Konečně!!!!

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#16 Příspěvek od MetalGod »

Sandal píše:Výměník je dobrá věc.Zezačátku olej rychlejc ohřeje a pak zase olej chladí.Je to ale častej zdroj problémů,protože výměníky často tečou.Buď voda do oleje nebo olej do vody.
Počkej, z čeho ten je? Z hlíny?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#17 Příspěvek od davemh »

Všechny výměníky jsou z hlíny. A pokud vypadají jako měděné, budou z hlíny nejspíš taky.
Ten první smrdí prostě po spálený naftě, ten druhej produkuje kyselej štiplavej a k dávení nutící produkt,...
Tady si dovolím nesouhlasit. Když postavím na dílnu traktor s rotačním čerpadlem (nedej bože emerický CAPS), a nechám ho půl hodiny běžet na volnoběh, je plnej barák šedýho štiplavýho kouře, nedá se v tom dejchat. Naproti tomu "moderní" kus s močovinou splňující normu Tier 4A nevytvoří vůbec nic, vzduch je průhledný a žádné nosní účinky nepozoruju.
O smyslu používání řepkovice si myslím svoje, ale z výfuku to je poznat .To jo.
Naposledy upravil(a) davemh dne 08 zář 2016, 22:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#18 Příspěvek od MetalGod »

To abych si udělal měděnej výměník vlastní konstrukce :? No co, 2 měděný trubky, na jedný závit vnější, na druhý vnitřní, omotá se to pár závitama měděný trubičky, pospojuje olovnatým cínem a nazdar. Používat hliník do všeho je taky tragédie, vzhledem k jeho mechanický a chemický odolnosti.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#19 Příspěvek od Radovan_79 »

No to nevím... Že by se někdo vzdal ikonického (a nejpřeceňovanějšího) koncernového agregátu TDI? Čím víc červených písmenek, tím víc adidas :-)
Nafta patří do kamen.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#20 Příspěvek od helios »

...a benzín patrí do farieb, lakov a do letlampy. :lol:
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#21 Příspěvek od Celeron »

Můj známej automechanik nacpal z nouze do veterána Alfa Romeo nerezovaj průmyslovej výměník Alfa Lavall. Funguje to. Podobnost názvu čistě náhodná. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#22 Příspěvek od MetalGod »

Abych furt nehaněl dehťáky - když jsem jezdíval ještě s filckou 1.9D (47kW, atmosféra, nepřímej vstřik), tak to mělo jednu výhodu - když se mi někdo lepil na prdel, tak stačilo sešlápnout spojku a zvednout otáčky nad 4000ot./min. (maximum 4700ot./min.) - z komína začaly lítat saze tak, že urychleně musel nabrat bezpečnou vzdálenost, aby se neudusil.
Ale na trábika filcka neměla, tam jsem měl seštelovanej sytič tak, že po nastartování trábik bublal jako chopper, při zahřátým motoru, když se za něj zatáhlo, v ten moment za mnou byla za zvuku chopperu mlha, že by se dala krájet.
Ale zpátky k tématu - ropák je takovej smradlavej kulturista (a turboropák kulturista na steroidech), línej, ale silnej. No a benzín je atlet. Když chci, aby to auto dokázalo okamžitě a dobře akcelerovat, tak si nevyberu zvedače čínek, že jo? Ten se hodí akorát tak do lesů na tahání klád, na pole na tahání močůvky, na silnice v podobě těžkejch strojů, ale rozhodně ne do osobáků a už vůbec ne kvůli smradu do města.
P. S.: Srovnávejme atmosférický motory s atmosférama, přeplňovaný s voturbenejma/vokompresorovanejma. Takže TDičkář, nechť srovnává svůj mazut s TSI stejnýho počtu válců a stejnýho, nebo nejbližšího obsahu.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od p32 »

MetalGod píše:Abych furt nehaněl dehťáky - když jsem jezdíval ještě s filckou 1.9D (47kW, atmosféra, nepřímej vstřik), tak to mělo jednu výhodu - když se mi někdo lepil na prdel, tak stačilo sešlápnout spojku a zvednout otáčky nad 4000ot./min. (maximum 4700ot./min.) - z komína začaly lítat saze.
To nakonec dělají všechny škodovky na naftu kromě těch asi půl roku starých a ani nemusej moc túrovat.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#24 Příspěvek od fero_b »

ozaj by som chcel poznat objektivnu statistiku kolko nafty spalia celosvetovo disle v osobnych autach vs "nakladna + lodna doprava". Myslim ze pre nakladnu a lodnu prepravu nie je ina alternativa ako diesel. Tak ci si tuna nejaki ekoteroristi len neprihrievaju svoju polievocku.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#25 Příspěvek od rnbw »

Rozdiel je v tom, ze tie lode ti nesmrdia v centre mesta.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#26 Příspěvek od MetalGod »

p32: Leckterý (a nejen škodofky) to dělaj v celým rozsahu otáček, kdy maj zalepený sání nEGR ventilem - nejede to (to nejelo ani předtím), nechce to jít do otáček, chlastá to jak мужик, z vejfuku se linou mikromigranti.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#27 Příspěvek od Sandal »

fero_b píše:ozaj by som chcel poznat objektivnu statistiku kolko nafty spalia celosvetovo disle v osobnych autach vs "nakladna + lodna doprava".
Myslim že v osobácích oproti průmyslu se spálí úplný h.ovno.
Nejvíc asi lodě a pak zemědělci.Tam to teče proudem.Třeba traktor Case 250 v orbě si v našich podmínkách veme za den 350l nafty.Kombajn Claas Lexion 760 si spapá i 800l nafty za den.Teď si vemte že každej kousek naší republiky se obdělává a to všechno stojí naftu.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#28 Příspěvek od TAKJAN »

Na čtvrtině stojí soláry. Ty tomu ulehčí:-))

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#29 Příspěvek od TAKJAN »

Co letadla? Z toho kerosinovýho hnusu taky asi něco vyletí. A tisíce tun denně.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#30 Příspěvek od MetalGod »

Jo. Chemtrails :pravnik:!
:D
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“