=3,4ohmu , L=22mH
zdravý kompresor (asi Al):
hlavní vinutí: R=2,7ohmu , L=16mH
pomocné vinutí: R=3,1ohmu , L=19mH
p.s.: hodnoty jsem opravil, neb sem na novém vinutí měřil bez rotoru.. takto jsou i s rotorem.
Odpory a indukce na současném novém vinutí (Cu):
hlavní vinutí: R=2,2ohmu , L=18mH
pomocné vinutí: R=3,4ohmu , L=22mH
zdravý kompresor (asi Al):
hlavní vinutí: R=2,7ohmu , L=16mH
pomocné vinutí: R=3,1ohmu , L=19mH
p.s.: hodnoty jsem opravil, neb sem na novém vinutí měřil bez rotoru.. takto jsou i s rotorem.
- Přílohy
-
- pomcne vinuti.jpg
- (46.35 KiB) Staženo 43 x
-
- P_20160617_203434.jpg
- (101.64 KiB) Staženo 51 x
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Moc vám všem děkuji jak za rady, tak i za to, že jste mě neposlali doháje....
Odřeniny se nedotýkají v žádném místě, co jsem mohl posoudit. Příště doplním jen info ohledně lakování a 30min testu chodu, jak mi tu bylo raděno. Slíbil sem měření teploty motoru. Zapomněl sem v práci si půjčit infrateploměr....Doplním po zalakování motoru v rámci 30min testu.
Dále sem slíbil vyzkoušet výpočet pomocí té práce z VŠ. To už asi nedám.
Pokud motor odejde, doplním to sem, aby bylo zřejmé, že tato cesta je slepá a snahy marné
Odřeniny se nedotýkají v žádném místě, co jsem mohl posoudit. Příště doplním jen info ohledně lakování a 30min testu chodu, jak mi tu bylo raděno. Slíbil sem měření teploty motoru. Zapomněl sem v práci si půjčit infrateploměr....Doplním po zalakování motoru v rámci 30min testu.
Dále sem slíbil vyzkoušet výpočet pomocí té práce z VŠ. To už asi nedám.
Pokud motor odejde, doplním to sem, aby bylo zřejmé, že tato cesta je slepá a snahy marné
Ony jsou ty indukčnosti trochu zavádějicí, protože je to u stojícího motoru a klec rotoru dělá závit nakrátko.
To by se tam musel strčit rotor bez klece a pak by jsi to viděl jako o řád větší magnetizační indukčnost a taky by se podstatně zmenšily ztráty, takže by jsi mezizávitový zkrat hned poznal na poklesu indukčnosti.
To by musel říct někdo z výroby, jak se ty statory testujou.
To by se tam musel strčit rotor bez klece a pak by jsi to viděl jako o řád větší magnetizační indukčnost a taky by se podstatně zmenšily ztráty, takže by jsi mezizávitový zkrat hned poznal na poklesu indukčnosti.
To by musel říct někdo z výroby, jak se ty statory testujou.
- radovanhlavacek
- Příspěvky: 413
- Registrován: 08 kvě 2007, 02:00
Sem se snažil zachovat stejné podmínky měření, tj. oba motory stejně sestavené. Ale asi to prostě nechám psovi. Dnes sem otočil propojení cívek aby se to točilo tak jak potřebuji. Švagr mi snad zjistí cenu laku. Asi budou dvě možnosti S1901 - vypalovací při 125st C a S1903 s termosetickou složkou, polymerující při 100stc. Civilně se pohybuje cena cca 230kč/kg laku. K tomu je nutné připočítat samozřejmě pec a práci obsluhy.. Škoda, že nám lak odešel... jak by se teď hodil. Ještě se pozeptám jinde abych měl cenové porovnání.