Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
Nyní je ropa zdarma. Je jen trošku hluboko.
Až nebude ropa, zbude nám jen elektřina.
A pokud nebude zdarma, tak jako ropa, tak za ni tvrdě zaplatíme.
A pokud se nevymyslí jiný princip získávání energie než jádro, tak ani dostatek elektrické energie nebude.
Ropa, jak si každý dokáže spočítat, má v sobě spoustu energie.
Až nebude ropa, zbude nám jen elektřina.
A pokud nebude zdarma, tak jako ropa, tak za ni tvrdě zaplatíme.
A pokud se nevymyslí jiný princip získávání energie než jádro, tak ani dostatek elektrické energie nebude.
Ropa, jak si každý dokáže spočítat, má v sobě spoustu energie.
Hledám ideální řešení...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
elektřina je jedna z neušlechtilejších forem energie, to znamená i "nejřidší" nevím, jak bych to jinak napsal - viz dále:
Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty. Těch 50 litrů nafty naleješ do nádrže za pár vteřin. Pokud to tam liješ hadicí, můžeš si spočítat energetický tok, co těch pár vteřin tou hadicí proudí. (podle mě je to řádově v desítkách MW). Do cisterny tý nafty můžeš nalejt klidně 2000L a bude tam. To samý platí i o benzínu (zkapalněný plyn, či jiné fosilní , či vyrobené palivo)
Je to furt ta samá nafta, kterou leješ do auta kanystrem, hadicí na jakýkoliv čerpací stanici. V Autě je jen nádrž.
V případě "čistého" elektromobilu je potřeba energii z toho paliva (pro jednoduchost nepočítám jaderné elektrárny, protože i palivový pruty s uranem je svým způsobem fosilní palivo a musí se na použitelnou formu přetvořit) přetvořit na elektrickou energii, která se sama o sobě moc dobře ukládat nedá a tak se musí měnit v potenciální chemickou energii na povrchu desek akumulátorů.
Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí. Zkrátka z toho vyplývá, že v dnešní době klasický "čistý" elektromobil je stejně použitelný, jako bateriové ještěrky v továrnách. Na místo pojmu "továrna" zde platí "nejbližší okolí" - takže tak na cestu do práce či za nákupy a přes noc nabíjet...
Na ostatní bohužel spalovací motory nahradit nepůjdou..
Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty. Těch 50 litrů nafty naleješ do nádrže za pár vteřin. Pokud to tam liješ hadicí, můžeš si spočítat energetický tok, co těch pár vteřin tou hadicí proudí. (podle mě je to řádově v desítkách MW). Do cisterny tý nafty můžeš nalejt klidně 2000L a bude tam. To samý platí i o benzínu (zkapalněný plyn, či jiné fosilní , či vyrobené palivo)
Je to furt ta samá nafta, kterou leješ do auta kanystrem, hadicí na jakýkoliv čerpací stanici. V Autě je jen nádrž.
V případě "čistého" elektromobilu je potřeba energii z toho paliva (pro jednoduchost nepočítám jaderné elektrárny, protože i palivový pruty s uranem je svým způsobem fosilní palivo a musí se na použitelnou formu přetvořit) přetvořit na elektrickou energii, která se sama o sobě moc dobře ukládat nedá a tak se musí měnit v potenciální chemickou energii na povrchu desek akumulátorů.
Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí. Zkrátka z toho vyplývá, že v dnešní době klasický "čistý" elektromobil je stejně použitelný, jako bateriové ještěrky v továrnách. Na místo pojmu "továrna" zde platí "nejbližší okolí" - takže tak na cestu do práce či za nákupy a přes noc nabíjet...
Na ostatní bohužel spalovací motory nahradit nepůjdou..
Artabane,jen takova myslenka-rychlost vyroby elektriny by se asi dala (hlavne u solaru,vodnich,vetrnych elektraren) nejak odhadnout.ale co rychlost vyroby ropy?sice za druhe svetove valky byla paliva vyrabena z uhli,ale potom jsme zase na zacatku...
Ja si myslim (budu se asi zase opakovat),ze cesta u elektromobilu musi byt pres vymenne akubloky.
Ja si myslim (budu se asi zase opakovat),ze cesta u elektromobilu musi byt pres vymenne akubloky.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Klasika, pisu a tvrdia ti, ktori tam v zivote ocividne neboli Rovnako ako ta sprava z autoforum.cz, sprepacenim totalna køkøtina, ktorej samozrejme vsetci spiatocnici a neprajnici velmi radi uveria a s radostou ju siria dalej Z tej fotky je uplne zrejme, ze sa jedna o priemyselny park alebo firemny pozemok, kde nie je moc miesta, alebo este nemaju zapojene vonkajsie nabijacky, tak preco by sa nenapojil tam, kde to ide - ja osobne som nikde nic take nevidel, za cele roky, vsade su uz davno pripojky a nikto nemusi tahat predlzovacku z okna maringotky Asi niekomu nedoslo, ze ludia tu v maringotkach nebyvajuFERYACT píše:V Norsku problémy z elektromobily houstnou.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Zrovna u toho větru jseš jako producent elektrické energie závislej na tom kolik ho v ten danný okamžik k dispozici. Sám víš, že jsou dny, kdy nefouká vůbec a jsou dny, kdy jsou vichřice. Ze solární energií je to podobný - zase jsi závislej na tom, jak moc je jasno. Pokud bys chtěl zužitkovat i šero, tak bys musel mít o hodně větší pole panelů. Běžně dostupná elektřina je stejně původně jen "produktem" z fosilních paliv, co se zpracovávají v elektrárnách.
Vyměnitelný elektrolyt - to řadím do stejné roviny, jako palivový článek. Palivový článek je zrovna jeden z možných zdrojů, co mění jinou formu energie na elektrickou (viz můj názor na to výše). Akorát ne vodíková cesta, ale spíš nějaký ten ethanol..
Vyměnitelný "akupacky" - těžko se všichni domluví na jednom typu, a můžeš za svůj v lepší kondici dostat ojetější - Tady by spíš zase ty regenerovaný "redox-flow" baterie, kde se vymění elektrolyty..
- pokud chceš žít doopravdy ekologicky, a ne být pokrytec, nezbyde Ti nic jinýho, než používat svoje nohy,když to jde, nebo městskou hromadnou dopravu, či spolujízdu. Automobil využívat v nezbytným případě a zodpovědně. Co Ti víc o tom mám říct. Sám auto nepotřebuji, ale byly doby, kdy jsem jej měl.
Vyměnitelný elektrolyt - to řadím do stejné roviny, jako palivový článek. Palivový článek je zrovna jeden z možných zdrojů, co mění jinou formu energie na elektrickou (viz můj názor na to výše). Akorát ne vodíková cesta, ale spíš nějaký ten ethanol..
Vyměnitelný "akupacky" - těžko se všichni domluví na jednom typu, a můžeš za svůj v lepší kondici dostat ojetější - Tady by spíš zase ty regenerovaný "redox-flow" baterie, kde se vymění elektrolyty..
- pokud chceš žít doopravdy ekologicky, a ne být pokrytec, nezbyde Ti nic jinýho, než používat svoje nohy,když to jde, nebo městskou hromadnou dopravu, či spolujízdu. Automobil využívat v nezbytným případě a zodpovědně. Co Ti víc o tom mám říct. Sám auto nepotřebuji, ale byly doby, kdy jsem jej měl.
To určitě. Jenže "přidaná hodnota" paliv není v tom, že má v sobě "energii". Přidaná hodnota paliv je v tom, že je "aktivuješ" kyslíkem, který s sebou vozit nemusíš, bo je na silnicích všude zdarma. Kdyby jsi měl ten kyslík tankovat spolu s palivem, tak by přepočet energie dnes používaného paliva versus akumulátor na kg vyšel hodně v neprospěch paliv.Artaban001 píše: Určitě se dá někde zjistit, kolik energie uvolní 50 litrů nafty.
Co v první fázi zdanit kyslík (např. namontovat na sání měřáky)
Ono to je jedno, i auta na fosilní či syntetická paliva budou na ulici taky vyžadovat nabíječky, protože kvůli slavným emisním limitům budí alternátor jen v určitých provozních režimech nezávisle na vůli řidiče. Takže, jak jsme zvyklí přijet před panelák a za dva dny při -15°C v pohodě nastartovat, protože vozidlo se odstavovalo přece s plně došlápnutou baterkou, to už nebude pravda. Přes chodníky povedou desítky prodlužovaček k nabíječkám? Nebo si máme postavit garáže někde v údolí, ať se při dojetí baterka aspoň trochu došlápne (při rozjezdu a v tahu do kopce totiž nedobíjí).
Je zajímavé, že o tomto "nesmírně inteligentním systému" se nějak mlčí - jen se zdůrazňuje, že vypnutí start-stop systému ničemu nepomůže, no, dejme tomu.
Ale přečtěte si to celé, je toho moc... (a, jak je kolem něčeho, zač musí zákazník platit, moc keců, čuju vždycky nějakou lumpárnu).
Doufám jen, že ostatní výrobci to nebudou riskovat, že jim zákazník nechá objednané auto na prodejně, až mu přiznají takovou vychytávku... čtyřikrát dražší baterka se životností tři roky, to je teda pokrok...
Je zajímavé, že o tomto "nesmírně inteligentním systému" se nějak mlčí - jen se zdůrazňuje, že vypnutí start-stop systému ničemu nepomůže, no, dejme tomu.
Ale přečtěte si to celé, je toho moc... (a, jak je kolem něčeho, zač musí zákazník platit, moc keců, čuju vždycky nějakou lumpárnu).
Doufám jen, že ostatní výrobci to nebudou riskovat, že jim zákazník nechá objednané auto na prodejně, až mu přiznají takovou vychytávku... čtyřikrát dražší baterka se životností tři roky, to je teda pokrok...
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Jedna skupina projektantů infrastruktury pro elektromobily navrhovala výměnný jednotný systém bateriií, které by se do elektromobilů různých výrobců strkaly třeba zespodu. Takže majitel elektromobilu by dojel k "pumpě" nad rampu, zespodu by mu vyndali vybitou a nasadili nabitou baterii a mohl by "za pár vteřin" jet dál... Vyřešil by se tak i problém s nízkou životností baterií...Touto energií musíte ty "elektrické" nádrže naplnit takovým způsobem, aby se dalo z vozem rozumně jezdit - ne mít příslovečnou prodlužku za zadkem. Bohužel na rozdíl od tekutýho paliva jej do těch "nádrží" nedostanete za pár vteřin, protože jak sami víte, musí tím vedením téct vysoké proudy a vysoké napětí
JoDiK- to je přesně to, o čem píšu.
Přijedeš, vyměníš, odjíždíš.
A se stárnutím akupacků by se dalo dělat to, že by se měřil náboj do akumulátoru uložený, podle toho by odběratel platil.
Akupack by vůbec nebyl jeho- něco jak švajssflašky.
Přijedeš, vyměníš, odjíždíš.
A se stárnutím akupacků by se dalo dělat to, že by se měřil náboj do akumulátoru uložený, podle toho by odběratel platil.
Akupack by vůbec nebyl jeho- něco jak švajssflašky.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tenhle systém měl hlavně vyřešit cenu nových aut (vize byla taková, že si majitel koupí auto, ale baterii si bude jen pronajímat). Jenže aby to ekonomicky fungovalo, při nabíjení ze zásuvky (pokud by to bylo vůbec umožněno) by se musel odvádět nějaký poplatek majiteli akumulátoru. Pokud by individuální nabíjení umožněno nebylo, musela by se nejdříve vybudovat taková síť "výměníků", s mnoha bateriemi, aby si majitel vozu nemusel pro jinou baterii moc zajíždět.
Ano, tenhle systém by mohl fungovat, ale je otázka jak by byl moc konkurenceschopný při porovnání nákladů na 1 km jízdy a také vyžaduje počáteční vysoké investice s nejistým výsledkem (pokud by mezitím trend "uhnul" jinam).
A v českém prostředí bych se bál toho, že šikovné ruce systém checknou systém tak, aby se dalo dobíjet bez nutnosti platit majiteli baterie...
Ano, tenhle systém by mohl fungovat, ale je otázka jak by byl moc konkurenceschopný při porovnání nákladů na 1 km jízdy a také vyžaduje počáteční vysoké investice s nejistým výsledkem (pokud by mezitím trend "uhnul" jinam).
A v českém prostředí bych se bál toho, že šikovné ruce systém checknou systém tak, aby se dalo dobíjet bez nutnosti platit majiteli baterie...